Jump to content

Featured Replies

Posted

Chciałbym się spytać czy jest jakaś inna funkcja nić mesh i turbo smooth do wygładzania siatki. Te oba trochę aż za bardzo ją wygładzają bo turbo robi z 1,5k 9k a mesh robi z 1,5k około 5k już na pierwszym poziomie, a mi potrzeba czegoś takiego co by najwyżej potroiło gęstość czyli żeby z tych 1300 poly zrobiło maksimum do 3,5k. Z góry dziękuję za pomoc.

  • Replies 4
  • Views 945
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Poczytaj o Subdivision Surfaces, lub - w przypadku 3DS - o NURMS (Funkcja Use NURMS subdivision).

Edited by Ajgor

  • Author

hmm to jest NURMS czy NURBS bo oba sa dostępne w internecie :P I jeszcze się zapytam jak działa obcja "smooth" w 3ds max'ie nie mesh albo turbo smooth tylko samo "smooth". Jak jej używam siatka lepiej zaczyna wyglądać (dokładnie tak jak chcę :D) ale zato ilość poly się nie zmienia, czy w grze będzie nadal kanciasta czy będzie dobrze wyglądać ?

Edited by Kolin101

Zawsze będzie mnożyło mniej więcej przez 4 albo przez 16 zależnie od iterations, ponieważ zawsze kroi poligona na cztery (o ile to jest czworokąt).

 

Jeśli to do gry, to używaj Smooth (ewentualnie w połączeniu ze smoothing grupami żeby zaznaczyć gdzie mają być ostre kanty). Smooth nie zagęszcza siatki, jedynie manipuluje trochę normalami (chyba) żeby zakryć granicę między dwoma poligonami.

Jeśli gdzieś potrzebujesz gęstszą siatkę, to zagęszczaj ręcznie a nie Meshsmoothem/Turbosmoothem/Nurmsem.

 

NurBs to całkiem co innego (płaszczyzny na krzywych).

  • Author

zwykły smooth idealnie pasuje do tego co mam więc go zostawie jak mówisz że do gier pasuje.

Create an account or sign in to comment

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy