arev Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 W shaderach 3ds Maxa jest dostępna opcja "Filter" gdzie ustawia się tryb mieszania materiału z tłem (normal, additive, substract). Czy istnieje coś takiego w Majce? Bardzo bym potrzebował tego, szczególnie trybu additive. Nieco podobny efekt daje odpowiednie połączenie transparency i incandescence, ale jest to mało zadowalające.
Kroopson Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 to chyba lepiej w compositingu rozwiązać czyż nie?
beny Napisano 26 Sierpień 2009 Napisano 26 Sierpień 2009 Krupson ma rację - to sie robi w kompositingu, ale oczywiście masz taką opcję w maya również. Tworzysz warstwy renderingowe, które bedziesz blendował (z prawego menu channel edytora na dole klikasz na "Render" radial button - potem Layers->Create Layer from selected), potem z dropdown listy zamiast defaultowego "Normal" wybierasz tryb blendingowy jaki tam sobie chcesz (Lighten, darken itd.), potem w oknie render view zaznaczasz opcję "Render All Layers" z menu "render" i klikasz render. Zapewne nie będziesz miał dobrze ustawionych w kolejności warstw, więc zmieniasz ich kolejność przeciągając środkowym klawiszem myszy. Pozdrawiam
arev Napisano 27 Sierpień 2009 Autor Napisano 27 Sierpień 2009 Dzięki za odpowiedź. Compositing raczej nie wchodzi w grę. Raz z braku softu, dwa - szkoda czasu. Chodzi o wyrenderowanie animacji typu fly-through przez prosty tunel, który ma kilkuwarstwową ścianę, gdzie wewnętrzne warstwy powinny się dodawać do zewnętrznej. Animacja, a raczej animacje, są poglądowe i jest ich sporo, stąd zależy mi na jak najmniejszej ilości klików przypadających na stworzenie jednej. beny, dzięki za rozwiązanie, przetestuję je w animacji. Pozdro.
ca mel Napisano 28 Sierpień 2009 Napisano 28 Sierpień 2009 Zobacz jeszcze w dodatkowych atrybutach szadera - Extra attributes. Nie mam teraz dostepu do mai ale pamietam ze bylo tam cos takiego. Pozdrawiam !
arev Napisano 31 Sierpień 2009 Autor Napisano 31 Sierpień 2009 Hej ca mel, dzieki za wskazówkę, niestety nie mogę się doszukać takiej opcji. Extra Attributes shaderów są puste (sprawdzałem we wszystkich podstawowych typach shaderów), a w atrybutach map/tektur brak takiej opcji.
ca mel Napisano 31 Sierpień 2009 Napisano 31 Sierpień 2009 A to moze maye 2008 masz albo wczesniejszą. W 2009 to sie chyba dopiero pojawilo. Pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się