Skocz do zawartości

Model głowy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cze

Jako, że padł mi brazil postanowiłem sobie troszkę pomodelować.

Wszelkie sugestie, uwagi i podpowiedzi mile widziane :-)

  • Odpowiedzi 64
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

hmmm... wyglada ciekawie (ten pelny glebokiegozamyslenia wyraz rozdziawionej paszczy... ;) )

 

kogo ma przedstawiac ta glowa? kogos konkretnego, czy ot KOGOS? :P jesli to napiszesz, mozna bedzie cos niecos pokrytykowac... :)

 

pozdro

Napisano

hmm moja rada na poczatek ....wywale ta cala siatke ktora sklada sie na policzki i wes tam wstaw regularna siatke ktura bedzie latfo modelowac bo ten balagan ktory tam jest nie daje si mozliwosci manewru ... jesli juz to zrobisz to nadejdzie pora na powieki i zmarszczki przy oku .. no a potem usta i uszy i bedzie ok .. a narazie to mozna to potraktowac jako wstepny szkic

Napisano

Twarz nie przedstawia nikogo... ot, tak sobie chciałem twarz wymodelować.

Maciek - bałagan? Gdzie ty tam masz człowieku bałagan... wydaje mi się, e siatka jest w miarę dobra, natomiast chodzi mi o ogólny wygląd twarzy, co można zrobić, żeby była bardziej ludzka???

Napisano

esh... M@Ti, dla mnie ta siatka w okolicy policzkow tez wyglada srednio niebardzo porzadnie... :mad: jak sie dorwe do mojego kompa, to zalacze Ci siatke twarzy mojego modelu...

 

pozdrowki

Napisano

Jeśli chcesz tworzyc bardziej ludzkie twarze, to poglądaj sobie atlasy anatomiczne. Najlepiej te medyczne bo wnich jest mniej błędów

To co mi się rzuca w oczy wtym modelu to:

-wysokość na której są oczy - powinna być mniej więcej na połowie wysokości głowy(trochę powyżej)

-wielkość oczu - oczodoły ściśle obejmują gałkę oczną tymczasem jej wielkoś wynosi zwykle ok 2,5 cm

-rozstaw oczu - odległość między kącikami oczu jest równa \"szerokości\" oka

 

kiedy wprowadzisz te poprawki zobaczymy co dalej

Napisano

jeszce co do siatki to ja to widze tak .. oczywiscie moge sie mylic ale chcialem abys zrozumial o co mi biega wic wlanolem tego thojego skrina do painta i czerwonymi kreskami zaznaczylem poprawki ,,, ktore !!!MOIM!!! zdaniem powinienes zrobic ... moze sie myle nie wiem ale luknij sobie

face_3.JPG

Napisano

chekadeng - niekoniecznie, ja tez tak kiedys myslalem, ale tak do konca nie jest... dopiero Bacry mi uswiadomil, ze duzo wiecej daje obserwowanie - ludzi na ulicy, rodziny, siebie samego :)

 

M@Ti, oto obiecany przyklad (porownaj ulozenie siatki na policzkach):

boms_head.jpg

 

nie twierdze oczywiscie, ze moj model jest idealny, ale staralem sie zrobic porzadna siatke... :P

 

 

p.s. wiem, ze to dosc czesta rada, ale mimo to powtorze - polikwiduj trojkaty, wtedy przy meshsmooth\'ie nie bedzie nieoczekiwanych efektow... poza tym mozesz jeszcze troche pociac czolo... :)

 

Napisano

czyli jednym slowem tak jak ukazalem w swoim pikin \"przerobionym\" obrazku ja tak zrobisz to napewno bedzie to lepiej wygladac ( takmi sie przynajmnej wydaje ) :D

Napisano

Dzięki boms za radę odnośnie trójkątów - na pewno je pousuwam, gdy tylko uruchomię spowrotem maxa - cóż kolejny crash! :-(((

 

Co do siatki - przy ustach rzeczywiście trzeba zrobić obwódkę, tak jak narysował to maciek, ale tylko jedną i tylko przy ustach... no ewentualnie dodać jedną krzywą na policzku, jednak nic więcej!

 

Proporcje - no cóż, chyba was zmartwię, bowiem modelowałem tę twarz na podstawie dwóch zdjęć i co, jak co, ale proporcje wyszły ok! Gdy napisałem, że czekam na sugestie, na temat co zrobić, żeby twarz była barzdiej ludzka chodziło mi bardzie o to, jak uformować usta, czy wargi nie są zbyt szerokie, czy powieki nie powinny być mniejsze, większe, etc. Nie przyczepiać się narazie do rzęs... będą :-)

 

Narazie komentujcie dalej, a ja postaram się uruchomić spowrotem maxa i wniosę drobne poprawki :-)

Napisano

ej, no stary... skoro twierdzisz, ze modelowales ze zdjecia, to chyba ze zdjecia czlowieka! :P a co, jak co, ale kazdy czlowiek jest na swoj odrebny sposob LUDZKI... ;-)

Napisano

Ale ty się czepiasz boms, no qrczę chciałem po prostu, żebyście nie pochwalili i dlatego umieściłem tego posta ;-)))

Napisano

no tera to juz zaczyna jakos wygladac ;D ale jesce luknij na te policzki ... siatka jest nprawde dobra ale jeszce ostalo samo ustawienie .. sprobuj pokombinwc z odleglosciami od kosci policzkowych .. bo narazie to tam niema zadnych kosci ;P ... no ale to dopieo poczatek wiec do dziela :D

Napisano

No to zawalczmy... jutro podeślę poprawioną wersję :-) ...miejmy nadzieję :-)

Napisano

nom troszke lepiej, ale w okolicy linii zuchwy przydaloby sie powywalac te trojkaty - po prostu zaznaczasz praekatna czworokata i robisz w rolecie \"invisible\" i juz z 2 trojkatow masz 1 czworokat... :D

 

pozdroofki

Napisano

cze

Linie na czole troche deformują je... mógłbyś je troche rozsiać a będzie ok...

Pozatym uwypukl policzki i popracuj nad oczami wyglądają ciut nienaturalnie...

Pzdr... i powodzenia

Napisano

Zrobiłem już ucho i w związku z tym mam drobne pytanie - jak, do jasnej %^* przyłączyć je do twarzy... tj. attachuję ucho do twarzy i próbuje połączyć je tworząc nowe edges, ale one nie chcą połączyć się z vertexami na twarzy, dlaczego tak się dzieje? Wiem, że rozwiązanie jest pewnie banalne, ale... no sami wiecie... :-)

 

Wymyśliłem już kilka scen z tą twarzą... który pomysł podoba się wam najbardziej?

1. Głowa jest zamknięta w pojemniku wypełnionym niebieską cieczą, przez który przechodzą kable podłączone do czaszki. Ogólnie strefa mroku, widok z pewnej odległości na część pomieszczenia z kablami wijącymi się po podłodze i pojemnikiem... (mój faworyt :-)

2. Zbliżenie na twarz. Na głowie kask do footballu amerykańskiego, w ustach słomka... albo coś takiego :-) Skóra pomalowna czarnym barwnikiem...

3. Również zbliżenie na twarz, będącą częścią robota... Twarz byłaby obudowana w pewnej odległości od tyłu i z boków...

Chyba \'urzeczywistnię\' ten pierwzsy pomysł, ale macie jeszcze troszkę czasu, żeby mnie od tego odciągnąć :-)

Napisano

Musisz otworzyć polygony (tzn. wyciąć je) w tych miejscach w których następuje łączenie. Następnie łączysz obie częsć poprzez attach, a dalej vertexy weld\'em...

Powinno być ok...

Pzd

Napisano

pierwszy pomysl? to juz gdzies bylo... ja bym byl ja trzecim...

 

a co do ucha... popraw je... poogladaj swoje w lustrze i zweryfikuj... BTW... jakbys mogl, pokaz siatke ucha...

 

pozdro

Napisano

A mi się pierwszy pomysł podoba - sam go wymyśliłem i już zacząłem modelowanie :-)

Napisano

No to was zmartwię, bo już zaczęłem teksturować tą twarz... z uszmi coś się pieprzyło, więc zmieniłem nieco koncepcję :-)

Napisano

sluchaj, stary... nie ma, ze \"nie wyszlo\", to nie robie tego... tak sie nigdy nie nauczysz... pokombinuj, a na pewno Ci wyjdzie... bo potem to sie bedzie za toba ciagnac... i jak cos sobie zaplanujesz, to tego nie wykonasz, bo Ci cos nie bedzie chcialo wychodzic... od tego jest formu, od tego jestesmy MY! :)

 

BTW... fajne oczka... z co do skory... to wyglada jak oswietlona reflektorem z mapowaniem... ;)

 

pozdro

Napisano

haaa my jestesmy jak spowiednicy ;D nie ukrywal przed nami tego co nie wyszlo ... by my lubimy wskazywac oczywiste bledy ;P a tak wogle to na tfoim miescu nadal bym tej facjacie jeszce jakichs specywicznych cech ... jakies zmarszczki czy cus ... sam rosumiesz ;d powodzenia w dalszej pracy .pozd.

Napisano

Co? Jaki śnieg, gdzie śnieg, co z czym... sorry, że nie łapię, ale odstypiałem dzisiaj sylwestra i wstałem dopiero o 12.00... w końcu we czwartek trzeba iść do szkoły. Miłej zabawy :-)

A co do tego, że nie wychodzi - umiem to zrobić, już spróbowałem, ale gdy wszystko już jest pięknie doklejone i wogóle nagle wyskakują mi błędy w maxie i się wywala - max4 to nie jest dobry program pod WinXP :-(((, pozostaje mi tylko liczyć na qmpla który załatwia 5 :-)

Gość User190
Napisano

Ale ty masz jeszcze jednego qmpla - nazywa się SDI albo jakoś tak ;-) a ja nie! :-)))

Gość User190
Napisano

Mam model ucha, znalazłem tutorial, ale zmieniłem koncepcję i jak znajdę czas to pobawię się trochę!

Gość User190
Napisano

No, coś w tym jest, bo nie mam ostatnio czasu na maxa :-(((

Napisano

hehe...wyglada jak by mial jakas afrykanska chorobe :D...

 

BTW.

Mi tez zdaza sie ciagle zmiany projektu dlatego jakos nic nigdy nie wymodelowalem do konca :(...no jedna pamietam wymodelowalem \'Wiezyczke\' :P

Ale co ja tu lamentowac bede :D:D

Napisano

nawet fajnie, tylko zrob jeszcze takie male deformacje siatki glowy w miejscu zaczepienia tego calego \"mozgowysysacza\" ;) (patrz--->praca PROF.\'a \"Logo na stronke...\")

 

pozdro

Gość User190
Napisano

...zobaczymy, co da się zrobić :-)

 

Gość User190
Napisano

Posunąłem się troszkę do przodu, jednak mam problemy z teksturkami. Zrobiłem test DOF\'a i kilka testów tekstur - poradźcie ludziska co by tu zrobić :-)

 

f_12.jpg

f_15.jpg

f_16.jpg

f_17.jpg

f_18.jpg

 

Gość User190
Napisano

Wreszcie udało mi się to wyrenderowa w całości z częścią teksturek i DOFem.

 

f_20.jpg

Gość User190
Napisano

Zmieniłem troszkę kolorki...

 

 

f_21p.jpg

 

Ludzie, piszcie coś!

Napisano

lużne pomysły :

 

- może pani mogłaby patrzeć swoim smutnym wzrokiem na obserwatora ? smutny wzrok skierowany na obserwatora + zmęczona/zbolała/smutna twarz może dać fajny refleksyjny klimat

 

- może więcej kabelków wychodzących z głowy

- może główny kabelek trochę cieńszy i zakończony mniej kańciastą wtyczką

- może podstawa na kórej jest zamontowana jest głowa mogła by być jakaś ciekawsza teraz wygląda jak beczka ;)

 

ale ogólnie jest ok, każda praca coraz lepsza a to jest najważniejsze :)

Gość User190
Napisano

Powinienem całkiem obrucić głowę, czy tylko zmienić położenie gałek ocznych? A co do kabli - jeszcze nad nimi popracuję... pisałem chyba gdzieś, że to jest jeszcze wersja nie skończona ;-)))

Napisano

tylko oczy, zamiast patrzeć przed siebie może by patrzyła w górę i w swoją lewą stronę ( czyli oczy skierowane wprost na kamerę), takie smutne, cierpiące \"psie oczy\", pytające ...

 

ale to tylko luźna propozycja :)

Napisano

Może tak zrób jedną rurkę przeźroczystą, i żeby przez nią płyn jakiś płynął. A co to jest to czerwone na ostatnim obrazie. Klimat super, ala Ghostintheshell.

Bardzo klimatyczne, tylko popracuj jeszcze ze światłem.

Napisano

Cofnij troszke kaciki ust...

 

ps. kompresuj troszkę te obrazki.

JPG 200KB w takiej rozdzielczosci !!, przeciez mozna to zmiescic spokojnie w 30kilo, przez modem Twój topic otwierał mi się z 10 minut albo dłuzej...

Napisano

Pierwsza sprawa.... KOMPRESUJ OBRAZKI!!!

 

Ale poza tym. Witamy ponownie w galerii ;), to był jednak dobry pomysł aby posprzątać. Duży progres ;)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności