Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

7 października w klubie PIN UP Studio w Warszawie, odbyło się uroczyste rozdanie nagród laureatom konkursu Adobe Creative Search 4 Ideas – pierwszej edycji konkursu graficznego firmowanego przez polski oddział Adobe. Przedmiotem konkursu było stworzenie kreacji kampanii społecznej Banków Żywności. Zwycięzcy w czterech kategoriach otrzymali nagrody w postaci pakietów graficznych Adobe Creative Suite 4 oraz nagród dodatkowych od sponsorów (Eizo, Epson, Wacom i Akademia Fotografii). Inną atrakcją dla uczestników konkursu był udział w warsztatach graficznych prowadzonych przez Piotra Janowczyka.

 

 

Mam nadzieję, że konkurs Adobe stanie się corocznym wydarzeniem, stymulującym młodych, kreatywnych ludzi. Mam nadzieję, że zrobiliśmy jako jury dobry początek, przyznając nagrody najlepszym z nadesłanych w tym roku pracom” powiedział Tomasz Tomaszewski – fotograf, członek Związku Polskich Artystów Fotografików. Zainteresowanie konkursem przekroczyło najśmielsze oczekiwania organizatorów. Do konkursu zgłoszono 648 - prac. Zadaniem konkursowym było stworzenie kreacji graficznej w jednej z czterech kategorii (grafika statyczna, grafika dynamiczna, video i kampania) promującej przeciwdziałanie marnowaniu żywności i walkę z niedożywieniem. Najpopularniejszą kategorią okazała się być grafika statyczna, w której zgłoszono aż 496 prac.

 

 

Adobe Creative Search 4 Ideas było wyzwaniem dla twórców grafiki, chcących zmierzyć potencjał swojej wyobraźni ze społecznie użytecznym celem. „Jesteśmy pod wrażeniem kreatywności uczetników konkursu oraz ciekawych realizacji jakie wykonali przy użyciu narzędzi Adobe” powiedziała Klaudia Jaworska ,Senior Marketing Manager Adobe. Konkurs trwał od czerwca do połowy września. Najlepsze prace w poszczególnych kategoriach wybrało profesjonalne jury w składzie: Marek Borowski (Federacja Polskich Banków Żywności), Marianna Dobkowska (CSW), Magda Frankowska (STGU), Arkadiusz Łoś (Corporate Profiles Consulting), Tomasz Tomaszewski (Związek Polskich Artystów Fotografików). „Obrady jury konkursu Adobe były dla mnie zupełnie nowym i ciekawym doświadczeniem.

 

Z nowoczesnym i bardzo użytecznym środkiem przekazu jakim jest grafika komputerowa miałem do czynienia po raz pierwszy na tak zaawansowanym poziomie” powiedział Tomasz Tomaszewski. Dodatkową atrakcją dla uczestników konkursu były warsztaty graficzne, prowadzone przez znakomitego historyka sztuki, grafika i rysownika Piotrz Janowczyka. Warsztaty przybliżały możliwości takich produktów jak: pakiet ADOBE Creative Suite 4, monitory Eizo, tablety Wacom oraz drukarki Epson.

 

 

Wyniki konkursu

 

 

Pierwszą nagrodę w kategorii grafika statyczna otrzymała Monika Prus za pracę „Świnka”, drugą za pracę „Zmiana” Elwira Zembrzuska, a trzecią za pracę „Pan Kromka” Maciej Ptaszyński. „Plakat „Pan Kromka” czytelnie, zabawnie i humorystycznie zachęca do podjęcia wyraźnego protestu wobec wyrzucania jedzenia do kosza” – skomentował Marek Borowski – Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności.

 

 

I-miejsce---grafika-statyczna--Swinka.jpg

I miejsce, Monika Prus za pracę „Świnka”

II-miejsce-grafika-statyczna---Zmiana---Kopia.jpg

II miejsce, "Zmiana" Elwira Zembrzuska

III-miejsce-grafika-statyczna---Pan-Kromka.jpg

III miejsce, "Pan Kromka" Maciej Ptaszyński.

W kategorii grafika dynamiczna zwyciężył Maciej Kujawa za pracę „Wystarczy dla wszystkich”. Mariannna Dobkowska (historyk sztuki, kuratorka) tak uzasadniła swój wybór „Podoba mi się czytelny i pozytywny przekaz całej kampanii, której elementem jest banner. Autor nie straszy widza lecz zwyczajnie „bierze na warszat” codzienne czynności, które często nie zostają przez nas poddane głębszej refleksji. Prosto i na temat”. Drugie miejsce zajął Wojciech Traczyk za pracę „Nie bądź wiewiór – szanuj orzecha”, a trzecie Maciej Ptaszyński za pracę „Pan Kromka”.

 

 

W kategori video, pierwsze miejsce zajął Jeremiasz Filipiak za „Zemsta ma wiele smaków”, drugie Maciej Ptaszyński za film „Pan Kromka” i trzecie Jan Sikora za „Beztroskie, bezmyślne zakupy”.

 

 

W kategorii specjalnej - kampania zwyciężył Kamil Banach za „Nie marnuj żywności”. Nagrodę publiczności otrzymał natomiast Grzegorz Radomski za „Niedokarmiaj śmietników”. Osobne wyróżnienie przyznał także partner konkursu - Federacja Polskich Banków Żywności. Otrzymał je Maciej Ptaszyński za „Pana Kromkę”. „Spersonifikowana żywność w postaci „Pana Kromki” jest z jednej strony komiczna, ale z drugiej drastyczna i przez to nie pozostawia widza obojętnego wobec problemu marnowania jedzenia. Protest „Pana Kromki” pokazuje, że źródłem marnowania żywności są nasze codzienne, nieprzemyślane decyzję” powiedział Prezes Zarządu Federacji Polskich Banków Żywności – Marek Borowski. Maciej Ptaszyński okazał się być niekwestionowanym liderem konkursu zdobył aż trzy nagrody w różnych kategoriach oraz wyróżnienie od partnera konkursu – Banków Żywnosci.

 

 

Partnerzy i patronaci konkursu

 

 

Partnerami Adobe Creative Search 4 Ideas jest Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski, Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej oraz Corporate Profiles Consulting, firma doradztwa marketingowego. Patronatu medialnego konkursowi udzielili: Press, Brief, 2+3D, .PSD, ComputerArts, Max3d.pl, Interaktywnie.com, Mediarun.pl, Digart.pl, Prokreacja, VisualCommunication.

 

Zobacz nagrodzone prace

 

Nagrodzone prace można obejrzeć pod adresem: http://cs4ideas.pl/?q=ngrodzone_prace

Edytowane przez Adek
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Gratuluję zwycięzcom.

 

Warto jest podkreślić, że Pan, który zajął miejsce trzecie jest znany tutaj na Max3D.pl :) (i z tego co pamiętam odnosił sukcesy w Bitwach).

Napisano (edytowane)

A ten filmik co wygral to zdaje sie nie Jeremiasz Filipiak zrobil tylko wlasnie 3dmax.pl'owcy pracujacy w sodigital :), niesmak troche jesli tak podpisali ta prace.

Edytowane przez dokturpotfor
Napisano

Szczerze mówiąc, pierwsze i drugie miejsce za plakat - bez rewelacji. Przeszedł bym obojętnie obok takich plakatów. Były ciekawsze propozycje. Pan Kromka rzeczywiście fajny. Jedna z prac, które najbardziej utkwiły mi w pamięci. Gratulacje.

Napisano

Gratuluje chłopakom!!! :)

Sointeractive górą! ;P

P.s.

Artur miałeś bojowe zadanie z bananem i krótki termin.

Ale czego to się nie robi z miłości do animacji... ;)

Napisano (edytowane)

Naprawde nie wiem jak to sie stalo, ze dostalem 4 nagrody. Jestem jeszcze mocno zszokowany. Dzieki!

edit: i baaardzo sie ciesze, ze kromka sie podoba :)

Edytowane przez ptaszek
Napisano

Nie no, szacun najpierwej dla Pawła za montaż, ekipy zdjęciowej so, no i dla Andrzeja i Selima za bananowy rendering i holiłudzką integrację z materiałem video :)

 

Ja i owszem przyczyniłem się ożywiając banana.

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności