KermiT01 Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 Może niektórzy jak zobaczą taką listę to od razu wyjdą z tematu, ale proszę tych bardziej wytrwałych, aby wytłumaczyli mi do czego służą te opcje (to te jak się kliknie prawym przyciskiem) jak i kiedy ich używać, bo powoli chce się zabrać do modelowania jakiegoś pojazdu, a bez tego ani rusz :P Target weld Weld Chamfer Extrude Connect Break Remove Create Repeat Quickslice Attach Collapse NURMS Toggle I jeszcze jedno, którym z tych narzędzi/albo jakimś innym jak mam np. jeden poligon utworzyć drugi, a nie "rozciągać" vertexów albo edge na dół ?
mirach Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 Może niektórzy jak zobaczą taką listę to od razu wyjdą z tematu sa tez tacy ktorzy powiedzia ze to wszystko jest opisane w helpie programu wraz z rysunkami i przykladami.
MF Napisano 23 Czerwiec 2009 Napisano 23 Czerwiec 2009 Ucz się tych narzędzi jak dziecko ... Mowie poważnie :)... Sprawdzaj zasadę działania narzędzia poprzez jego używanie... Będziesz zaskoczony tym jak szybko załapiesz co jest od czego... A helpa ... helpa zostaw sobie na koniec ;)...
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 To proszę o odpowiedź chociaż na to pytanie, bo nie mogę tego znaleźć, a potrzebne mi to jest do modelowania pojazdu. Mam nadzieję, że coś z tego zrozumiecie. I jeszcze jedno, którym z tych narzędzi/albo jakimś innym jak mam np. jeden poligon utworzyć drugi, a nie "rozciągać" vertexów albo edge na dół ?
heaven Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 (edytowane) klikasz shift i przesuwasz xd lub extrude Edytowane 24 Czerwiec 2009 przez heaven
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 klikasz shift i przesuwasz xd lub extrude Zaznaczam vertexy, trzymam shifta, przesuwam, vertexy powstają, ale są tylko vertexy, a nie widać żadnego materiału pomiędzy tymi starymi, a tym nowymi vertexami
mirach Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 Z edgem to trzeba robic. Dokladniej z otwartym edgem.
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 Z edgem to trzeba robic. Dokladniej z otwartym edgem. A co to znaczy i jak to zrobić ?
PLS Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 zamiast vertexow zaznaczasz krawedz i przesuwasz z wcisnietym Shiftem
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 To jeszcze jedno, jak tworzę plane, to dzielę go na 2 poligony i jaki dodać modyfikator i z jakimi ustawieniami, co zrobić, żeby 1 poligon zmieniał się symetrycznie do 2 ?
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Napisano 24 Czerwiec 2009 Sprawdź modyfikator Symmetry. Sprawdzałem, ale nic. Jak zrobię pół maski auta, a później dam symmetry to działa, a tak żebym ja robił np. lewy bok, a równocześnie robił się prawy to się nie da.
Wray Napisano 24 Czerwiec 2009 Napisano 24 Czerwiec 2009 Jeśli ta maska jest w Editable poly i dodałeś na wierzch Symmetry to wystarczy zejść ponownie do poziomu Edytable poly na wybrany poziom struktury (vertex, edge, border, poly, element), włączyć podgląd (Show End Result on/off toggle) i spokojnie edytować obiekt. Będziesz miał wszystko "równocześnie".
KermiT01 Napisano 25 Czerwiec 2009 Autor Napisano 25 Czerwiec 2009 A można ten obiekt skopiować z zaznaczonym "Instance" i zmiany będą widoczne na obu ?? I jeszcze jedno, czy próbował ktoś opcji "Publish to DWF", w książce przeczytałem, że można tutaj pokazywać sceny nie mając maxa, jak to działa, czy da to się "wlepić" na stronę ?
bartekb89 Napisano 28 Czerwiec 2009 Napisano 28 Czerwiec 2009 tak jak sama nazwa wskazuje instance czyli kopiowanie z powiązaniem do oryginalnego obiektu :) to co zrobisz na tamtym zrobi sie na innych...
Bielik93 Napisano 28 Czerwiec 2009 Napisano 28 Czerwiec 2009 Jesli dasz publish to dwf to mozesz to ogladax bez maksa w programiku dwf viwer jeszcze nigdzie nie widzialem na stronce tego ale nie szukalem :)
Rekomendowane odpowiedzi