Napisano 29 Lipiec 200915 l Witam, po raz pierwszy robię pojazd typu czołg. Ogólnie pierwszy raz jakikolwiek pojazd :) Na razie robię od ogółu do szczegółu. Tutaj referka na której się wzoruje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/bb/Japanese_Type_90_Tank_-_2.jpg Nie tylko na tym jeszcze na blueprintach (głównie). Oto mój tank: http://www.fototube.pl/pictures/tank_90_japan.jpg Daje w linku ponieważ to ma rozdzielczość 1240x800, a nie chce rozwalać tematu takim dużym obrazkiem :) Pracuje nad tym już od ok. 3dni-4dni (nie pamiętam dokładnie :D) Edytowane 1 Sierpień 200915 l przez Vega
Napisano 29 Lipiec 200915 l ooo cool...(następny czołg ;/) :P No więc gąsienica jest na samym początku zła powinna chyba tak zwisać jak na referce i to już takie bardziej czepialstwo ale wydaje mi się że jak masz te dziury z boku to na referce to ta blacha jest tak wygięta jakby do środka, chodzi mi o to że krawędzie potraktowałeś zbyt dużym chamferem ale mogę się mylić przez jakość renderu... Można prosić o lepsze studio do testów bo tutaj się wszystko zlewa. :P Reszta chyba jest dobrze. Jak dla mnie to rendery do 1680x1050 dają rade :PP
Napisano 29 Lipiec 200915 l Autor Co? Znudziły się czołgi? Wiem, że jak chce się zobaczyć dobry czołg to trzeba poszukać temat klimenta :) Daje w rozdzielczości 1680x1050 :) http://www.fototube.pl/pictures/tank_90_japan_high_res.jpg. Poprawiłem trochę gąsienice. Chamfer jest tylko na gąsienicach. Nie wiem jak zrobić ten błotnik czy co to tam jest na przodzie :D Myślałem o Cloth lub ręcznie :) Noise odpada na pewno. Wole zrobić to jakoś inaczej (dla nauki :) ). Obawiam się texturowania bo jak to zrobić. Nie bawiłem się jeszcze z Unwrap UWV :/ Ale się nauczę przynajmniej :)
Napisano 29 Lipiec 200915 l Jak na razie idzie dobrze. Ten blotnik zrob zwyklym planem i poprzesowaj kilka vertexow. Albo jak chcesz uzysakc jakis ciekawszy wyglad to sculpterem.
Napisano 29 Lipiec 200915 l Mnie sie nie znudziły...szkoda tylko że współczesna blaszanka.... ale masz plusa że nie abrams czy inny leopard. Daj mu ciemniejszy materiał odrobine z lekkim glossem, bedzie lepiej sie oglądało model a i krzywizny wyłapiesz jakby co. Będę zaglądał.
Napisano 30 Lipiec 200915 l dzięki ;) Tak patrze na ten przód i nie ma tam co kombinować, zrób siatkę najprostsza jak się da ale żeby mogła z grubsza dopasować się do kształtu jak już to zrobisz dodaj więcej edge i znów dopasuj i ms. (albo smooth nawet lepiej bo to guma.). Proponuje modelować kształt jako płaszczyzne i potem tylko mod. shell.
Napisano 30 Lipiec 200915 l Autor @F/X: ok dzięki za podpowiedz. Wrzuciłem do zbrusha, ale później miałem problemy z importowanie w maxie :/ Importowało, ale nic się nie pojawia. Pokazywało, że więcej poly, ale było tylko białe obramowanie które pokazuje, że obiekt jest zaznaczony. @kliment woroszyłow: Nie znam się na czołgach i znam tylko współczesne :D Jeżeli znasz jakieś stare czołgi to chętnie zrobię drugi czołg (jak ten skończę :D) @Oleksiak: Dzięki za podpowiedź z shell :) Przydało się. Cały czołg jest robiony z płaszczyzny. Ten błotnik/gumę zrobiłem za pomocą "soft selection". Zaznaczałem vertexy i je przesuwałem :) Do tego ms i shell. Zmieniłem materiał. Dodałem lekki gloss i jest ciemniejszy. Tamten materiał miał 128/128/128. Ten ma 110/110/110. http://www.picshot.pl/public/view/full/3846 http://odsiebie.com/pokaz/4497233---f7d0.html TIF trzeba pobrać ponieważ nie znalazłem hostingu grafiku który by zezwalał na TIF i 10MB :D Edytowane 30 Lipiec 200915 l przez Vega
Napisano 31 Lipiec 200915 l Autor Kolejny mini upek. Dodałem działo czy co to jest w czołgach :D (nie znam się). Na tej długiej rurze widać element bez MS. Tam będzie cloth. Kiedyś się tym bawiłem, że zaznaczam vertexy i one się nie ruszają, a reszta ładnie mi się gniecie :) Zapomniałem jak to się robiło. Tzn. wychodzi coś, ale to nie tak jak chce. Zobaczę jeszcze parę tutków i mi się przypomni :D http://www.fototube.pl/pictures/tank_90_japan4.jpg W tyle tego kręcącego się działa jest siatka którą muszę dokończyć :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto