Đraven Napisano 26 Czerwiec 2009 Share Napisano 26 Czerwiec 2009 Bawiłem się dzisiaj trochę, próbując stworzyć realistycznie wyglądający metal (czarny diffuse, duże refleksje). Efekt jest taki, jak w załączniku. Czy któryś z nich wyszedł w miarę realistycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orangegraphics Napisano 26 Czerwiec 2009 Share Napisano 26 Czerwiec 2009 w takim studiu z abardzo nie bedzie za dużo widać, daj chociaż HDRI do enviroment reflectiona bo mało widać. musi mieć co odbijać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Đraven Napisano 26 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2009 Ok dzięki, dodałem jakąś scenę nieba na environment, i przy okazji wynikł kolejny problem który często dosyć mam: W momencie dodania mapy na environment, wszystkie inne prawdziwe refleksje odbijają się normalnie, a environment jako szereg kolorowych pasów. Dla pewności zdjąłem bump map (4 render), ale nadal nie rozwiązało to problemu. Nie wiem, czy robię coś źle, czy po prostu nie da się w vrayu odbić zwykłego obrazu jako fake reflection? EDIT: Jestem pewien że to nie wina samego materiału.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 26 Czerwiec 2009 Share Napisano 26 Czerwiec 2009 Chyba pierwszy test jest najbliżej metalu-chrom. tutaj ładny przykład w ładnym studio: http://www.psdgraphics.com/file/chrome-ball-960x1280.jpg Proponuje coś w tym stylu jeśli chodzi o studio. + to co pokazałeś później, to nie jest chrom, nawet odważę się powiedzieć, ze nie jest to metal. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Đraven Napisano 26 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2009 Chyba pierwszy test jest najbliżej metalu-chrom. tutaj ładny przykład w ładnym studio: http://www.psdgraphics.com/file/chrome-ball-960x1280.jpg Proponuje coś w tym stylu jeśli chodzi o studio. + to co pokazałeś później, to nie jest chrom, nawet odważę się powiedzieć, ze nie jest to metal. Znaczy chodzi o pierwszy render z pierwszego posta, z drugiego, czy ogólnie o pierwszy render? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JunioR Napisano 26 Czerwiec 2009 Share Napisano 26 Czerwiec 2009 Chodzi o pierwszy render z pierwszego posta :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Đraven Napisano 26 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2009 ok, dzięki wielkie, czyli wygląda na to, że falloff jednak nie zawsze pomaga (chyba że po prostu źle go ustawiłem :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Đraven Napisano 26 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2009 (edytowane) Kolejny test, tym razem materiał poprawiony wg http://www.aversis.be/tutorials/vray/vray_basic_material_settings_03.htm Wygląda na to, że głownym problemem był za wysoki glossiness (w poprzednich testach 0,85; na Aversis 0,7). W obu renderach użyłem fresnel reflection z Fresnel IOR = 16. Pierwszy jest z reflection 100% (white), czyli dokładnie tak jak na Aversis, drugi z falloffem. Zastanawiam się więc teraz, czy ten falloff w tym przypadku zespuł czy poprawił :) EDIT: Możliwe że teraz to już nie jest chrom.. ale bardziej chodzi mi właśnie o to, czy w ogóle jest to jakiś metal, czy już plastik bądź inne niewiadomo-co :) Edytowane 26 Czerwiec 2009 przez Đraven Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kuro Napisano 26 Czerwiec 2009 Share Napisano 26 Czerwiec 2009 Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Đraven Napisano 26 Czerwiec 2009 Autor Share Napisano 26 Czerwiec 2009 Nie ustawiaj diffuse color na czarny... chrom nie jest z natury czarny, tak to zawsze będzie wychodził za ciemny... :-/ Daj go jako jasny szary, na to podnieś reflections z wysokim subdivem. Kiedyś się uda. :P Hmm nie wiem szczerze mówiąc :P we wszystkich prawie tutorialach gdzie chrom się pojawił, diffuse był akurat czarny, na Aversis też :) ale możliwe że masz racje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tweety Napisano 26 Czerwiec 2009 Share Napisano 26 Czerwiec 2009 kuro: czarny jest najmniej inwazyjny i nie reaguje na oświetlenie. jeśli ustawisz na szary i zmniejszysz reflection też na szary, obiekt będzie reagował na światło. w przypadku chromu jednak, reakcja na światło jest mało pożądana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się