greg Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 (edytowane) Hej! Male pytanie ... jak uzyc cut pod katem prostym ? Od razu dodam, ze tne od vertexa do edge'a wiec nie moge uzyc connect. Szukalem info pod F1 i bawilem sie snapsami ale cos mi nie wychodzi :( soft: 3ds Max 2009 Edytowane 23 Lipiec 2009 przez greg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Quadysz Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 sprobuj slice planem, ustaw go rownolegle do edga potem obroc o 90 i przysnapuj do wiercholka :D nie bedzie to idealne 90 stopni ale moze Ci wystarczy ;) greets Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Share Napisano 23 Lipiec 2009 czasami da sie zaznaczyc dwa vertexy i zeskalowac odpowiednio i bedziesz mial linie prosta ;] A jak co to pobaw sie ze ze snaps toggle ;] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 24 Lipiec 2009 Dzieki Panowie ... przyznam, ze nadal nie wiem jak to zrobic. Tzn. efekt koncowy wiem jak uzyskac ... wystarczy np. przyciac w miare pod katem prostym a pozniej ustawic dla nowo powstalego vertexa taka sama wspolrzedna. Chodzilo mi o to jak to robic od razu z cutem bo dosc czesto go uzywam i trudno mi uwierzyc, ze chlopcy z Autodesk nie pomysleli o tym, ze takie cos moze sie przydac zeby ulatwic zycie... probowalem intuicyjnie przytrzymywac shift, alt, ctrl ale nic z tego. Snapsy tez mi nie pomagaja ... przy zaznaczonym perpendicular nic sie nie dzieje. Pewie dlatego, ze program bierze vertexa i edga (tak tne) i nie wie o co mi chodzi z ustawieniem tych dwoch prostopadle :D trudno mu sie dziwic :) snapsy mi nie uwzgledniaja rzeczy, ktore jeszcze nie istnieja :) .. Bielik, jak wiesz jak to zrobic to daj znac :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bacry Napisano 24 Lipiec 2009 Share Napisano 24 Lipiec 2009 w snapie prostopadłość działa tylko na splajnie. cytat z helpa maxowego: Perpendicular Snaps to the perpendicular point on a spline, relative to the previous point. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bielik93 Napisano 24 Lipiec 2009 Share Napisano 24 Lipiec 2009 W sumie to ja sie jeszcze nie bawilem tak ine potrzebowalem az takich kotow prostych i pewnie nie jest to najlepszy sposob ja tez nie jestem jakims zawansowanym grafikiem ale poprostu włączasz snaps toggle i ciachasz tak jak chcesz dla ulatwienia do monitora mozesz pzylozyc kartke jesli chcesz miec pwnosc ze jest pod idealnym katem prstym :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 24 Lipiec 2009 Share Napisano 24 Lipiec 2009 http://www.vg2max.spb.ru/TwoPs.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg Napisano 25 Lipiec 2009 Autor Share Napisano 25 Lipiec 2009 http://www.vg2max.spb.ru/TwoPs.htm Wielkie dzieki! Ten pluginek powinien rozwiacac moj problem! Masz u mnie setke Smirnoffa a autor to chyba cala flaszke ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tores Napisano 26 Lipiec 2009 Share Napisano 26 Lipiec 2009 Rep wystarczy ;) Sprawdź tylko czy ci podstawowe snapowanie będzie dobrze działało. Mi na Vizie 2008 kaszaniło się trochę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kub@ Napisano 26 Lipiec 2009 Share Napisano 26 Lipiec 2009 dzieki za linka Tores :) a bez plugina to wystarczy edgesy na spliny zamienic i juz do nich dziala perpendicular. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
greg Napisano 1 Sierpień 2009 Autor Share Napisano 1 Sierpień 2009 Po paru dniach stwierdzam, ze problem czesciowo rozwiazany. Czesciowo bo pluginek czasem spisuje sie doskonale a czasem jakos nie chce zalapac. Nie udalo mi sie dojsc od czego to zalezy ... generalnie chyba jest tak, ze im wiecej edgow wchodzi do vertexa z ktorego tne tym bardziej sie gubi ... choc pare razy mnie zaskoczyl :))) Czasem wystarczy, ze sie lekko przesune we viewporcie i juz mu styka :)) innym razem to nic nie pomga. Zwykle snapsy spisuja sie natomiast bez zarzutu. Moze ten Sasza z Rosji, ktory napisal owy dodatek jeszcze go w 100% nie dopracowal i dlatego nie bierze za niego kasy? :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi