Skocz do zawartości

problem z PHOTON MAP- pojawiaja się "babole"


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

ostatnio testuje liczenie interiorow metoda

qmc+photon map

irr+photon map

 

pierw licze sobie mape fotonów i zapisuje do pliku(PM+PM)

ilość fotonów około 5mln

wszystko jest niby wporzadku

 

potem przelanczam na :

irr( ustawienia na high ,hsp - 50 interp - 30)

photon mapa - wczytuje z pliku

po wyrenderowaniu na krawedziach scian ,przy styku okien - pojawiaja sie babole takie dziwne przebicia swiatła. Czym to jest powodowane i jak tego się pozbyć

POdwyzszenie ustawien IRR -nic nie daje

jaklicze QMC(subd - 30) +photon Map - wynik jest taki sam, pojawiaja sie babole w tym samym miejscu

 

bykc.th.jpg

 

z góry dziekuje za podpowiedz.

  • Odpowiedzi 14
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zachciało ci się eksperymentów z archaicznymi metodami to się teraz męcz :D

Teraz pytanko z czystej ciekawości - jest jakaś korzyść płynąca z używania PM zamiast LC?

Napisano

photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC

tym bardziej jak masz małe okna w scenie .

jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice.

Napisano
photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC

tym bardziej jak masz małe okna w scenie .

jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice.

 

 

No to może zwiększ siłę secondary bounces dla LC?

Napisano

Photon map lepiej doswietla? nawet na spot3d jest opisane to ze produkuje black corners. W mentalu to jest sama przyjemnosc uzywac fotonow ale jak przerzucilem sie na vray i z ciekawosci sprawdzilem to sie tylko lekko poirytowalem. To daje takie koszmarne rezultaty ze naprawde warto sobie darowac.

Napisano

rozwiązaniem mojego problemu było w photon map - zwiekszenie serch dist -10cm i max denisity - na 3cm

mniejsze wartosci powodowaly wlasnie takie zabrudzenia i babole

Napisano

ja bede obstawal przy tym ze photony sa lepsze nic LC we wnetrzach

wieksza kontrola nad przepaleniami sufitów, jasniejsze wnetrza bez żyłowania siły świateł

Napisano

no to ponizej 2 przykladowe/testowe rendery

IRR(1.0,very low,50,20)+LC (1.0,800-subd)

czas renderu 4.51min

pandairrlc451.th.jpg

 

IRR(1.0,very low,50,20)+photon Map (1.0)

czas renderu 5.40min

 

pandairrpm.th.jpg

Napisano

Niby jaśniej ale przepalenia też większe.

Przydało by się więcej testów. Na chwilę obecną nie widzę w tym jakiegokolwiek poprawy.

Napisano (edytowane)

Wydaje mi się również, że przy LC bardziej naturalnie wygląda to światło. Przy phoyonach wygląda w lewym narożniku pod oknami jakbyś doświetlał jeszcze ze środka czymś dodatkowo, i zobacz co się dzieje we wnętrzu tego regaliku po prawej.

 

Uważam jednak, że receptą jest umiejętne dobranie color mappingu, jak i oświetlenia i ustawień vrayowej kamery, ewentualnie gamma 2.2. ;)

 

Pozdrawiam

Szymon

Edytowane przez pressenter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności