Skocz do zawartości

Postać3D: Twarz optymistki :)


kingwins

Rekomendowane odpowiedzi

ArTooRo - szparka jest załatana ale na szaro więc pewnie wygląda jak dziura.

 

Tomala - podniosłem całośc do góry, przedniej części nie chciałem bo chciałem żeby trochę wyglądało to na lekki luźny materiał a nie ciężki obcisły bardzo. kształty są niesymetryczne i trochę nieregularne celowo, chodzi mi o efekt taki żeby ktoś kto na to spojrzy nie powiedział że coś tu nie gra. Najwazniejsza jest głowa, golf to tylko dodatek. Ale musi być conajmniej dobry. Później zrobię jeszcze włókna na nim particlami jakimiś

 

golf.jpg

golf2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 216
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hmm,za bardzo tego futra nie widać.Może trochę grubsze włókna by zrobić,albo daj ciemniejsze tło to będzie można więcej zobaczyć-narazie z futrem nie wygląda lepiej niż bez:).Wzorujesz sie na jakimś konkretnym zdjęciu z tym golfem?U tego Viki Yeo kształt kołnierza bardziej mi się podoba,może pójdziesz bardziej w tym kierunku.

 

Pozdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e no właśnie.. wpadłem w sidło bo wzorowałem sie na golfie który laska miała na sobie, ale poprosiłem ją żeby opuściła kołnierz i na zdjęciach kształt jest totalnie pogięty, no i starałem się odtworzyć to mniej więcej tak jak ona miała i to mnie zgubiło, no ale z futra jestem mniej więcej zadowolony bo tak to właśnie wygląda, kształt kołnierza już też zostawię bo już nie mam do tego siły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam takie pytanie jeszcze, czy da się tak zrobić render później żeby zrenderował samą głowę z alpha chanelem ale tak żeby nie renderował golfa ale też nie renderował ciała w tym miejscu gdzie jest zasłonięte tak żeby później zlutować w PS? Bo już przy tym sweterku komp czasem twierdzi że mało ma ramu a co jak dojdzie twarz i włosy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jakie ujęcie i jaki rozmiar rendera, bo jak np ujęcie z frontu to brwi mogą być na texturze i nikt nie zauważy. Gorzej jak będzie takie 3/4 jak na ostatnim renderze. Tam trochę będzie dziwnie wyglądała krawędź łuku brwiowego bez odstających włosków.

Z ałasnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć że brwi zrobione takim sposobem jak rzęsy się dziwnie renderują. Wychodzą bardzo postrzępione przy różnych filtrach i nie wyglądają za ciekawie. już chyba lepiej z h&f ale tu byś musiał przy nich posiedzieć żeby jakoś wyglądały, chodzi mi o samo ułożenie włosów bo materiał to sekunda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mam dylemat zaś, pokazałem tą prace kilku ludziom, mówili że ma męską twarz, pokazałem im zdjęcie modelki bo bałem się że coś źle modeluję, powiedzieli że modelka na zywo jeszcze bardziej męska :D Ale z profilu wygląda lepiej, no i z profilu czy tam 3/4 to wypadało by jakies brwii zrobić.

Przy okazji stwierdziłem że stary kołnierz wygląda słabo z profilu i zmieniłem, lepszy?

 

golf_new.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje że to kwestia braku włosów jak wcześniej pisali koledzy, no i zbyt kontrastująca textura teraz jest, widać zbyt ostro pewne rzeczy na twarzy ale to się zmieni . BTW walczę z hair n fur teraz i wymiękam :)

 

Jak wymiękasz to się z nami podziel z czym masz największy problem. Jak modelujesz fryzurę jak renderujesz? Może coś pomożemy :)

 

Btw taka textura jak jest teraz nie przejdzie. Zdjęcia mogą bardzo pomóc texturze ale nie robi się tego w taki sposób :) Teraz to wygląda jakby to było samo zdjęcie nałożone na standard material wraz ze wszystkimi shadows&highlights co daje nieciekawy efekt.

Użyj sss fast skin material i przysiedź nad każdą mapką a w szczególności nad mapkami koloru, bumpem i specularem.

Teraz masz to wszystko połączone na jednej texturze. Cienie i rozjaśnienia pochodzą ze zdjęcia + dodatkowo z materiału i robi się kaszana.

 

Zrobiłeś bardzo poprawny model i szkoda go zepsuć texturą ;)

Najlepiej byłoby dorwać tą dziewczynę i zrobić jej wyraźną fotę z frontu, 3/4 i z profila w jakimś neutralnym oświetleniu. Potem te foty wrzucić do ps'a i usunąć z nich cienie i podświetlenia. Dopiero wtedy posklejać z nich texturę koloru najłatwiej w zbrushu+imageplane.

Bump chyba w zbrushu najlepiej i potem zrobisz z niego ładnego speculara ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe no jasne że tak, textura jest do roboty, ale nie będę używał Zbrusha bo już mi szkoda czasu na naukę tego, foty mam, wrzucę to co zrobiłem do PS i tam wystrugam bumpa i speculara no i oczywiście usunę cienie i speculary do diffusa, wymiękam przy hair n fur bo nie dość że ciężko się modeluje to jeszcze efekt słaby wychodzi i wiesza się dziadostwo :) robię spline'ami tak jaki Viki pokazał http://www.free3dtutorials.com/userimages/VikiYeo/girl/15.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moja technologia wygląda tak:

2-3 spline'y na jeden kosmyk włosów, z tych kosmyków układam jakieś mniejsze formacje włosów najczęściej z przodu głowy

w miejscach gdzie włosy biegną prosto i nie widać ich końcówek też robię 3 spliney tylko bardziej oddalone od siebie żeby zakryć większą część głowy

http://img24.imageshack.us/img24/8206/viewport3.jpg

http://img527.imageshack.us/img527/2285/viewport1.jpg

 

Maxa nigdy przy włosach nie zawiesiłem a mam tylko 1gb ramu dlatego nie renderuje włosów z raytraced shadows a co za tym idzie nie renderuję ich wraz z resztą modeli tylko w osobnej scenie a potem łączę w ps'ie.

Włosy wyrenderowane z mental ray sadows map wyglądają dobrze i szybko sie renderują. Niestety do reszty obiektów te cienie się nie nadają i stąd potrzeba renderowania włosów w osobnej scenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jedynie stare rendery testowe: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=63146&page=2

 

Hair&fur musisz dodać do splineów. Spline'y też musisz tworzyć w odpowiedni sposób czyli rysować je od korzenia włosa do jego końcówki i jak robisz więcej niż dwa spline'y miedzy którymi będą wyrastać włosy to łącz je ze sobą w odpowiedniej kolejności- jeden obok drugiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spoko, już kumam o co chodzi, wpisałem na pałe parametry do h&f od Vikiego i tam było random 100% ustawione to powoduje że włosy nie rosną wzdłuż linii tylko zwisają z niej :) ale już kumam co i jak, pierwszy raz to robię ale czuję że będzie git, dzięki za pomoc po raz kolejny panie Tomala i ten.... super modelik zrobiłeś chociaż ta elfka to chyba nie skończona z tego co widziałem ale pilot wygląda pro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziurki od nosa są w środku tak samo jasne jak skóra na zewnątrz ;)

 

To dobrze czy źle ? Nie wiem czy stwierdzasz fakt że tak jest w moim modelu i to jest źle, czy mówisz że w rzeczywistości tak powinno być a u mnie jest inaczej?

Edytowane przez kingwins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie taki przykład zbyt głębokiej penetracji światła czyli efektu sss o którym pisałem że jest za duży. Powstaje w ten sposób efekt wosku. Najlepiej sterować to mapą bo ustawienia radiusów w tym przypadku się może nie sprawdzić.

Skala obiektów jest zbliżona do rzeczywistych wymiarów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowiada sie naprawde ciekawie, co razi po spojrzeniu swierzym okiem to:

za duza skala sss, zmniejszyłbym o jakieś 30% bo zalatuje woskiem (czyli numerek zwiększył;))

przesadziles z wgłębieniem tęczówki,

rogowka.png

jak widzisz teczowka (3) i soczewka (8) sa lekko wypukłe, a efekt ten pogłębia rogowka, czyli ten dodatkowy przezroczysty obiekt ktory u Ciebie generuje blik, powinien miec spore IOR 1,4 przynajmniej.

tak samo po przeciwległej stronie bliku tęczówka powinna być znacznie jaśniejsza

a6.jpg

krawedz teczowki tez jest za ostra i nie masz praktycznie cieni w tym renderze, pomoga zaczernic dziurki w nosie i ładnie uwypuklą oko.

za mocny specular na nosie i na ustach za mocna granica w mapce speclara.

Ładne rzęsy i specular na powiekach, niesamowicie to dodaje realizmu. Ucho jak widze nie zaczete wiec sie nie czepiam:) Szyje troche dziwna ale jak widze bedzie sweterek :)

 

pozdro, bedzie wypas !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolejny tescik, oczy zmieniłem trochę, wywaliłem omni z planu i mniej się wszystko błyszczy już, zrobiłem teścik ze sweterkiem ale oczywiście hair n fur wymiękł i włoski na swetrze się nie wyrenderowały. No ale mam jakieś dziwne przeczucia co do kształtu kołnierza z tyłu, tylko nie wiem co jest nie tak, jakieś sugestie?

 

tescik9.jpg

 

a tu jeszcze mały tescik z włosami (fake ze zdjęcia)

 

tescik9_wlosy_fake.jpg

Edytowane przez kingwins
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności