Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Dziękuję wszystkim za porady, przetestowałem je i okazało się że problem był jeszcze bardziej banalny: z rozpędu zmapowałem tego plane'a pod spodem zwykłym materiałem zamiast VrayMTL XD

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poprawiłem trochę kolor tej klingi i walnąłem lepszy HDR. Poprawne są te refleksje, czy powinny być bardziej wyraziste, tak jak w podłodze?

 

Powinienem, oprócz rys, coś jeszcze w tym materiale zmienić, czy jest już dobry? :)

Napisano (edytowane)

Hmmmm... No nie bardzo. To znaczy wszystko ok w modelingu, ale shadery nie są dobre. Jakby ktoś chromem ten miecz pociągnął. Nawet idealnie polerowany metal nie jest do końca taki gładziutki. Ja wiem że Elficka robota i tak dalej, ale on po prostu nie wygląda realistycznie. Dlatego panie kolego poleciłbym ściągnąć sobie fotki mieczy (ale nie tych "sklepowych" tylko muzealnych). Przyjrzeć się fakturze i odbiciom i powolutku poprawić shader.

 

Z poprzednich screenów widziałem że dałeś bumpa w poprzek klingi - mimo że na samych brzegach może tak być, to raczej klingę poleruje się wzdłuż. No i zrób coś z odbiciami - te co są nie wyglądają za dobrze - pewnie wina HDRKI odbijanej w płaskiej powierzchni - lepiej w takim przypadku użyć do generowania odbić zwykłego plane'a ze zdjęciem.

Edytowane przez Hynol
Napisano (edytowane)
Hmmmm... No nie bardzo. To znaczy wszystko ok w modelingu, ale shadery nie są dobre. Jakby ktoś chromem ten miecz pociągnął. Nawet idealnie polerowany metal nie jest do końca taki gładziutki. Ja wiem że Elficka robota i tak dalej, ale on po prostu nie wygląda realistycznie. Dlatego panie kolego poleciłbym ściągnąć sobie fotki mieczy (ale nie tych "sklepowych" tylko muzealnych). Przyjrzeć się fakturze i odbiciom i powolutku poprawić shader.

 

Z poprzednich screenów widziałem że dałeś bumpa w poprzek klingi - mimo że na samych brzegach może tak być, to raczej klingę poleruje się wzdłuż. No i zrób coś z odbiciami - te co są nie wyglądają za dobrze - pewnie wina HDRKI odbijanej w płaskiej powierzchni - lepiej w takim przypadku użyć do generowania odbić zwykłego plane'a ze zdjęciem.

Dzięki za pomoc :) O tym polerowaniu to już wiem, tylko jeszcze tego nie umieściłem, obecnie nie ma tam żadnego bumpa (oprócz krawędzi tnącej). Domyślam się, że trzeba to zrobić bumpem+odpowiednią mapą na reflection (w miejscu rysy dużo mniejsze odbicia)..

 

A sam materiał faktycznie był wzorowany na chromie, wg tutka który ktoś tu wcześniej zamieścił w temacie :) może po prostu wrzucę ustawienia, bo nie bardzo wiem, co tam dokładnie wymaga poprawy.

 

Pozdrawiam :)

 

EDIT: co do fotek "prawdziwych" mieczy, to chyba tu mam dobry przykład:

http://www.swordsofmight.com/index.asp?PageAction=VIEWPROD&ProdID=114

 

Muzealny on nie jest, ale jest to prawdziwa, ostra broń.. Czyżby kluczem był ogólnie mniejszy reflect albo/i mniejszy współczynnik refl. glossiness? Nie jestem też pewny koloru diffuse - ciężko stwierdzić ze zdjęcia, jaki powinien być, bo ostrze zwykle ma taką barwę, jak rzeczy które się w nim odbijają..

Edytowane przez Đraven
Napisano

Swoją drogą, poniżej render z planem zamiast HDRki, te odbicia nadal tak wyglądają.. zły materiał, czy to skutek zagięć na tym ostrzu i tak powinno być?

Napisano

Masz trochę za wysokie rozmywanie odbić. Myslałem że masz zerowe i kiepską hdrke... Daj model odbić na Ward i Rglossiness na 0,98-0,96. Plane powinien działać dobrze. Zobacz jak będzie bez rozmywania odbić.

Napisano (edytowane)

Poprawiłem to na Ward z R.Gloss. 1.0 i teraz faktycznie nawet HDRki odbijają się poprawnie :) tylko że nie wiem, czy te odbicia nie są zbyt ostre jak na klingę miecza.. no ale zobaczę jutro jak wstawię bumpy, pewnie to tylko kwestia tych rys, których jeszcze nadal nie ma.

 

EDIT: A jak to nie pomoże, to może zmniejszyć minimalnie reflection, np dać jasnoszary kolor?

 

Swoją drogą jeszcze wrzucę test na zwykłym boxie, zmapowanym tym samym materiałem..

Edytowane przez Đraven
Napisano

Tutaj jest bez HDR. Te rysy zrobiłem po prostu przekształcając gotową teksturę na stal nierdzewną, zassaną z neta :)

 

Co do krawędzi tnących, wiem, że cały materiał jest do poprawy. postaram się tym dzisiaj zająć.

Napisano

Kolejny update: bump jest już nałożony wszędzie, ale nie ma jeszcze inskrypcji na głowni i porządnej krawędzi tnącej. Swoją drogą, zastanawiam się: czy ostrze nie stało się zbyt matowe przez te rysy? Jeśli tak, to mogę rozjaśnić trochę bump map albo zmniejszyć kontrast.

Napisano

Ehh, ch.. bombki strzelił, miecza nie będzie... przy formacie coś się źle zapisało i pokasowały się wszystkie projekty w maxie. Pewnie za jakiś czas zrobię to od nowa, ale ten temat można zamknąć ;/

Napisano

uuu szkoda, fajnie juz wygladal. dlatego wlasnie jak mam cos robic z tystemem wszyskie modele na pena zgrywam:P lepiej miec zapas niz ryzykowac.

Napisano (edytowane)
uuu szkoda, fajnie juz wygladal. dlatego wlasnie jak mam cos robic z tystemem wszyskie modele na pena zgrywam:P lepiej miec zapas niz ryzykowac.

No cóż, najlepsze jest to, że cały folder Moje Dokumenty spakowałem i przeniosłem na drugą partycję, a teraz tego nie ma :/

 

Ale nic, następnym razem zrobię go lepiej i uniknę kilku błędów, które popełniłem przy modelowaniu tej wersji :)

Edytowane przez Đraven

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności