Marek G Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Witam ostatnio testuje liczenie interiorow metoda qmc+photon map irr+photon map pierw licze sobie mape fotonów i zapisuje do pliku(PM+PM) ilość fotonów około 5mln wszystko jest niby wporzadku potem przelanczam na : irr( ustawienia na high ,hsp - 50 interp - 30) photon mapa - wczytuje z pliku po wyrenderowaniu na krawedziach scian ,przy styku okien - pojawiaja sie babole takie dziwne przebicia swiatła. Czym to jest powodowane i jak tego się pozbyć POdwyzszenie ustawien IRR -nic nie daje jaklicze QMC(subd - 30) +photon Map - wynik jest taki sam, pojawiaja sie babole w tym samym miejscu z góry dziekuje za podpowiedz.
Temporal Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 uzywac photonow w vray? przeciez to samobojstwo rozumiem w mentalu to ma jakis sens ale w vray to nie bardzo imo oczywiscie :P
arev Napisano 15 Październik 2009 Napisano 15 Październik 2009 Zachciało ci się eksperymentów z archaicznymi metodami to się teraz męcz :D Teraz pytanko z czystej ciekawości - jest jakaś korzyść płynąca z używania PM zamiast LC?
Marek G Napisano 16 Październik 2009 Autor Napisano 16 Październik 2009 photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC tym bardziej jak masz małe okna w scenie . jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice.
Loki Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 masz w IRR zaznaczone check sample visibility? - moze jakieś sample Irr się przebijają przez ściany?
Hynol Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC tym bardziej jak masz małe okna w scenie . jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice. No to może zwiększ siłę secondary bounces dla LC?
pressenter Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 No to może zwiększ siłę secondary bounces dla LC? Ale jak niby? Przecież nie można powyżej 1 ustawić? Czy myślimy o różnych rzeczach?
Temporal Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 Photon map lepiej doswietla? nawet na spot3d jest opisane to ze produkuje black corners. W mentalu to jest sama przyjemnosc uzywac fotonow ale jak przerzucilem sie na vray i z ciekawosci sprawdzilem to sie tylko lekko poirytowalem. To daje takie koszmarne rezultaty ze naprawde warto sobie darowac.
Marek G Napisano 16 Październik 2009 Autor Napisano 16 Październik 2009 rozwiązaniem mojego problemu było w photon map - zwiekszenie serch dist -10cm i max denisity - na 3cm mniejsze wartosci powodowaly wlasnie takie zabrudzenia i babole
Orangegraphics Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 czekamy na to porównanie, jestem bardzo ciekawy
Marek G Napisano 16 Październik 2009 Autor Napisano 16 Październik 2009 ja bede obstawal przy tym ze photony sa lepsze nic LC we wnetrzach wieksza kontrola nad przepaleniami sufitów, jasniejsze wnetrza bez żyłowania siły świateł
Marek G Napisano 16 Październik 2009 Autor Napisano 16 Październik 2009 no to ponizej 2 przykladowe/testowe rendery IRR(1.0,very low,50,20)+LC (1.0,800-subd) czas renderu 4.51min IRR(1.0,very low,50,20)+photon Map (1.0) czas renderu 5.40min
Lis Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 Niby jaśniej ale przepalenia też większe. Przydało by się więcej testów. Na chwilę obecną nie widzę w tym jakiegokolwiek poprawy.
pressenter Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 (edytowane) Wydaje mi się również, że przy LC bardziej naturalnie wygląda to światło. Przy phoyonach wygląda w lewym narożniku pod oknami jakbyś doświetlał jeszcze ze środka czymś dodatkowo, i zobacz co się dzieje we wnętrzu tego regaliku po prawej. Uważam jednak, że receptą jest umiejętne dobranie color mappingu, jak i oświetlenia i ustawień vrayowej kamery, ewentualnie gamma 2.2. ;) Pozdrawiam Szymon Edytowane 16 Październik 2009 przez pressenter
Orangegraphics Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 zobaczcie na wnetrza szafek... niewatpliwie LC wygląda lepiej
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się