greg Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 (edytowane) Hej! Male pytanie ... jak uzyc cut pod katem prostym ? Od razu dodam, ze tne od vertexa do edge'a wiec nie moge uzyc connect. Szukalem info pod F1 i bawilem sie snapsami ale cos mi nie wychodzi :( soft: 3ds Max 2009 Edytowane 23 Lipiec 2009 przez greg
Quadysz Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 sprobuj slice planem, ustaw go rownolegle do edga potem obroc o 90 i przysnapuj do wiercholka :D nie bedzie to idealne 90 stopni ale moze Ci wystarczy ;) greets
Bielik93 Napisano 23 Lipiec 2009 Napisano 23 Lipiec 2009 czasami da sie zaznaczyc dwa vertexy i zeskalowac odpowiednio i bedziesz mial linie prosta ;] A jak co to pobaw sie ze ze snaps toggle ;]
greg Napisano 24 Lipiec 2009 Autor Napisano 24 Lipiec 2009 Dzieki Panowie ... przyznam, ze nadal nie wiem jak to zrobic. Tzn. efekt koncowy wiem jak uzyskac ... wystarczy np. przyciac w miare pod katem prostym a pozniej ustawic dla nowo powstalego vertexa taka sama wspolrzedna. Chodzilo mi o to jak to robic od razu z cutem bo dosc czesto go uzywam i trudno mi uwierzyc, ze chlopcy z Autodesk nie pomysleli o tym, ze takie cos moze sie przydac zeby ulatwic zycie... probowalem intuicyjnie przytrzymywac shift, alt, ctrl ale nic z tego. Snapsy tez mi nie pomagaja ... przy zaznaczonym perpendicular nic sie nie dzieje. Pewie dlatego, ze program bierze vertexa i edga (tak tne) i nie wie o co mi chodzi z ustawieniem tych dwoch prostopadle :D trudno mu sie dziwic :) snapsy mi nie uwzgledniaja rzeczy, ktore jeszcze nie istnieja :) .. Bielik, jak wiesz jak to zrobic to daj znac :)
Bacry Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 w snapie prostopadłość działa tylko na splajnie. cytat z helpa maxowego: Perpendicular Snaps to the perpendicular point on a spline, relative to the previous point.
Bielik93 Napisano 24 Lipiec 2009 Napisano 24 Lipiec 2009 W sumie to ja sie jeszcze nie bawilem tak ine potrzebowalem az takich kotow prostych i pewnie nie jest to najlepszy sposob ja tez nie jestem jakims zawansowanym grafikiem ale poprostu włączasz snaps toggle i ciachasz tak jak chcesz dla ulatwienia do monitora mozesz pzylozyc kartke jesli chcesz miec pwnosc ze jest pod idealnym katem prstym :D
greg Napisano 25 Lipiec 2009 Autor Napisano 25 Lipiec 2009 http://www.vg2max.spb.ru/TwoPs.htm Wielkie dzieki! Ten pluginek powinien rozwiacac moj problem! Masz u mnie setke Smirnoffa a autor to chyba cala flaszke ;)
Tores Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 Rep wystarczy ;) Sprawdź tylko czy ci podstawowe snapowanie będzie dobrze działało. Mi na Vizie 2008 kaszaniło się trochę. 1
Kub@ Napisano 26 Lipiec 2009 Napisano 26 Lipiec 2009 dzieki za linka Tores :) a bez plugina to wystarczy edgesy na spliny zamienic i juz do nich dziala perpendicular.
greg Napisano 1 Sierpień 2009 Autor Napisano 1 Sierpień 2009 Po paru dniach stwierdzam, ze problem czesciowo rozwiazany. Czesciowo bo pluginek czasem spisuje sie doskonale a czasem jakos nie chce zalapac. Nie udalo mi sie dojsc od czego to zalezy ... generalnie chyba jest tak, ze im wiecej edgow wchodzi do vertexa z ktorego tne tym bardziej sie gubi ... choc pare razy mnie zaskoczyl :))) Czasem wystarczy, ze sie lekko przesune we viewporcie i juz mu styka :)) innym razem to nic nie pomga. Zwykle snapsy spisuja sie natomiast bez zarzutu. Moze ten Sasza z Rosji, ktory napisal owy dodatek jeszcze go w 100% nie dopracowal i dlatego nie bierze za niego kasy? :)
Rekomendowane odpowiedzi