Napisano 28 Lipiec 200915 l czesc :) robię akurat takie coś http://www.marbet.com.pl/gfx_ofe.php?typ=o&id=219 i mam pytanie jak wy byście coś takiego zrobili? jaką techniką? w maxie oczywiście. Troszkę zależy mi na czasie dlatego szukam najoptymalniejszej techniki.
Napisano 28 Lipiec 200915 l Autor po 1. za mala rozdziałka zdjęcia a po drugie musi być wymodelowane :/
Napisano 28 Lipiec 200915 l spróbuj moze spline'ami i potem convert to poly i powoli nanosic detal? zauważ że jest symetryczna, wiec wystarczy robić połowe. jednak chyba najlepiej było by ZB...
Napisano 28 Lipiec 200915 l Obawiam się, że czeka Cię hardkorowy polymodeling, stary... Niestety będziesz musiał z referki jechać na piechotę, o ile ważne są te chamfery na załamaniach. Xizi0r dobrze prawi, z tym, że to nie jest symetryczne.
Napisano 28 Lipiec 200915 l Autor już robiłem podobne rzeczy właśnie tym sposobem co xiz0r mówi (jak shogun zauwazył to niestety nie jest symetryczne ani trochę :/). Niby daje radę takie coś, ale cholera żmudna robota. Plusem całej roboty jest to, że mam taką formę przed sobą :) Czasem pomaga. Uncle - zbrusha nigdy nawet nie odpalałem, a poza tym nie mam czasu na naukę bo muszę robić te elementy - nie marnować czas na naukę. Myślałem, że macie jakieś swoje sposoby na robienie takich zdobień. Dzięki za odpowiedzi :)
Napisano 28 Lipiec 200915 l to może żeby nie marnować czasu na zbrusha to wymodeluj base mesha w maxie czy innym i odpal mudboxa:) na pewno uczyć się nie będziesz zbyt długo, tak gdzieś z 15 minut
Napisano 28 Lipiec 200915 l W cholerę to nie jest symetryczne o_O Alleluja i do przodu. Tu chyba nie ma nic na skróty. Zwłaszcza jeśli musi być wymodelowane. Ewentualnie możesz stworzyć na krzywych własną teksturę w PS by wyciągnąć trochę szczegółów przez Displacement, np. ten relief w środku.
Napisano 29 Lipiec 200915 l Autor środek to najprostszy i w godzinke zrobiony ;) najgorsze te dookoła elementy. W sumie nawet nie wiem po co komuś ma być taki detal - jedna taka rozeta wazy ok 500k poly. Dokladnie musi być bo docelowa rozdziałka renderu to 3k/3k. Dzięki za pomysły :)
Napisano 29 Lipiec 200915 l Im chodzi tylko o rendery? Jak kiedyś takie coś robilem z takim detalem, to szlo to do plotowania, bo inaczej to ja nie widzę zastosowania...
Napisano 29 Lipiec 200915 l Autor Jak narazie wygląda to tak - postęp po dniu roboty. Powiem wam, że fajnie dłubie się w takim detalu ;p Edytowane 29 Lipiec 200915 l przez trosiek
Napisano 1 Sierpień 200915 l Trosiek... jak Ci tam idzie ta rozetka? Mam nadzieje, ze podzielisz sie doswiadczeniami z modelowania takiego cuda ... moze pare slow jak sie do tego zabrales w ogole bo przyznam, ze umieram z ciekawosci :) PS Poly po pierwszym dniu przekroczylo juz 100 tys. czy jeszcze nie ? ;)
Napisano 1 Sierpień 200915 l Autor już przedwczoraj zrobione było :) Nie używałem zbrusha - wszystko w maxie jako poly. workflow bardzo prosty - w sumie jak zrobienie całej tej rozety. Wszedłem na stronę producenta, znalazłem obrazek (tylko 350/350 są), powiększyłem w psie do ok 1000x1000 i sharpenem żeby było coś widać. Dalej jako viewport background, splinem odrysowuje jeden element, editable poly, cut cut cut cut cut cut cut, edge do góry (albo w dol, zalezy od elementu), mesh smooth i koniec. Żadna ciekawa filozofia :) oto efekt tamtej rozety (już w niektórych miejscach miałem dość i szedłem na łatwizne i nie za bardzo jestem zadowolony z efektu):
Napisano 1 Sierpień 200915 l Autor 1,5 dnia. siatka (są miejsca gdzie meshsmooth musiał być na przekonwertowany na edit poly, stąd takie czarne miejsca):