scirocco Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 (edytowane) Witam Od 2 dni walcze ze scenka malej kuchni na tarasie. Pierwotnie oświetliłem ją tak jak robiłe z wnętrzami - 2 plejny + vray sun. Rendery testowe trwały sporo ale znosnie, najgorzej jak chce wyrenderowac w 2000x1400 - render jednego ujecia trwałby strasznie dlugo, po 4godzinach ukonczył dopiero prepassy. Ustawienia vraya juz mam bardzo niskie. Materiały sa proste - może to kwestai użycia vraydisplacement na kamiennych scianach? Czy wielkość amount wpływa na czas renderu? teraz mam 4cm. Trawa tez ma displacement 3cm. Czy jeśli w scenie jest trawa ale nie widac ja w kamerze to liczy ja jakoś? Zmieniłem oswietlenie - myslałem ze wyrzucenie suna pomoze, oświetlilem samymi pllejnami - efekt jest gorszy a watpie czy czas sie skrócił. Pilnie potrzebuję pomocy. http://img40.imageshack.us/gal.php?g=50608674.jpg Edytowane 22 Lipiec 2009 przez scirocco
mirach Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Hej, wg mnie to pewnie displace. Podnies dynamic memory limit w vray system jesli mozesz sobie na to pozwolic. A tak zapytam, po co ci displace na trawie skoro jej nie widac? Na to ile displacement zjada pamieci wplywa jego dokladnosc a nie wielkosc. 1
scirocco Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 podnosze dynamic memory limit do 1000 - mam 4 gb ramu. sa 3 ujecia - na 2 widac kawalek trawy. a co myślisz o oświetleniu? może byc to z sunem? moze dac suna + 1 plane?
t0m3k Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 napisz jaki komp albo przynajmniej ile ram'u. wylacz do testu dispa w vray global settings. jesli mozliwe uzywaj dispa 2D jak mirach napisal podnies limit do okolo polowy tego ile masz ram'u zmien Default Geometry ze Static na Dynamic albo Auto. proboj wyrenderowac z material override, scenka nie wyglada na skomplikowana i dziwne, ze az tyle sie renderuje. moze ktorys z materialow albo obiektow jest uszkodzony. sproboj USUNAC (nie ukryc) wszystkie proxy (jesli sa), ewentualnie usuwaj czesc obiektow i sprawdzaj czy render znaczaco przyspiesza. jak nic nie pomoze to wstaw tutaj link do sceny to sie cos poradzi ;)
scirocco Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 (edytowane) Pracuje i robie rendery testowe: core2duo 2x2,2, 4gb 800mhx ram, 160hdd, quadro 1600m rendery w dużej rozdzielczosci: core2quad 4x2,5, 4gb ram nie używałem tam vray proxy jedyny material który ma bum + mapke reflection to blat stołu. Jakby cos - wrzucam linka do sceny http://rapidshare.com/files/258763389/kuchnia_plenerowa._sun.zip.html Edytowane 22 Lipiec 2009 przez scirocco
mkeruj Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 Nie ściągam, ale stawiam na nie-vrayowy materiał jakiś.
scirocco Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 (edytowane) w global switch dałem wszystkie materiły na vraymat i zakonczył liczyc prepassy po ok 30 min - wiec to raczej materiały. Ale co moge z nimi zrobic? raczej wszystkie to vraymat i wszytstkie sa prosciutkie Edytowane 22 Lipiec 2009 przez scirocco
mirach Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 a wylacz globalnie displacement i sprawdz jak bez tego leci.
scirocco Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 (edytowane) ok.... pusciłem, a jest jakas metoda, żeby sprawdzic czy wsystkie materiały sa vrayowe? czy pozostaje pobieranie kazdego? może faktycznie cos da przełączenie na 2d displ.? zajęło mu to 13 minut - bez displace teraz nie rozumiem - bez dispa 13 min , z dispem bez materiałów 30min. co zmieni displacement 2d? Edytowane 22 Lipiec 2009 przez scirocco
mirach Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 dispalce 2d zabiera troche mniej pamieci. W co do czasow to czego nie rozumiesz? Jasno wynika ze zjada ci czas walsnie displacement.
scirocco Napisano 22 Lipiec 2009 Autor Napisano 22 Lipiec 2009 wiec pozostaje chyba wywalic dispa? jakbyście zrobili taka kamienna ściane? bump?
t0m3k Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 sciagnalem scenke w pracy i napewno jest to disp. nie mialem czasu sie zaglebiac w ustawienia i materialy ale na moje oko to troche dziwne miales sety samplowania i wysokie subs na swiatlach. sproboj przelaczyc na 2d wszystkie dispy. kamien sproboj bumpem ew. normalmapa. jak masz czas to wymodeluj (mowie powaznie) nie powinno zajac dlugo a efekt bedzie lepszy niz disp. 1
SWRSC Napisano 22 Lipiec 2009 Napisano 22 Lipiec 2009 to max 2010? Jeżeli tak - ta wersja ma problemy z dużymi teksturami pod displace. Liczy o wiele wolniej niż poprzednicy.
scirocco Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 t0m3k - dzieki ze sprawdziłes:) no wychodzi ze disp, ale mimo tego ze wyłaczyłem dispa na scianach, zastapiłem go bumpem w materiale, na trawe dałem 2d to nadal liczy bardzo długo - 8 godzin na render. Może to te światła. Tez myslałem o modelowaniu - ale mam dużo innej pracy jeszcze. max 2008 + vray 1.5 rc4
SWRSC Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 o ile pamiętam rc4 miał jakiś problem z displace. 1
scirocco Napisano 23 Lipiec 2009 Autor Napisano 23 Lipiec 2009 (edytowane) vraylighty w lampach maja subdics. 8 a vraylighty oświetlajace z zewnatrz maja 42 - moze w tym problem? na czym trace zmniejszajac ta wartosc? czy wystarczy ze w opcjach vraya ustawilem max subdivs. na 8? jak ustawiac te subdiv.? Edytowane 23 Lipiec 2009 przez scirocco
Bacry Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 subdivs na 8 lub 16 więcej strasznie zwolni jak będziesz miał rozmyte powierzchniowe cienie (area shadow). Stracisz na tym, że może się pojawić ziarno w miejscach rozmycia się cienia. A ogólną automatyczną konwersję materiałów na vray'owe możesz zrobić wybierając z prawego przycisku vray scene converter. Displace u mnie powoduje to że max się zupełnie wykłada a mam 6 GB pod systemem 64bit. (a i tak nie przekracza 2 GB zajętości) Jak się mylę to poprawcie mnie. 1
scirocco Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Napisano 24 Lipiec 2009 zmniejszylem subdiv. do 20 i poszło szybciej o wiele - oczywiscie juz z bumpem zamiast displace. Dzieki wszystkim za rady!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się