Napisano 26 Czerwiec 200915 l Bawiłem się dzisiaj trochę, próbując stworzyć realistycznie wyglądający metal (czarny diffuse, duże refleksje). Efekt jest taki, jak w załączniku. Czy któryś z nich wyszedł w miarę realistycznie?
Napisano 26 Czerwiec 200915 l w takim studiu z abardzo nie bedzie za dużo widać, daj chociaż HDRI do enviroment reflectiona bo mało widać. musi mieć co odbijać
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Autor Ok dzięki, dodałem jakąś scenę nieba na environment, i przy okazji wynikł kolejny problem który często dosyć mam: W momencie dodania mapy na environment, wszystkie inne prawdziwe refleksje odbijają się normalnie, a environment jako szereg kolorowych pasów. Dla pewności zdjąłem bump map (4 render), ale nadal nie rozwiązało to problemu. Nie wiem, czy robię coś źle, czy po prostu nie da się w vrayu odbić zwykłego obrazu jako fake reflection? EDIT: Jestem pewien że to nie wina samego materiału..
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Chyba pierwszy test jest najbliżej metalu-chrom. tutaj ładny przykład w ładnym studio: http://www.psdgraphics.com/file/chrome-ball-960x1280.jpg Proponuje coś w tym stylu jeśli chodzi o studio. + to co pokazałeś później, to nie jest chrom, nawet odważę się powiedzieć, ze nie jest to metal.
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Autor Chyba pierwszy test jest najbliżej metalu-chrom. tutaj ładny przykład w ładnym studio: http://www.psdgraphics.com/file/chrome-ball-960x1280.jpg Proponuje coś w tym stylu jeśli chodzi o studio. + to co pokazałeś później, to nie jest chrom, nawet odważę się powiedzieć, ze nie jest to metal. Znaczy chodzi o pierwszy render z pierwszego posta, z drugiego, czy ogólnie o pierwszy render? :)
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Autor ok, dzięki wielkie, czyli wygląda na to, że falloff jednak nie zawsze pomaga (chyba że po prostu źle go ustawiłem :)
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Autor Kolejny test, tym razem materiał poprawiony wg http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray_basic_material_settings_03.htm Wygląda na to, że głownym problemem był za wysoki glossiness (w poprzednich testach 0,85; na Aversis 0,7). W obu renderach użyłem fresnel reflection z Fresnel IOR = 16. Pierwszy jest z reflection 100% (white), czyli dokładnie tak jak na Aversis, drugi z falloffem. Zastanawiam się więc teraz, czy ten falloff w tym przypadku zespuł czy poprawił :) EDIT: Możliwe że teraz to już nie jest chrom.. ale bardziej chodzi mi właśnie o to, czy w ogóle jest to jakiś metal, czy już plastik bądź inne niewiadomo-co :) Edytowane 26 Czerwiec 200915 l przez Đraven
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P
Napisano 26 Czerwiec 200915 l Autor Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P Hmm nie wiem szczerze mówiąc :P we wszystkich prawie tutorialach gdzie chrom się pojawił, diffuse był akurat czarny, na Aversis też :) ale możliwe że masz racje
Napisano 26 Czerwiec 200915 l kuro: czarny jest najmniej inwazyjny i nie reaguje na oświetlenie. jeśli ustawisz na szary i zmniejszysz reflection też na szary, obiekt będzie reagował na światło. w przypadku chromu jednak, reakcja na światło jest mało pożądana.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto