Kolin101 Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Chciałbym się spytać czy jest jakaś inna funkcja nić mesh i turbo smooth do wygładzania siatki. Te oba trochę aż za bardzo ją wygładzają bo turbo robi z 1,5k 9k a mesh robi z 1,5k około 5k już na pierwszym poziomie, a mi potrzeba czegoś takiego co by najwyżej potroiło gęstość czyli żeby z tych 1300 poly zrobiło maksimum do 3,5k. Z góry dziękuję za pomoc.
Ajgor Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 (edytowane) Poczytaj o Subdivision Surfaces, lub - w przypadku 3DS - o NURMS (Funkcja Use NURMS subdivision). Edytowane 9 Sierpień 2009 przez Ajgor
Kolin101 Napisano 9 Sierpień 2009 Autor Napisano 9 Sierpień 2009 (edytowane) hmm to jest NURMS czy NURBS bo oba sa dostępne w internecie :P I jeszcze się zapytam jak działa obcja "smooth" w 3ds max'ie nie mesh albo turbo smooth tylko samo "smooth". Jak jej używam siatka lepiej zaczyna wyglądać (dokładnie tak jak chcę :D) ale zato ilość poly się nie zmienia, czy w grze będzie nadal kanciasta czy będzie dobrze wyglądać ? Edytowane 9 Sierpień 2009 przez Kolin101
Ania Napisano 9 Sierpień 2009 Napisano 9 Sierpień 2009 Zawsze będzie mnożyło mniej więcej przez 4 albo przez 16 zależnie od iterations, ponieważ zawsze kroi poligona na cztery (o ile to jest czworokąt). Jeśli to do gry, to używaj Smooth (ewentualnie w połączeniu ze smoothing grupami żeby zaznaczyć gdzie mają być ostre kanty). Smooth nie zagęszcza siatki, jedynie manipuluje trochę normalami (chyba) żeby zakryć granicę między dwoma poligonami. Jeśli gdzieś potrzebujesz gęstszą siatkę, to zagęszczaj ręcznie a nie Meshsmoothem/Turbosmoothem/Nurmsem. NurBs to całkiem co innego (płaszczyzny na krzywych).
Kolin101 Napisano 9 Sierpień 2009 Autor Napisano 9 Sierpień 2009 zwykły smooth idealnie pasuje do tego co mam więc go zostawie jak mówisz że do gier pasuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się