Napisano 30 Sierpień 200915 l Witam! Modeluje ostatnio gitare - ponieważ górna i dolna częśc korpusu ma inną geometrie postanowiłem, że wymodeluje te 2 częsci osobno, a następnie je ze sobą połącze. Zacząłem od tego samego zarysu (patrz załączone obrazki), aby pkt na krawędziach miec dokładnie w tym samym miejscu, coby nie było problemów z łączeniem 2 częsci. Gdy przyszło co do czego pojawił się bardzo dziwny problem. Po "weld" łączą sie zawsze co drugie pkt - pozostałych nie moge w żaden sposób połączyc - weld, Collapse. Ciekawe jest, że gdy ręcznie welduje "target weldem" moge zacząc od dowolnego pkt i jest ok, ale dalej obowiązuje "zasada", że tylko co drugi pkt chce się połączyc. Zgłupiałem. (niedokładnie to widac - tu 2 częsci są od siebie nadal oddzielone - krawędzie b. blisko siebie) tutaj po "weld-zie" - oddaliłem od siebie 2 częsci, aby pokazac co się dzieje. Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam.
Napisano 30 Sierpień 200915 l Masz odwrócone normalne w tej dolnej części,zaznacz przed weldem wszystkie poligony w dolnej części gitarry i użyj flip. pozdr:)
Napisano 25 Listopad 200915 l Ja się podepnę żeby nie duplikować tematów :) Mój problem wygląda tak (jestem zielony, to dopiero moje początki z maxem): Chcę połaczyć 2 spline'y i się nie da. Chcę tak dla zabawy zrobić jeden tutorial z neta i lipa. http://www.cyberkreations.com/kreationsedge/tut/splines/cage.htm to ten tutek. I gdy przychodzi czas na opcję WELD nie działa mi to. Promień weldu i threshold zwiększałem do 999999 i nic. Nie wiem jak to połączyć. Pomoże ktoś?
Napisano 25 Listopad 200915 l Uzyj opcji attach na drugi splainie i wtedy zaznacz dwa vertexy i klik weld
Napisano 25 Listopad 200915 l Attach już zrobiłem. Ale weld nie działa nadal :/ Powiększałem to tak, że mi się zoom skończył i dalej nic, mimo że praktycznie te 2 verteksy sie nakładały... O.o
Napisano 25 Listopad 200915 l Pamiętaj że weldowac można tylko końcowe vertexy na spline.Nie welduje się vertexów z których wychodzą 2 segmenty... Pozdr:)
Napisano 25 Listopad 200915 l Weldować można końcowe oraz sąsiadujące (obok siebie na tej samej krzywej). Poza tym, jeśli zamierzasz użyć modyfikatora Surface to warto wiedzieć, że weldowanie wierzchołków nie jest wcale konieczne. Wystarczy, że na siebie nachodzą. Pamiętaj o Snaps Toggle.