KermiT01 Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Może niektórzy jak zobaczą taką listę to od razu wyjdą z tematu, ale proszę tych bardziej wytrwałych, aby wytłumaczyli mi do czego służą te opcje (to te jak się kliknie prawym przyciskiem) jak i kiedy ich używać, bo powoli chce się zabrać do modelowania jakiegoś pojazdu, a bez tego ani rusz :P Target weld Weld Chamfer Extrude Connect Break Remove Create Repeat Quickslice Attach Collapse NURMS Toggle I jeszcze jedno, którym z tych narzędzi/albo jakimś innym jak mam np. jeden poligon utworzyć drugi, a nie "rozciągać" vertexów albo edge na dół ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Może niektórzy jak zobaczą taką listę to od razu wyjdą z tematu sa tez tacy ktorzy powiedzia ze to wszystko jest opisane w helpie programu wraz z rysunkami i przykladami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MF Napisano 23 Czerwiec 2009 Share Napisano 23 Czerwiec 2009 Ucz się tych narzędzi jak dziecko ... Mowie poważnie :)... Sprawdzaj zasadę działania narzędzia poprzez jego używanie... Będziesz zaskoczony tym jak szybko załapiesz co jest od czego... A helpa ... helpa zostaw sobie na koniec ;)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2009 To proszę o odpowiedź chociaż na to pytanie, bo nie mogę tego znaleźć, a potrzebne mi to jest do modelowania pojazdu. Mam nadzieję, że coś z tego zrozumiecie. I jeszcze jedno, którym z tych narzędzi/albo jakimś innym jak mam np. jeden poligon utworzyć drugi, a nie "rozciągać" vertexów albo edge na dół ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
heaven Napisano 24 Czerwiec 2009 Share Napisano 24 Czerwiec 2009 (edytowane) klikasz shift i przesuwasz xd lub extrude Edytowane 24 Czerwiec 2009 przez heaven Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2009 klikasz shift i przesuwasz xd lub extrude Zaznaczam vertexy, trzymam shifta, przesuwam, vertexy powstają, ale są tylko vertexy, a nie widać żadnego materiału pomiędzy tymi starymi, a tym nowymi vertexami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirach Napisano 24 Czerwiec 2009 Share Napisano 24 Czerwiec 2009 Z edgem to trzeba robic. Dokladniej z otwartym edgem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2009 Z edgem to trzeba robic. Dokladniej z otwartym edgem. A co to znaczy i jak to zrobić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PLS Napisano 24 Czerwiec 2009 Share Napisano 24 Czerwiec 2009 zamiast vertexow zaznaczasz krawedz i przesuwasz z wcisnietym Shiftem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2009 To jeszcze jedno, jak tworzę plane, to dzielę go na 2 poligony i jaki dodać modyfikator i z jakimi ustawieniami, co zrobić, żeby 1 poligon zmieniał się symetrycznie do 2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 24 Czerwiec 2009 Share Napisano 24 Czerwiec 2009 Sprawdź modyfikator Symmetry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 24 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 24 Czerwiec 2009 Sprawdź modyfikator Symmetry. Sprawdzałem, ale nic. Jak zrobię pół maski auta, a później dam symmetry to działa, a tak żebym ja robił np. lewy bok, a równocześnie robił się prawy to się nie da. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wray Napisano 24 Czerwiec 2009 Share Napisano 24 Czerwiec 2009 Jeśli ta maska jest w Editable poly i dodałeś na wierzch Symmetry to wystarczy zejść ponownie do poziomu Edytable poly na wybrany poziom struktury (vertex, edge, border, poly, element), włączyć podgląd (Show End Result on/off toggle) i spokojnie edytować obiekt. Będziesz miał wszystko "równocześnie". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KermiT01 Napisano 25 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 25 Czerwiec 2009 A można ten obiekt skopiować z zaznaczonym "Instance" i zmiany będą widoczne na obu ?? I jeszcze jedno, czy próbował ktoś opcji "Publish to DWF", w książce przeczytałem, że można tutaj pokazywać sceny nie mając maxa, jak to działa, czy da to się "wlepić" na stronę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekb89 Napisano 28 Czerwiec 2009 Share Napisano 28 Czerwiec 2009 tak jak sama nazwa wskazuje instance czyli kopiowanie z powiązaniem do oryginalnego obiektu :) to co zrobisz na tamtym zrobi sie na innych... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bielik93 Napisano 28 Czerwiec 2009 Share Napisano 28 Czerwiec 2009 Jesli dasz publish to dwf to mozesz to ogladax bez maksa w programiku dwf viwer jeszcze nigdzie nie widzialem na stronce tego ale nie szukalem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi