Jump to content

kamera - mała, tania - proszę o poradę


Levus

Recommended Posts

Cześć!

 

Chciałbym nabyć małą, ręczną kamerkę, raczej z tych tańszych,

niestety słabiutko się orientuję.

Materiał z kamerki ma służyć do nauki montażu, więc nie chce nic drogiego.

Poniżej 1000zł.

 

Jakie mam oczekiwania:

1.na trybie panoramicznym, nie musi mieć hd, wystarczy pal, ale tryb szerokokątny bym chcial

 

2.zapis najlepiej na kartach sdhc, chociaż jeśli ktoś ma doświadczenia

z innymi opcjami zapisu (miniDVD) które są bezproblemowe to też okej.

Zapis na taśmach miniDV, hi8 odpada, nie zamierzam tracić czasu ani nerwów na zrzucanie materiału.

 

3.zeby zapisywany obraz byl w miarę dobry, tj, jesli zapisuje z kompresją np mpeg-4 h.264 to nie jest to kompletna kasza - tego się najbardziej obawiam

 

4.stabilizator obrazu - no zeby spełniał swoją funkcję:)

 

Oglądałem coś takiego:

sony dcr-dvd115 http://www.ceneo.pl/1198240s

oraz myslalem najpierw o toshibie:

http://allegro.pl/item672113636_kamera_toshiba_camileo_h20_full_hd_4gb_fv_gw_sklep.html

ale poczytałem trochę negatywnych opinii, więc ostatecznie nie jestem pewien...

 

Jak ktoś ma coś sensownego lub się orientuje, bardzo proszę o opinie lub propozycje..

 

dzięki! pozdrawiam!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 9
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Ten model jest ok, kamery cyfrowe Sony są naprawdę porządnymi modelami – mało kto w ogóle sobie zdaje sprawę, że ta firma jest potęga właśnie jeżeli chodzi o kamery – większość sprzętu używanego do kręcenia filmów w Hollywood jest właśnie produkcji Sony. *obiektyw Carla Zeiss'a – bardzo dobra rzecz. **nie lepiej tez popatrzeć na modele z kartą pamięci?

Edited by Nagły
literówka
Link to comment
Share on other sites

Levus: Każda ręczna kamerka ma szerokokątny obiektyw;) Kiedy matryca ma 2mm wszystko jest możliwe. Chyba że chodzi ci o tryb widescreen to każda kamerka hd (nawet komórka) tak kręci. Co prawda rozdziałka hd to raczej marketing bo matryce w ręcznych kamerkach są malutkie ale standard to standard. Zresztą dzisiaj każdy nowy sprzęt kręci hd.

Podobnym marketingiem jest stabilizacja - działa, ale nie da się z ręki nakręcić dobrego ujęcia bez rigga - zresztą ujęcia z ręki są tak naprawdę dosyć specyficzne i nie powinno się z nimi przesadzać. Pierwsza rzecz jaką powinieneś dokupić to mały statywik.

Zwróć uwagę jakie wejścia ma kamera. Jeżeli da się do takiej na przykład podłączyć mikrofon kierunkowy to możesz od razu załatwić dźwięki otoczenia i gwary bez dodatkowego recordera.

 

Kamery na taśmy magnetyczne mają zastosowanie w TV gdzie używa się montaży liniowych online, ale jeżeli nie zamierzasz pracować na ENG (a pewnie nie zamierzasz) to daj sobie z tym spokój;)

 

 

 

Nagły: nie wiem skąd masz takie informacje. To że Sony rządzi w tv to pewnik (głównie przez BETACAM) ale z tym Hollywood to przesadziłeś. Nie wiem nawet czy sony w ogóle robi jakieś kamery filmowe.

Edited by Lucek
Link to comment
Share on other sites

Ludzie, litości, ja się pytałem o to w lipcu 2009:D

Kupiłem ostatecznie jakiegoś panasonica z hdd, czego żałuję, bo teraz mam aparat kieszonkowy za 800zł z lepszym video, ale cóż, bywa.

 

Teraz jakbym miał coś takiego kupować, to bym wybrał lustrzankę canona. Pozatem obecnie canonów używa się jako kamer również w profesjonalnych zadaniach.

 

A co do hollywood, to nie kręci się red'ami przypadkiem teraz?

Link to comment
Share on other sites

Teraz jakbym miał coś takiego kupować, to bym wybrał lustrzankę canona. Pozatem obecnie canonów używa się jako kamer również w profesjonalnych zadaniach.

Do zdjęć lustrzanka Canona jak najbardziej, ale do wideo słaby wybór (podobnie jak lustrzanki Nikona) - do filmów najlepiej się nada Sony Alpha (błyskawicznie łapie fokus, a nie jak u Nikona i Canona wieki ustawia ostrość podczas kręcenia ;p).

 

A co do hollywood, to nie kręci się red'ami przypadkiem teraz?

W Hollywood kręci się wszystkim - Profesjonalnymi kamerami Sony, Canon, Red i firm jakich nawet nie znamy (a pod niektóre tytuły są specjalnie tworzone nowe kamery). To czym jest film kręcony zależy od preferencji operatorów i budżetu... ale to nie ważne bo takich kamer prawie nikt na oczy nie zobaczy, więc jak to się układa w tamtym segmencie nikogo nie powinno obchodzić - ważne dla amatorów którzy chcą się pobawić jest tylko to co się dzieje na rynku amatorskim (tu najlepiej lustrzanki sony chyba obecnie wypadają) i rynek kamer półprofesjonalnych (od 8k do 20kzł) - tu jest konkurencja głównie pomiędzy Sony/Canon/Panasonic. Wszystko co wyżej raczej nas nie będzie tu interesować (jeśli kogoś interesuje to nie będzie sobie wyrabiał zdania o kamerach tu ;p).

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy