astrologos Napisano 11 Październik 2009 Napisano 11 Październik 2009 Mam proste pytanie, jak sobie radzicie z włosami w modelowaniu w Zbrush? Żeby nadążyć za całością modelu, muszę w końcu się za nie porządnie wziąć. Jestem jednak ciekaw, jakie macie pomysły? Pozdrawiam!:D
Luki Luki Napisano 12 Październik 2009 Napisano 12 Październik 2009 (edytowane) Powinienes sie zastanowic po co Ci az tak dokladne wlosy. W zbrushu wystarczy wymodelowac glowne pasma, reszta to zadanie albo dla bumpa albo normalki zrobionych ze zdjec czy recznie narysowanych. Zamiast kazdy wlos po kolei skup sie raczej na ich ogolnym ksztalcie, dodaj troche sredniego detalu, jakichs pasm biegnacych wzdluz siebie i czasem sie przeplatajacych. Jesli mi nie wierzysz to przejzyj sobie galerie zbrush central;). Edytowane 12 Październik 2009 przez Luki Luki
hamek1990 Napisano 13 Październik 2009 Napisano 13 Październik 2009 Dokładnie tak jak mówi Luki Luki na ZBrush włosy z reguły są upodabniane do tych jakie mają rzeźby tradycyjne przeważnie są to uproszczone pasma czasem wspomagane mapkami, pojedyncze włosy lepiej wyglądają jak się zrobi jakimiś programami typu 3ds max ew. proste obiekty z teksturami i mapami opacity
Levus Napisano 13 Październik 2009 Napisano 13 Październik 2009 Mozesz tez zrobic na splinach w maxie i exportowac spliny z gruboscia jako editable poly. Mozesz tez zrobic hairem w maxie i je skonwertowac do geometrii.
astrologos Napisano 13 Październik 2009 Autor Napisano 13 Październik 2009 Hello, Levus a czy imporcie do ZB, po skonwertowaniu hair do geometrii, ZB w ogóle to wyrenderuje? Generalnie też mam zamysł robienia rzeźb w tradycji starożytnych, byle tylko ominąć parametryczne renderery;p;p Mamy 2010 rok a progarmiści nadal wciskają na unwrapy, uv i inne paskudztwo, tak jest prawda;p Chwała Pixologic, choć maja długą drogę przed sobą jeszcze. Osobiście jestem ateczniczny i "nie widzę" cyferek, np - ustawianie mentala w maxie, robienie materiałów, czy nie daj Boże, texturowanie. Zastanawiam się, czy Pixo wymysli kiedyś taki brush, cos na kształt "move", ale żeby nie rozciągał nam siatki przy modelowaniu i nie zmuszał do wątpliwie działającego retopo. A moze coś juz takiego jest a nie wiem;p;p;p;p A co do włosów, to pierwsze co mi przychodzi do głowy to zetsferki. pozdro
Luki Luki Napisano 13 Październik 2009 Napisano 13 Październik 2009 No teksturowanie to rzeczywiscie ciagla praca z cyframi. Mnie sie w ogole nie podobaja takie krzywe przeksztalcone na geometrie, zeby to sensownie wygladalo musialyby byc grubosci wlosa, inaczej wygladaja jak spaghetti wystajace z glowy. Ale co kto lubi, osobiscie uwazam ze takie wlosy w rzezbie sa idealne: Moze do fotorealistycznego renderu nie nadawalyby sie, ale od tego sa te wszystkie shave&haircut itp.
astrologos Napisano 13 Październik 2009 Autor Napisano 13 Październik 2009 Milutkie, o to chodzi. Rzeźba ma oddziaływać głównie formą i gestem. Tutaj fotorealizm jest zbędny choć niektórzy nazywają sztuką wierne odzwierciedlenie rzeczywistości, to ja mam nieco inne zdanie. Zbrush sam w sobie jest dla klasycznych analogowców;p Ale słuchaweczki z przewodem raczej w maxie;) To ja wracam do swojej modelki, si ju. pozdro
astrologos Napisano 13 Październik 2009 Autor Napisano 13 Październik 2009 (edytowane) Oh, my dummy, oh my dummy, oh my darling dummy;p Edytowane 17 Październik 2009 przez astrologos
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się