Napisano 15 Październik 200915 l Witam ostatnio testuje liczenie interiorow metoda qmc+photon map irr+photon map pierw licze sobie mape fotonów i zapisuje do pliku(PM+PM) ilość fotonów około 5mln wszystko jest niby wporzadku potem przelanczam na : irr( ustawienia na high ,hsp - 50 interp - 30) photon mapa - wczytuje z pliku po wyrenderowaniu na krawedziach scian ,przy styku okien - pojawiaja sie babole takie dziwne przebicia swiatła. Czym to jest powodowane i jak tego się pozbyć POdwyzszenie ustawien IRR -nic nie daje jaklicze QMC(subd - 30) +photon Map - wynik jest taki sam, pojawiaja sie babole w tym samym miejscu z góry dziekuje za podpowiedz.
Napisano 15 Październik 200915 l uzywac photonow w vray? przeciez to samobojstwo rozumiem w mentalu to ma jakis sens ale w vray to nie bardzo imo oczywiscie :P
Napisano 15 Październik 200915 l Zachciało ci się eksperymentów z archaicznymi metodami to się teraz męcz :D Teraz pytanko z czystej ciekawości - jest jakaś korzyść płynąca z używania PM zamiast LC?
Napisano 16 Październik 200915 l Autor photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC tym bardziej jak masz małe okna w scenie . jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice.
Napisano 16 Październik 200915 l masz w IRR zaznaczone check sample visibility? - moze jakieś sample Irr się przebijają przez ściany?
Napisano 16 Październik 200915 l photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC tym bardziej jak masz małe okna w scenie . jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice. No to może zwiększ siłę secondary bounces dla LC?
Napisano 16 Październik 200915 l No to może zwiększ siłę secondary bounces dla LC? Ale jak niby? Przecież nie można powyżej 1 ustawić? Czy myślimy o różnych rzeczach?
Napisano 16 Październik 200915 l Photon map lepiej doswietla? nawet na spot3d jest opisane to ze produkuje black corners. W mentalu to jest sama przyjemnosc uzywac fotonow ale jak przerzucilem sie na vray i z ciekawosci sprawdzilem to sie tylko lekko poirytowalem. To daje takie koszmarne rezultaty ze naprawde warto sobie darowac.
Napisano 16 Październik 200915 l Autor rozwiązaniem mojego problemu było w photon map - zwiekszenie serch dist -10cm i max denisity - na 3cm mniejsze wartosci powodowaly wlasnie takie zabrudzenia i babole
Napisano 16 Październik 200915 l Autor ja bede obstawal przy tym ze photony sa lepsze nic LC we wnetrzach wieksza kontrola nad przepaleniami sufitów, jasniejsze wnetrza bez żyłowania siły świateł
Napisano 16 Październik 200915 l Autor no to ponizej 2 przykladowe/testowe rendery IRR(1.0,very low,50,20)+LC (1.0,800-subd) czas renderu 4.51min IRR(1.0,very low,50,20)+photon Map (1.0) czas renderu 5.40min
Napisano 16 Październik 200915 l Niby jaśniej ale przepalenia też większe. Przydało by się więcej testów. Na chwilę obecną nie widzę w tym jakiegokolwiek poprawy.
Napisano 16 Październik 200915 l Wydaje mi się również, że przy LC bardziej naturalnie wygląda to światło. Przy phoyonach wygląda w lewym narożniku pod oknami jakbyś doświetlał jeszcze ze środka czymś dodatkowo, i zobacz co się dzieje we wnętrzu tego regaliku po prawej. Uważam jednak, że receptą jest umiejętne dobranie color mappingu, jak i oświetlenia i ustawień vrayowej kamery, ewentualnie gamma 2.2. ;) Pozdrawiam Szymon Edytowane 16 Październik 200915 l przez pressenter
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto