Napisano 19 Lipiec 200915 l Jestem w końcowych etapach tworzenia pracki z tego kursu: http://interstation3d.com/tutorials/making_glimpse/making_of_glimpse.htm Render: Postproces: Byłbym wdzięczny z wszelkie porady i wskazówki, które mogłyby mi pomóc polepszyć jakość ostatecznej wersji pracki. Mam także jedno pytanie - jak ustawić shader mia_roundcorners tak by wyglądał sensownie na lambercie, bo kiedy go ustawiam nie daje oczekiwanych rezultatów: Krawędź ściany bez roundcorners: Krawędź ściany z przypisanym roundcorners: Edytowane 19 Lipiec 200915 l przez wormer
Napisano 19 Lipiec 200915 l Może poprostu chamfer na te krawędzie ? Poza tym zmień podłoże. Jest zbyt równe. Daj jakiegoś dispa. I drzewo troszkę kuleje. Wpierwszym renderze kuleje też tło.
Napisano 20 Lipiec 200915 l Autor Może poprostu chamfer na te krawędzie ? Tyle, że nie wiem jak się to robi, mógłby mi ktoś wytłumaczyć? Trybal Klimat to raczej nie moja zasługa, gdyż całość starałem się robić dość wiernie z kursu.
Napisano 20 Lipiec 200915 l Tyle, że nie wiem jak się to robi, mógłby mi ktoś wytłumaczyć? Trybal Klimat to raczej nie moja zasługa, gdyż całość starałem się robić dość wiernie z kursu. Zaznaczasz krawędź i klikasz na chmafer ;] Potem ustalasz wartość jak bardzo chcesz ją ściąć oraz ile ma zawierać dodatkowych ścianek by ją ew. wygładzić.
Napisano 20 Lipiec 200915 l Ty... Fakt! xD Nawet nie zauważyłem, że nie ma żadnego krzyża xD wormer weź coś z tym zrób ^^
Napisano 20 Lipiec 200915 l Nie ma krzyza bo to kosciol satanistyczny ;p, a tak w ogole to fajna scenka, tekstura scian podoba mi sie bardziej niz w tutorialu. Na dachowkach przydalby sie jakis displace i tak samo na scianach.
Napisano 21 Lipiec 200915 l Nie ma krzyza bo to kosciol satanistyczny ;p, Nawet oni maja chyba jakies krzyze tylko ze poodwracane albo jakies swoje znaki ;]
Napisano 21 Lipiec 200915 l Autor Kościół nie jest satanistyczny - wandale rozwalili krzyż i musiałem na szybkości naprawiać, pododawałem jeszcze kilka szczegółów. Pozostała mi poprawa drzewa i kilka krzaków do dorobienia. Jak zwykle jestem otwarty na opinie i porady. Render: Postprocess:
Napisano 21 Lipiec 200915 l 1. Czemu kościół nie ma dzwonu? 2. Użyłeś za dużo chamfera. Za bardzo pozaokrąglałeś kanty przez co kosciół wygląda jak z klocków :| 3. Wydaje mi się, że na taki kamień nie nakłada się już tynku bo kamień jest ozdobą sam w sobie. Nie to co cegła :P Być może się mylę jeśli tak to niech ktoś mnie poprawi, ale wydaje mi się, że powinieneś wymienić odsłonięty kamień na cegłę. Albo nie odsłaniać nic lub bardzo mało :P 4. Odnoszę wrażenie, że studnia lewituje. Wbij ją bardziej w ziemię. 5. Ławka jest nieproporcjonalna do wejścia, jest za mała. 6. Jeśli chodzi o dach to wydaje mi się, że od spodu nie widać dachówek tylko deski. I wydaje mi się też, że jeśli dach tak znacznie wystaje po za ścianę to na brzegu dachu też jest deska. 7. Trawę zrób trochę większą. I dodaj jakieś kwiatki. A tuż pod ścianą mogą być jakieś chwasty. Jak mi się coś przypomni to dopiszę :D
Napisano 22 Lipiec 200915 l Autor Trybal Odnośnie pytań, powinieneś wziąć poprawkę na to, że większość została zrobiona z kursu, który w założeniu chciałem zrobić wiernie, ale coś mi do głowy strzeliło i dodałem kilka elementów od siebie. Kilka odpowiedzi: 1. W kursie też nie było dzwonu, ale możliwe że jeśli będę miał chęci jeszcze męczyć prackę to dorobię. 2. Nie używałem chamfera, bo wszystkie otwory w ścianach były robione bevelem i całość się sypała jak używałem chamfera. Poza tym kościół jak nazwa tematu wskazuje jest stary, a stare budynki mają tendencję do posiadania zaokrąglonych kątów. 3. Eee tam, mój sąsiad ostatnio otynkował sobie płot, który był murowany ozdobną cegłą - kwestia gustu. 4. Tutaj, tak jak z brakiem dzwonu, postaram się poprawić. 5. Ławka jest przy głównym wejściu do kościoła, które z reguły jest dużo większe od zwykłego. Wejście do mniejszej części z prawej jest normalnego rozmiaru i mam nadzieję, że w stosunku do niego ławka jest proporcjonalna. 6. Dobrze zaobserwowane, ale nie wiem czy mam dość samozaparcia by męczyć się z takim detalem, chyba dolny fragment po prostu przyciemnię ;P. 7. Chwasty i roślinki to część, za którą się teraz biorę. Postaram się przeszperać bibliotekę mayowych paint effectów w poszukiwaniu odpowiednich roślin, ale mam duży problem z generatorem drzew w mayi - dość kiepsko wyglądają. Jeśli znasz jakiś dobry generator drzew, to byłby wdzięczny za info. Dzięki za konkretny komentarz Trybal, postaram się poprawić to o czym powiedziałem i czekam na dalsze sugestie. pozdro.
Napisano 22 Lipiec 200915 l Budynek ma pod tynkiem cegłe więc aż tak zaokrąglonych krawędzi nie powinien mieć.
Napisano 22 Lipiec 200915 l Może to Cię trochę zainspiruje: http://forums.cgsociety.org/showthread.php?f=121&t=785708 Powodzenia w dalszej pracy...
Napisano 26 Lipiec 200915 l Autor Dochodzę do momentu, w którym niedobrze mi się robi na widok mojej pracki. Ta wersja jest przedostatnia, popoprawiam parę szczegółów i idzie do finala.
Napisano 27 Lipiec 200915 l Podpisuję się, krawędzie ładnie wyszły kościoła, klimacik, ton sepii, mi się też podoba. Myślę, że robi Ci się niedobrze bo się zaangażowałeś mocno żeby wszystko było cacy. :)
Napisano 27 Lipiec 200915 l Jeśli chodzi o sepię to uważam, że jest jej trochę za dużo. A tak ogólnie to nie jest źle :)
Napisano 27 Lipiec 200915 l Ogolnie wyglada to calkiem niezle, szkoda tylko ze odpusciles sobie wewnetrzna strone dachu, przeciez zrobic te deski to kilka min roboty. Kilka boxow i jakas dobra tekstura i wystarczy. Wydaje mi sie ze studnia moglaby byc odrobine wieksza no i drzewka tez przydalby sie ladniejsze.
Napisano 28 Lipiec 200915 l Dzwon jest strasznie ogromniasty a beczki jakies malo beczulkowate tylko takie strasznie smukle. Ale i tak mi sie podoba.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto