mmadyda Napisano 6 Wrzesień 2009 Napisano 6 Wrzesień 2009 Przenosze się powoli z blendera do 3ds max'a i nie rozumiem w ogóle Radiosity w 3ds max'ie bo w blenderze ustawiało się obiekty które emitowały światło a w 3ds max'ie też tak można bo ja zauważyłem tylko normalne lampy i w ogóle niczego nie czaje, prosze pomóżcie tylko w miare po polsku.
dac77 Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 W maxie na ogół stosuje się zwykłe lampy. Technika taka sama tylko teraz masz więcej opcji i utoniesz jak nie nauczysz się czytać instrukcji obsługi. Za jakiś czas wrócisz i tak do blendera, albo zrezygnujesz z 3d bo max aż taki bardzo tani nie jest. 1
Hynol Napisano 7 Wrzesień 2009 Napisano 7 Wrzesień 2009 W maxie też można oświetlać obiektami, które mają odpowiedni materiał - jakiś z grupy self ilumination. Ale to metoda żadziej stosowana. Lepiej sky + sun, albo zwykłe światła.
mmadyda Napisano 7 Wrzesień 2009 Autor Napisano 7 Wrzesień 2009 dzięki ale jest jakiś materiał na obiekt który emituje fotony bo można użyć architectural material i ustawić luminace cd/m2 ale to nie emituje fotonów (zresztą tak pisze jak sobie zrobie lampe z boxa i ustawie kaustyke jeszcze na jakimś innym obiekcie i wtedy wywala błąd)
Hynol Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Każdy materiał który w zakładce mental ray material ma do slotu fotonów wsadzony emiter fotonów - na przykład basic, czy jak to się tam zwało... 1
gientekwl Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Hynol, a ja myslałem, że taki materiał nie dość, że nie emituje fotonów to nawet ray'sów FG też nie odbija....
dac77 Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Trzeba się zdecydować albo robimy GI metodą fotony + final albo radiosity. Radiosity daje mniej realne efekty ale jest dobre przy projektowaniu oświetlenia. Fotony są do świateł i nie mają miejsca w radiosity.
mmadyda Napisano 8 Wrzesień 2009 Autor Napisano 8 Wrzesień 2009 No jak jest taki materiał (próbowałem ze wsadzeniem materiału Photon Basic do slotu photon (photon volume też próbowałem ) w dziale Caustics and GI, w rolecie Mental Ray Connection i dalej błąd wywala że niema emitera fotonów) to lepiej zrobić to w GI. Prosze jak rzeczywiście jest taki materiał do Mental Raya to napiszcie a jak niema do Mentala to możecie do Vray'a napisać (chociaż wole Mentala)
dac77 Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 Fotony są TYLKO do lamp, więc nie wciskaj tej nody do shadera materiału.
gientekwl Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 (edytowane) no właśnie, szkoda, że nie mam maxa zainstalowanego chwilowo na kompie... by poszedł test i sprawa jasna. Co na to Hynol ? jestem naprawdę ciekaw, jeszcze nie słyszałem o tym, żeby materiał emitował fotony... Jakie jest stanowisko w tej sprawie Hynol'a ? Edytowane 10 Wrzesień 2009 przez Vorek
Hynol Napisano 8 Wrzesień 2009 Napisano 8 Wrzesień 2009 A czemu żeście się mnie uczepili?? :D Mentala z trzy lata nie odpalałem tak na serio. Czemu materiał ma nie móc emitować fotonów - odpowiedni shader chyba wystarczy? Nie? Przynajmniej tak mi się wydawało :). Aczkolwiek nie próbowałem tych metod. http://forum.mentalimages.com/showthread.php?t=4464 Standardowym emiterem fotonów w MR są światła. Ale można również świecić "z obiektu", ale wtedy potrzebny jest FG włączony żeby takie świecenie wpływało na inne obiekty o ile dobrze pamiętam. Z photon basic faktycznie pomyłka, bo to kontroluje energię ODBITYCH a nie generowanych fotonów.
mmadyda Napisano 9 Wrzesień 2009 Autor Napisano 9 Wrzesień 2009 (edytowane) to do czego są te 2 sloty o których mówiłeś Ale jak ktoś zna taki shader (o ile istnieje) to niech napisze w zrozumiały sposób, a kto jest pewny że nie istnieje to niech też pisze. Edytowane 10 Wrzesień 2009 przez Vorek
Hynol Napisano 9 Wrzesień 2009 Napisano 9 Wrzesień 2009 (edytowane) Chodzi Ci o slot photon? On generalnie odpowiada za to co dzieje się z fotonem w momencie zderzenia z bryłą. Photon basic odbija fotony, Transmat o ile dobrze pamiętam je przepuszcza bez żadnej ingerencji. Slot volume photon służy z kolei do rozpraszania fotonów w objętości obiektu (symulaca mgły, chmur itd.). Co do pewności (emisja fotonów z geometrii) to nie mam - musiałbym sam napisać. Ale najprościej zrobisz jeżeli ustawisz dla powierzchni shader glow i włączysz FG z nieco podrkęconymi nastawami jeżeli koniecznie chcesz się tak bawić. Edytowane 9 Wrzesień 2009 przez Hynol
dac77 Napisano 9 Wrzesień 2009 Napisano 9 Wrzesień 2009 Temat się troszeczuńkę wykoleił. Miało być radiosity.
Hynol Napisano 9 Wrzesień 2009 Napisano 9 Wrzesień 2009 Final Gather to jest metodą typu radiosity. Jak temat jest w dziale mental ray, to zakładam że nie rozmawiamy o scanline? Czy może tak, bo już się pogubiłem... Jak kolega w drugim poście wspomina o fotonach to chyba tym bardziej nie wskazuje na SL?
mmadyda Napisano 9 Wrzesień 2009 Autor Napisano 9 Wrzesień 2009 Pewnie że mental ray tylko to dlatego tak daleko zaszło bo myślałem że to pójdzie tak jak w blenderze w radiosity no a jak w radiosity tego sie w 3ds max'ie nie robi to sie pytam czy to emituje fotony, ale jak sie nie da to sie inaczej pomyśli.
dac77 Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 Dobra. Hynol, twoja wiedza jest wirtualna. Nie wypowiadaj się gdyż po prostu prezentujesz nie fakty a swoje domysły i jesteś w błędzie. Przeczytaj najpierw helpa a potem może jeszcze książkę "Mental Ray for ....", albo podobną. To nie jest złośliwość, to jest szczera troska o młode chłonne umysły które mogą te bzdety potraktować na serio i się zniechęcą do 3D jak im ktoś zrobi kaszankę z mózgu. Nie bądź nauczycielem fizyki z publicznej szkoły. Edit: Mmatyda, radiosity to radiosity, w 3D Max jest prawie takie samo jak w Blenderze, może troszeczkę lepsze i dużo da się w tym zrobić, jeśli zależy ci na naturalnym rozejściu się oświetlenia typu diffuse w pomieszczeniu, ale nie licz na caustics i inne bajery. To jest narzędzie typowo architektoniczne, i nie daje fotorealistycznych rezultatów. 1
Hynol Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 (edytowane) dac77 - no wszystko fajnie, tylko skoro coś błędnego napisałem to może warto było by mnie poprawić? Bo z tego co pamiętam Mental nie może korzystać z maxowego Radiosity z advanced lighting. Tak jak pisałem mentala dawno nie używałem i bardzo możliwe że a)nie wszystko pamiętam b)coś mogło się zmienić w nowej wersji. Poza tym nie wiem czego się czepiasz. FG JEST metodą difuse-to-difuse light transfer co stanowi istotę radiosity. Radziłbym też panować nad poziomem agresji, bo to nie jest onet.pl. Wierz mi - twoje "błyskotliwe" uwagi co do mojej wiedzy raczej nie zrobią tutaj na nikim wrażenia panie teoretyku. Edytowane 10 Wrzesień 2009 przez Hynol
Temporal Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 Hynol ma jak najbardziej racje. Co prawda pomylil sie odnosnie tych sloto photon map no ale sam sie przyznal do bledu. Ale w sprawie emitowania fotonow przez co innego niz swiatlo jest mozliwe osobiscie nie spotkalem sie z shaderem ktory wypuszcza fotony z materialu ale widzialem taki ktory wyrzuca z obiektow (i wcale nie musi to byc swiatlo). Jesli czepiacie sie o to konkretne "radiosity" to w mentalu takiego czegos nie ma ale jesli to watek o mentalu a nadal nam rozchodzi sie o rozproszenie swiatlo to wszystko to co podal hynol odnosnie FG to prawda. Sczerze mowiac to jedynie hynol w tym watku napisal cos z sensem reszta panow napisala pare "sucharow" i nic po za tym.
mmadyda Napisano 10 Wrzesień 2009 Autor Napisano 10 Wrzesień 2009 ale widzialem taki ktory wyrzuca z obiektow to czemu nie napiszesz jaki to ady ja w mentalu jestem początkujący jedyny poza mantal ray silnik obsługujący GI który znałem to yafray i nie wiem czy to może emitować z nałożonego materiału materiału czy obiektu chodzi o sam końcowy rezultat: obiekt emituje fotony a jak to uzyskać to nie wiem. A HNYOL pisze mądre rzeczy, tylko jak już piszecie że coś takiego w ogóle istnieje to dla mnie to nie jest ważne czy to przez materiał czy jeszcze inaczej byle by to na mentalu (ewentualnie V-rayu tylko nie piszcie że to zły temat bo to możecie przy okazji napisać najważniejszy mental ) działało
Hynol Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 Ja bym się radził przestawić na Vraya. Tam masz wszystko prosto i przyjaźnie zrobione. Włączasz GI, dajesz materiał typu lighting i po sprawie. Żadnej zabawy z fotonami, jak chcesz to nawet kaustykę uproszczoną da się bez nich osiągnąć.
mmadyda Napisano 10 Wrzesień 2009 Autor Napisano 10 Wrzesień 2009 a myślałem że mental jest lepszy dzięki posprawdzam i odpowiem
Hynol Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 Mental jest lepszy jeżeli bierzemy pod uwagę kwestię elastyczności i możliwości dopasowywania do konkretnych wymagań. Da się w nim po prostu zrobić więcej, z tym że wymaga to sporej wiedzy. Vray z kolei daje bardzo ładne rezultaty przy niewielkiej wiedzy i w dodatku bardzo szybko liczy. Przecież profesjonaliści również używają vraya - może do trochę innych zastosowań (wizualizacje, ilustracje).
mmadyda Napisano 10 Wrzesień 2009 Autor Napisano 10 Wrzesień 2009 (edytowane) o dobra a mi przy wyłączonym Gi najmniejszym ustawieniu sampli renderuje wolniej niż mental (ten materiał coś świeci jak się włączy direct illumination ale musze po internecie poszukać o co tam dokładniej biega) a kaustyki z tego świecenia jeszcze nie uzyskałem ale prace wykopaliskowe trwają ludzie mam photony jak są photony to kaustyka też będzie (ale nie mam czasu na renderowanie) fajnie tylko znów trzeba się uczyć bez urazy photony szybciej renderuje edytuj posty / mod Edytowane 10 Wrzesień 2009 przez Vorek
Hynol Napisano 10 Wrzesień 2009 Napisano 10 Wrzesień 2009 Chodzi Ci o photon caustic map? Czy GI caustics? I co Ci szybciej renderuje bo nie rzoumiem...
mmadyda Napisano 10 Wrzesień 2009 Autor Napisano 10 Wrzesień 2009 nie na razie GI, jak są GI to Caustics też nie wiem czemu ale jak włącz vraymlt (czy jakoś tak) i ustawie przezroczystość to renderuje bez przezroczystości bo bym włączył kaustyke i sie bawił (fajnie wygląda ten obiekt co świeci tam gdzie oświetla jest czarny a tam gdzie nie jest koloru materiału (sfera))
Temporal Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 jesli chodzi o vraylightmtl to w mentalu podobnie dziala opcja glow w arch&design ogolnie jest tak ze fotony potrafia wypuszczac tylko swiatla i w standardzie nie ma takiego shadera ale pamietam ze ktos dla programu xsi napisal taki shader a pozniej przerobil na wersje dla maxa i zwalo to sie mrgeoshader czy jakos tak. Mozna pogooglowac i napwno cos sie znajdzie. Jednak nadal nie wiem czemu czepiac sie tak lapczywie tych fotonow. Sposobow oswietlania jest wiele i nie trzeba korzystac z fotonow (patrz FG). Ogolnie swiecace materialy to sa do wspomagania oswitlenie/oswietlania "mala moca" a ogolnie i tak korzysta sie z jakis zrodel swiatla. Nadal nie rozumiem do konca idei tego watka czy sie rozchodzi o slowo w slowo o radiosity czy raczej o rozpraszanie swiatla obojetnie jaka metoda byly przypominalo troche dzialanie tego radiosity.
Hynol Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 Mam ten sam problem. A ostatnich postów kolegi to już ni w ząb nie skumałem ;)
gientekwl Napisano 11 Wrzesień 2009 Napisano 11 Wrzesień 2009 a ja już w ogóle nie rozumiem na cholere szukać materiału, który emituje photony... Skoro światło możesz sobie podzielić na na Local Indirect i Global.... oświetlasz samym światłem, doświetlasz GI i dziękuję, problem masz rozwiązany. Temporal: jakież to znowu suchary ? przedstawiłeś jakąś wiedzę lub naprowadziłeś kolegę ? Jak już coś to "mrgeoshader" to broń boże nie jest shader do emitowania fotonów poprzez materiał, to jest cały silnik GI, który poprzez właśnie ten shader może służyć jak główny w scenie do liczenia GI. Pozdrawiam.
mmadyda Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 dobra ludzie dzięki teraz to przemyśle
mmadyda Napisano 11 Wrzesień 2009 Autor Napisano 11 Wrzesień 2009 a znalazłem fajne tutoriale do v-raya http://www.thegnomonworkshop.com/store/category/21/3ds-Max jak by się komuś przydały to niech napisze na GG
Temporal Napisano 12 Wrzesień 2009 Napisano 12 Wrzesień 2009 gientekwl przeciez nic nie pisal o wyrzucaniu z materialow a z obiektu nie wiem jak Ty czytasz. Oczywiscie nie dam glowy ze sie nazywal geoshader bo moze mi sie nazwa z czyms innym pomylila ale na bank taki shader istnial. Odpalalem go jeszcze w maxie 9.
dac77 Napisano 13 Wrzesień 2009 Napisano 13 Wrzesień 2009 Miało być o radiosity skończyło się na dupie Maryny.
MaxymilianMax Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 (edytowane) jeśli chodzi o materiał świecący w Mentalu nałożony na obiekty , to przecież do materiału Mental Ray , do slotu Surface wkłada się Output i daje np. Checkera i podkręca moc Opacity do np. 2,0 .. i Pięknie Box czy kulka czy.. świeci na inne obiekty... Ale nie wiem czy o to chodziło Wam na poprzednich stronach ;) Edytowane 1 Październik 2009 przez MaxymilianMax
Temporal Napisano 28 Wrzesień 2009 Napisano 28 Wrzesień 2009 wiesz co to jest opacity? opacity odpowiada za przezroczystosc a nie za swiecenie xD chyba chodzilo ci o output'a tak czy siak watek chyba przedawniony
MaxymilianMax Napisano 1 Październik 2009 Napisano 1 Październik 2009 wiesz co to jest opacity? opacity odpowiada za przezroczystosc a nie za swiecenie xD chyba chodzilo ci o output'a tak czy siak watek chyba przedawniony Ano, Output dokładnie mówiąc :D ...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się