pawe3 Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 (edytowane) Hejka, Szukam pomocy od osob, ktore znaja jednoczesnie C4D i Maya. W majce dopiero raczkuje ale podswiadomie szukam analogi do C4D. I juz mam pierwszy problem. Jak w Majce funkcjonuje cos takiego jak X-presso w C4D? Chcialbym na poczatek w majce potrafic cos takiego, co w C4D jest dosc latwe do zrobienia: Animuje jakis obiekt. Przesowam go z punktu „a” do punktu „b” Chce teraz aby pozycja tego obiektu byla wyznacznikiem np. obrotu dla drugiego obiektu. Tzn. Animuje przesuwanie jednego obiektu. W tym czasie drugi obiekt ma sie automatycznie obrazac o jakas okreslona wartosc. Np. Definiuje perametry wyjsciowe i mowie, ze obiekt pierwszy ma mi dac wartosc ze swojej lokalnej pozycji „x” do kwadratu plus lokalna pozycja „z” do kwadratu. Wynik tego ma determinowac obrot drugiego obiektu czyli np: Obiekt drugi obraca sie w okol swojej osi np, „y” o ta wartosc np. pomnozona przez jakas inna wartosc Przesowam samochod a kola automatycznie obracaja sie odpowiednio same pozdrowka Edytowane 21 Wrzesień 2009 przez tweety
bartolomeo Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 google -> maya expression :) do starszych wersji mayki była taka sympatyczna książeczka o takim własnie tytule. w pudełeczku się tą książkę dostawało jak się kupiło od aliasa program :)
pawe3 Napisano 21 Wrzesień 2009 Autor Napisano 21 Wrzesień 2009 Dzieki panowie, za podpowiedzi. Pierwsze proby mam juz za soba. Wyglada na razie na to, ze Cinema w tej materi jest optymalniej skonstruowana. pozdro
pawe3 Napisano 21 Wrzesień 2009 Autor Napisano 21 Wrzesień 2009 Mam pytanie, ktore nasunelo mi sie w czasie tesowonia. Czy Maya rozgranicza (tak jak to robi Cinema) pomiedzy wartosciami globalnymi a wartosciami lokalnymi?
asblaze Napisano 21 Wrzesień 2009 Napisano 21 Wrzesień 2009 Z tego co ja wiem - w majce "światem" obiektu jest jego rodzic. Jeśli chcesz absolutną pozycje lub rotacje - komenda xform z parametrami:)
pawe3 Napisano 22 Wrzesień 2009 Autor Napisano 22 Wrzesień 2009 Z tego co ja wiem - w majce "światem" obiektu jest jego rodzic. Jeśli chcesz absolutną pozycje lub rotacje - komenda xform z parametrami:) Szukalem w hand book (Pdf zciagniety ze strony Majki) cos na temat xform i.... nic nie znalazlem. Czy moglbys mi ten temat jakos przyblizyc? pozdra
Kroopson Napisano 22 Wrzesień 2009 Napisano 22 Wrzesień 2009 xform jest komendą MEL'a, jeśli chcesz pobrać np translację obiektu to wpisujesz wyrażenie xform -q -t -ws "obiekt"; To jak to wykorzystasz zależy już od ciebie.
asblaze Napisano 25 Wrzesień 2009 Napisano 25 Wrzesień 2009 ja tylko dodam od siebie: F1 > search > xform - ogranicz szukanie do commands. Dostaniesz info o komendzie wraz ze wszystkimi flagami :) Warto się zaprzyjaźnić z helpem majki bo wbrew pozorom jest bardzo poręczny :)
Kroopson Napisano 26 Wrzesień 2009 Napisano 26 Wrzesień 2009 help -> mel command reference jeśli juz ;)
beny Napisano 27 Wrzesień 2009 Napisano 27 Wrzesień 2009 Warto się zaprzyjaźnić z helpem majki bo wbrew pozorom jest bardzo poręczny :) "Wbrew pozorom" ??? Bez niego to w Maya ani rusz :D
asblaze Napisano 30 Wrzesień 2009 Napisano 30 Wrzesień 2009 "wbrew pozorom" odnosiło się do poręczności (która może przestraszyć userów innego helpa), a nie przydatności :)
pawe3 Napisano 19 Październik 2009 Autor Napisano 19 Październik 2009 Przepraszam wszystkich, ze nie podziekowalem od razu, ale zmuszony bylem do miesiecznego urlopu. Jezszcze raz dzieki. Kolejne pytania na pewno nastapia :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się