Skocz do zawartości

Stadionowy jupiter (help!)


greg

Rekomendowane odpowiedzi

... a raczej jeden jego element :)

 

Staram sie wymodelowac cos takiego (patrz obrazek):

 

Generalnie jestem bardzo poczatkujacy (wystartowalem z Max'em tydzien temu i wiele nauki jeszcze mnie czeka) wiec potrzebuje wsparcia zarowno jesli chodzi o koncepcje jak i porady czysto "techniczne". Bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc.

 

Jak sie za to zabralem? Na poczatek sphere, hemisphere (na pol), wyrzucam spod, daje modyfikator shell aby to nabralo grubosci ... i teraz tak, zaznaczam grupe polygonow na krwedzi (gorny luk) i robie extrude i pozniej jeszcze raz extrude ale troche mniej. Nie wyglada to najlepiej i niestety tutaj dochodze do miejsca w ktorym nie wiem co dalej. Wydawalo mi sie, ze to dobry model z ktorego uzyskam to o co mi chodzi ale nie daje rady. Przeciagam vertexy, skaluje ale widze, ze bladze :) Dodam, ze nie interesuje mnie ta czesc ktora jest przymocowana od tylu - to pominmy ale:

 

1. Jak zrobic wymodelowac ten zewnetrzny daszek (tak aby bylo rowniez to zgrubienie na zagieciu) ?

 

2. Jak rozmiescic rowno i w odstepach te dodatkowe elementy (powiedzmy, ze zrobie maly cylinderek i bede chcial go "wbic" na ta okragla czesc z tylu i ilosci powiedzmy 10 sztuk) Czy tutaj wchodzi do gry spacing tool?

 

3. Jak zrobic to wglebienie na tylnej, dolnej czesci sphere? Myslelem, ze zwykle move zalatwi tu sprawe ale efekt ... ekhm.. no nie bardzo.

 

I ostatania sprawa ... chcialbym na koncu dodac szybke (wstawic ja do srodka) ale nie wiem jak zmierzyc srednice tak aby dobrac odpowiednie wartosci. W srodku ma byc zrodlo swiatla wiec nie moge sobie pozwolic na szczeliny a robienienie na oko moze sprawic, ze juz na starcie nabiore zlych nawykow.

 

 

z gory dzieki wszystkim, ktorzy poswieca swoj czas aby mi pomoc!

to byl moj debiut na forum wiec prosze o wyrozumialosc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

To jest niestety wbrew pozorom złożony problem.

Opisanie tego "na żywo" trwałoby dłuższy czas, opis słowny jest praktycznie bezcelowy.

Należałoby ci opisać większość opcji z zakresu EditPoly i kilka innych jak Array czy Align.

Niestety bez przerobienia jednego czy dwóch porządnych samouczków o modelowaniu się nie obejdzie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak RA to co pytasz jest w 10 tutorialach które jakiekolwiek sobie przerobisz z zakresu editable poly więc pisanie tu ci tego jak to robic na 10 stron jest bezcelowe ... poszukaj tutoriali jak robić jakąś rzecz apóźniej na podstawie uzytych tam funkcji sam zobaczysz że się nauczysz uzywac ich przy tworzeniu innych wowych obiektów ... ja przez 1 miesiąc nauki tylko czytałem i oglądałem i trochę zaczynałem ale później znowu oglądałem i czytałem aż wkońcu się za coś zabrałem ale to musi trwac bo to jest jak nauka mateamtyki od podstaw ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej!

 

Ciesze sie, ze cos sie ruszylo w temacie ... przez kilka dni byla tu cisza. Dzieki wszystkim za wpisy. Zalaczylem moja siatke oraz kilka dodatkowych fotek tego elementu. Co pozostalo do zrobienia:

 

1. "Zagiecie" daszku :)

2. Drobne elementy na obudowie.

3. Spod sfery (ta wklesla czesc).

 

Siatka to moja praca do momentu kiedy wszystko mi pasuje. Probowalem zabrac sie za kazdy z 3 punktow ... generalnie wiem jak zrobic pkt. 2 (za pomoca spacing tool) ale musialbym zaczac od poczatku modelowac ... no chyba, ze ktos mi podpowie jak ustawic maly cylinderek pod takim samym katem w jakim ma sie "zatopic" w obudowie.

 

Pkt. 1 i 3 wydaja mi sie duzo latwiejsze ale efekty mojej pracy sa dalekie od oczekiwanych... brakuje chyba wprawy. Jesli chodzi o 1 to bawie sie move'm jesli chodzi o 3 to w sumie tez ... ale ciezko mi uzyskac taki efekt, ze na krawedzi zewnetrznej ta wkleslosc jest lekka a pozniej juz coraz glebsza (glebsza wkleslosc? ;). Zreszta widac o co chodzi :)

 

Z klawiszem F1 powoli stajemy sie dobrymi kumplami :)... na szczescie z angielskim daje rade bo polskich materialow do nauki to jest niestety niewiele w sieci. Tutoriale przerabiam rozne jednak czasem to juz nie wiadomo jakie wyrazy wpisac w google czy youtube (ew. help w maxie) zeby znalezc cos co moze sie przydac w danym momencie.

 

Zachecam wszystkich zeby sprobowac sie pobawic ... jesli ktos chce to moze podeslac pliczek .3ds ze scena :)

 

I jeszcze odpowiedz do kolegi wyzej: uzyj wspomnianego spacing tool :)

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zgięcie daszku to:

1. Zaznacz końcówkę daszku i daj SCALE w odpowiedniej płaszczyźnie a potem przesuń.

 

Nity możesz wymodelować z siatki którą masz wystarczy tylko:

1. Zaznaczyć vertexy w miejscu na nity.

2. Dać CHAMFER na średnicę główki nita. Powstaną nowe polygony.

3. Zaznaczyć je i dać BEVIL na wysokość nitu i lekki stożek. Możesz jeszcze zaznaczyć górną powierzchnię nita i dać MAKE PLANAR.

4. Zaznaczyć kraędź podstawy nita i dać CREASE na 1.

5. Jak dasz MESHSMOOTH to powinien powstać ładny nit (trzeba tylko zagęścić siatkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności