Skocz do zawartości

problem z wyrenderowaniem sceny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Od 2 dni walcze ze scenka malej kuchni na tarasie. Pierwotnie oświetliłem ją tak jak robiłe z wnętrzami - 2 plejny + vray sun. Rendery testowe trwały sporo ale znosnie, najgorzej jak chce wyrenderowac w 2000x1400 - render jednego ujecia trwałby strasznie dlugo, po 4godzinach ukonczył dopiero prepassy. Ustawienia vraya juz mam bardzo niskie. Materiały sa proste - może to kwestai użycia vraydisplacement na kamiennych scianach? Czy wielkość amount wpływa na czas renderu? teraz mam 4cm. Trawa tez ma displacement 3cm. Czy jeśli w scenie jest trawa ale nie widac ja w kamerze to liczy ja jakoś?

 

Zmieniłem oswietlenie - myslałem ze wyrzucenie suna pomoze, oświetlilem samymi pllejnami - efekt jest gorszy a watpie czy czas sie skrócił.

 

Pilnie potrzebuję pomocy.

 

http://img40.imageshack.us/gal.php?g=50608674.jpg

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej, wg mnie to pewnie displace. Podnies dynamic memory limit w vray system jesli mozesz sobie na to pozwolic. A tak zapytam, po co ci displace na trawie skoro jej nie widac? Na to ile displacement zjada pamieci wplywa jego dokladnosc a nie wielkosc.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisz jaki komp albo przynajmniej ile ram'u.

wylacz do testu dispa w vray global settings.

jesli mozliwe uzywaj dispa 2D

jak mirach napisal podnies limit do okolo polowy tego ile masz ram'u

zmien Default Geometry ze Static na Dynamic albo Auto.

 

proboj wyrenderowac z material override, scenka nie wyglada na skomplikowana i dziwne, ze az tyle sie renderuje. moze ktorys z materialow albo obiektow jest uszkodzony. sproboj USUNAC (nie ukryc) wszystkie proxy (jesli sa), ewentualnie usuwaj czesc obiektow i sprawdzaj czy render znaczaco przyspiesza.

 

jak nic nie pomoze to wstaw tutaj link do sceny to sie cos poradzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracuje i robie rendery testowe: core2duo 2x2,2, 4gb 800mhx ram, 160hdd, quadro 1600m

rendery w dużej rozdzielczosci: core2quad 4x2,5, 4gb ram

 

nie używałem tam vray proxy

jedyny material który ma bum + mapke reflection to blat stołu.

Jakby cos - wrzucam linka do sceny

 

http://rapidshare.com/files/258763389/kuchnia_plenerowa._sun.zip.html

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w global switch dałem wszystkie materiły na vraymat i zakonczył liczyc prepassy po ok 30 min - wiec to raczej materiały. Ale co moge z nimi zrobic? raczej wszystkie to vraymat i wszytstkie sa prosciutkie

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok.... pusciłem, a jest jakas metoda, żeby sprawdzic czy wsystkie materiały sa vrayowe? czy pozostaje pobieranie kazdego? może faktycznie cos da przełączenie na 2d displ.?

 

 

zajęło mu to 13 minut - bez displace

 

teraz nie rozumiem - bez dispa 13 min , z dispem bez materiałów 30min.

 

co zmieni displacement 2d?

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sciagnalem scenke w pracy i napewno jest to disp.

nie mialem czasu sie zaglebiac w ustawienia i materialy ale na moje oko to troche dziwne miales sety samplowania i wysokie subs na swiatlach.

 

sproboj przelaczyc na 2d wszystkie dispy.

kamien sproboj bumpem ew. normalmapa. jak masz czas to wymodeluj (mowie powaznie) nie powinno zajac dlugo a efekt bedzie lepszy niz disp.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

t0m3k - dzieki ze sprawdziłes:)

no wychodzi ze disp, ale mimo tego ze wyłaczyłem dispa na scianach, zastapiłem go bumpem w materiale, na trawe dałem 2d to nadal liczy bardzo długo - 8 godzin na render.

Może to te światła.

Tez myslałem o modelowaniu - ale mam dużo innej pracy jeszcze.

max 2008 + vray 1.5 rc4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

vraylighty w lampach maja subdics. 8 a vraylighty oświetlajace z zewnatrz maja 42 - moze w tym problem? na czym trace zmniejszajac ta wartosc? czy wystarczy ze w opcjach vraya ustawilem max subdivs. na 8?

 

jak ustawiac te subdiv.?

Edytowane przez scirocco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

subdivs na 8 lub 16 więcej strasznie zwolni jak będziesz miał rozmyte powierzchniowe cienie (area shadow). Stracisz na tym, że może się pojawić ziarno w miejscach rozmycia się cienia. A ogólną automatyczną konwersję materiałów na vray'owe możesz zrobić wybierając z prawego przycisku vray scene converter.

Displace u mnie powoduje to że max się zupełnie wykłada a mam 6 GB pod systemem 64bit. (a i tak nie przekracza 2 GB zajętości)

Jak się mylę to poprawcie mnie.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności