Napisano 23 Lipiec 200915 l Hej! Male pytanie ... jak uzyc cut pod katem prostym ? Od razu dodam, ze tne od vertexa do edge'a wiec nie moge uzyc connect. Szukalem info pod F1 i bawilem sie snapsami ale cos mi nie wychodzi :( soft: 3ds Max 2009 Edytowane 23 Lipiec 200915 l przez greg
Napisano 23 Lipiec 200915 l sprobuj slice planem, ustaw go rownolegle do edga potem obroc o 90 i przysnapuj do wiercholka :D nie bedzie to idealne 90 stopni ale moze Ci wystarczy ;) greets
Napisano 23 Lipiec 200915 l czasami da sie zaznaczyc dwa vertexy i zeskalowac odpowiednio i bedziesz mial linie prosta ;] A jak co to pobaw sie ze ze snaps toggle ;]
Napisano 24 Lipiec 200915 l Autor Dzieki Panowie ... przyznam, ze nadal nie wiem jak to zrobic. Tzn. efekt koncowy wiem jak uzyskac ... wystarczy np. przyciac w miare pod katem prostym a pozniej ustawic dla nowo powstalego vertexa taka sama wspolrzedna. Chodzilo mi o to jak to robic od razu z cutem bo dosc czesto go uzywam i trudno mi uwierzyc, ze chlopcy z Autodesk nie pomysleli o tym, ze takie cos moze sie przydac zeby ulatwic zycie... probowalem intuicyjnie przytrzymywac shift, alt, ctrl ale nic z tego. Snapsy tez mi nie pomagaja ... przy zaznaczonym perpendicular nic sie nie dzieje. Pewie dlatego, ze program bierze vertexa i edga (tak tne) i nie wie o co mi chodzi z ustawieniem tych dwoch prostopadle :D trudno mu sie dziwic :) snapsy mi nie uwzgledniaja rzeczy, ktore jeszcze nie istnieja :) .. Bielik, jak wiesz jak to zrobic to daj znac :)
Napisano 24 Lipiec 200915 l w snapie prostopadłość działa tylko na splajnie. cytat z helpa maxowego: Perpendicular Snaps to the perpendicular point on a spline, relative to the previous point.
Napisano 24 Lipiec 200915 l W sumie to ja sie jeszcze nie bawilem tak ine potrzebowalem az takich kotow prostych i pewnie nie jest to najlepszy sposob ja tez nie jestem jakims zawansowanym grafikiem ale poprostu włączasz snaps toggle i ciachasz tak jak chcesz dla ulatwienia do monitora mozesz pzylozyc kartke jesli chcesz miec pwnosc ze jest pod idealnym katem prstym :D
Napisano 25 Lipiec 200915 l Autor http://www.vg2max.spb.ru/TwoPs.htm Wielkie dzieki! Ten pluginek powinien rozwiacac moj problem! Masz u mnie setke Smirnoffa a autor to chyba cala flaszke ;)
Napisano 26 Lipiec 200915 l Rep wystarczy ;) Sprawdź tylko czy ci podstawowe snapowanie będzie dobrze działało. Mi na Vizie 2008 kaszaniło się trochę.
Napisano 26 Lipiec 200915 l dzieki za linka Tores :) a bez plugina to wystarczy edgesy na spliny zamienic i juz do nich dziala perpendicular.
Napisano 1 Sierpień 200915 l Autor Po paru dniach stwierdzam, ze problem czesciowo rozwiazany. Czesciowo bo pluginek czasem spisuje sie doskonale a czasem jakos nie chce zalapac. Nie udalo mi sie dojsc od czego to zalezy ... generalnie chyba jest tak, ze im wiecej edgow wchodzi do vertexa z ktorego tne tym bardziej sie gubi ... choc pare razy mnie zaskoczyl :))) Czasem wystarczy, ze sie lekko przesune we viewporcie i juz mu styka :)) innym razem to nic nie pomga. Zwykle snapsy spisuja sie natomiast bez zarzutu. Moze ten Sasza z Rosji, ktory napisal owy dodatek jeszcze go w 100% nie dopracowal i dlatego nie bierze za niego kasy? :)