Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Bawiłem się dzisiaj trochę, próbując stworzyć realistycznie wyglądający metal (czarny diffuse, duże refleksje). Efekt jest taki, jak w załączniku. Czy któryś z nich wyszedł w miarę realistycznie?

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Ok dzięki, dodałem jakąś scenę nieba na environment, i przy okazji wynikł kolejny problem który często dosyć mam:

W momencie dodania mapy na environment, wszystkie inne prawdziwe refleksje odbijają się normalnie, a environment jako szereg kolorowych pasów. Dla pewności zdjąłem bump map (4 render), ale nadal nie rozwiązało to problemu. Nie wiem, czy robię coś źle, czy po prostu nie da się w vrayu odbić zwykłego obrazu jako fake reflection?

 

EDIT: Jestem pewien że to nie wina samego materiału..

Napisano
  • Autor
Chyba pierwszy test jest najbliżej metalu-chrom.

tutaj ładny przykład w ładnym studio: http://www.psdgraphics.com/file/chrome-ball-960x1280.jpg Proponuje coś w tym stylu jeśli chodzi o studio.

 

+

 

to co pokazałeś później, to nie jest chrom, nawet odważę się powiedzieć, ze nie jest to metal.

Znaczy chodzi o pierwszy render z pierwszego posta, z drugiego, czy ogólnie o pierwszy render? :)

Napisano
  • Autor

ok, dzięki wielkie, czyli wygląda na to, że falloff jednak nie zawsze pomaga (chyba że po prostu źle go ustawiłem :)

Napisano
  • Autor

Kolejny test, tym razem materiał poprawiony wg http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray_basic_material_settings_03.htm

 

Wygląda na to, że głownym problemem był za wysoki glossiness (w poprzednich testach 0,85; na Aversis 0,7). W obu renderach użyłem fresnel reflection z Fresnel IOR = 16. Pierwszy jest z reflection 100% (white), czyli dokładnie tak jak na Aversis, drugi z falloffem. Zastanawiam się więc teraz, czy ten falloff w tym przypadku zespuł czy poprawił :)

 

EDIT: Możliwe że teraz to już nie jest chrom.. ale bardziej chodzi mi właśnie o to, czy w ogóle jest to jakiś metal, czy już plastik bądź inne niewiadomo-co :)

Edytowane przez Đraven

Napisano

Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P

Napisano
  • Autor
Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P

Hmm nie wiem szczerze mówiąc :P we wszystkich prawie tutorialach gdzie chrom się pojawił, diffuse był akurat czarny, na Aversis też :) ale możliwe że masz racje

Napisano

kuro: czarny jest najmniej inwazyjny i nie reaguje na oświetlenie. jeśli ustawisz na szary i zmniejszysz reflection też na szary, obiekt będzie reagował na światło. w przypadku chromu jednak, reakcja na światło jest mało pożądana.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.