Posted June 26, 200915 yr Bawiłem się dzisiaj trochę, próbując stworzyć realistycznie wyglądający metal (czarny diffuse, duże refleksje). Efekt jest taki, jak w załączniku. Czy któryś z nich wyszedł w miarę realistycznie?
June 26, 200915 yr w takim studiu z abardzo nie bedzie za dużo widać, daj chociaż HDRI do enviroment reflectiona bo mało widać. musi mieć co odbijać
June 26, 200915 yr Author Ok dzięki, dodałem jakąś scenę nieba na environment, i przy okazji wynikł kolejny problem który często dosyć mam: W momencie dodania mapy na environment, wszystkie inne prawdziwe refleksje odbijają się normalnie, a environment jako szereg kolorowych pasów. Dla pewności zdjąłem bump map (4 render), ale nadal nie rozwiązało to problemu. Nie wiem, czy robię coś źle, czy po prostu nie da się w vrayu odbić zwykłego obrazu jako fake reflection? EDIT: Jestem pewien że to nie wina samego materiału..
June 26, 200915 yr Chyba pierwszy test jest najbliżej metalu-chrom. tutaj ładny przykład w ładnym studio: http://www.psdgraphics.com/file/chrome-ball-960x1280.jpg Proponuje coś w tym stylu jeśli chodzi o studio. + to co pokazałeś później, to nie jest chrom, nawet odważę się powiedzieć, ze nie jest to metal.
June 26, 200915 yr Author Chyba pierwszy test jest najbliżej metalu-chrom. tutaj ładny przykład w ładnym studio: http://www.psdgraphics.com/file/chrome-ball-960x1280.jpg Proponuje coś w tym stylu jeśli chodzi o studio. + to co pokazałeś później, to nie jest chrom, nawet odważę się powiedzieć, ze nie jest to metal. Znaczy chodzi o pierwszy render z pierwszego posta, z drugiego, czy ogólnie o pierwszy render? :)
June 26, 200915 yr Author ok, dzięki wielkie, czyli wygląda na to, że falloff jednak nie zawsze pomaga (chyba że po prostu źle go ustawiłem :)
June 26, 200915 yr Author Kolejny test, tym razem materiał poprawiony wg http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray_basic_material_settings_03.htm Wygląda na to, że głownym problemem był za wysoki glossiness (w poprzednich testach 0,85; na Aversis 0,7). W obu renderach użyłem fresnel reflection z Fresnel IOR = 16. Pierwszy jest z reflection 100% (white), czyli dokładnie tak jak na Aversis, drugi z falloffem. Zastanawiam się więc teraz, czy ten falloff w tym przypadku zespuł czy poprawił :) EDIT: Możliwe że teraz to już nie jest chrom.. ale bardziej chodzi mi właśnie o to, czy w ogóle jest to jakiś metal, czy już plastik bądź inne niewiadomo-co :) Edited June 26, 200915 yr by Đraven
June 26, 200915 yr Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P
June 26, 200915 yr Author Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P Hmm nie wiem szczerze mówiąc :P we wszystkich prawie tutorialach gdzie chrom się pojawił, diffuse był akurat czarny, na Aversis też :) ale możliwe że masz racje
June 26, 200915 yr kuro: czarny jest najmniej inwazyjny i nie reaguje na oświetlenie. jeśli ustawisz na szary i zmniejszysz reflection też na szary, obiekt będzie reagował na światło. w przypadku chromu jednak, reakcja na światło jest mało pożądana.
Create an account or sign in to comment