Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam,

po raz pierwszy robię pojazd typu czołg. Ogólnie pierwszy raz jakikolwiek pojazd :)

 

Na razie robię od ogółu do szczegółu.

 

Tutaj referka na której się wzoruje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Japanese_Type_90_Tank_-_2.jpg

 

Nie tylko na tym jeszcze na blueprintach (głównie).

 

Oto mój tank: http://www.fototube.pl/pictures/tank_90_japan.jpg

 

Daje w linku ponieważ to ma rozdzielczość 1240x800, a nie chce rozwalać tematu takim dużym obrazkiem :)

 

Pracuje nad tym już od ok. 3dni-4dni (nie pamiętam dokładnie :D)

Edytowane przez Vega
  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

ooo cool...(następny czołg ;/) :P No więc gąsienica jest na samym początku zła powinna chyba tak zwisać jak na referce i to już takie bardziej czepialstwo ale wydaje mi się że jak masz te dziury z boku to na referce to ta blacha jest tak wygięta jakby do środka, chodzi mi o to że krawędzie potraktowałeś zbyt dużym chamferem ale mogę się mylić przez jakość renderu... Można prosić o lepsze studio do testów bo tutaj się wszystko zlewa. :P Reszta chyba jest dobrze. Jak dla mnie to rendery do 1680x1050 dają rade :PP

Napisano

Co? Znudziły się czołgi? Wiem, że jak chce się zobaczyć dobry czołg to trzeba poszukać temat klimenta :)

 

Daje w rozdzielczości 1680x1050 :) http://www.fototube.pl/pictures/tank_90_japan_high_res.jpg. Poprawiłem trochę gąsienice. Chamfer jest tylko na gąsienicach.

 

Nie wiem jak zrobić ten błotnik czy co to tam jest na przodzie :D Myślałem o Cloth lub ręcznie :) Noise odpada na pewno. Wole zrobić to jakoś inaczej (dla nauki :) ).

 

Obawiam się texturowania bo jak to zrobić. Nie bawiłem się jeszcze z Unwrap UWV :/ Ale się nauczę przynajmniej :)

Napisano

Jak na razie idzie dobrze. Ten blotnik zrob zwyklym planem i poprzesowaj kilka vertexow. Albo jak chcesz uzysakc jakis ciekawszy wyglad to sculpterem.

Napisano

Mnie sie nie znudziły...szkoda tylko że współczesna blaszanka.... ale masz plusa że nie abrams czy inny leopard. Daj mu ciemniejszy materiał odrobine z lekkim glossem, bedzie lepiej sie oglądało model a i krzywizny wyłapiesz jakby co. Będę zaglądał.

Napisano

dzięki ;) Tak patrze na ten przód i nie ma tam co kombinować, zrób siatkę najprostsza jak się da ale żeby mogła z grubsza dopasować się do kształtu jak już to zrobisz dodaj więcej edge i znów dopasuj i ms. (albo smooth nawet lepiej bo to guma.). Proponuje modelować kształt jako płaszczyzne i potem tylko mod. shell.

Napisano (edytowane)

@F/X: ok dzięki za podpowiedz. Wrzuciłem do zbrusha, ale później miałem problemy z importowanie w maxie :/ Importowało, ale nic się nie pojawia. Pokazywało, że więcej poly, ale było tylko białe obramowanie które pokazuje, że obiekt jest zaznaczony.

 

@kliment woroszyłow: Nie znam się na czołgach i znam tylko współczesne :D Jeżeli znasz jakieś stare czołgi to chętnie zrobię drugi czołg (jak ten skończę :D)

 

@Oleksiak: Dzięki za podpowiedź z shell :) Przydało się. Cały czołg jest robiony z płaszczyzny.

 

Ten błotnik/gumę zrobiłem za pomocą "soft selection". Zaznaczałem vertexy i je przesuwałem :) Do tego ms i shell. Zmieniłem materiał. Dodałem lekki gloss i jest ciemniejszy. Tamten materiał miał 128/128/128. Ten ma 110/110/110.

 

http://www.picshot.pl/public/view/full/3846

http://odsiebie.com/pokaz/4497233---f7d0.html

 

TIF trzeba pobrać ponieważ nie znalazłem hostingu grafiku który by zezwalał na TIF i 10MB :D

Edytowane przez Vega
Napisano

Kolejny mini upek. Dodałem działo czy co to jest w czołgach :D (nie znam się). Na tej długiej rurze widać element bez MS. Tam będzie cloth. Kiedyś się tym bawiłem, że zaznaczam vertexy i one się nie ruszają, a reszta ładnie mi się gniecie :) Zapomniałem jak to się robiło. Tzn. wychodzi coś, ale to nie tak jak chce. Zobaczę jeszcze parę tutków i mi się przypomni :D

 

http://www.fototube.pl/pictures/tank_90_japan4.jpg

 

W tyle tego kręcącego się działa jest siatka którą muszę dokończyć :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności