Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

ostatnio testuje liczenie interiorow metoda

qmc+photon map

irr+photon map

 

pierw licze sobie mape fotonów i zapisuje do pliku(PM+PM)

ilość fotonów około 5mln

wszystko jest niby wporzadku

 

potem przelanczam na :

irr( ustawienia na high ,hsp - 50 interp - 30)

photon mapa - wczytuje z pliku

po wyrenderowaniu na krawedziach scian ,przy styku okien - pojawiaja sie babole takie dziwne przebicia swiatła. Czym to jest powodowane i jak tego się pozbyć

POdwyzszenie ustawien IRR -nic nie daje

jaklicze QMC(subd - 30) +photon Map - wynik jest taki sam, pojawiaja sie babole w tym samym miejscu

 

bykc.th.jpg

 

z góry dziekuje za podpowiedz.

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

uzywac photonow w vray? przeciez to samobojstwo

rozumiem w mentalu to ma jakis sens ale w vray to nie bardzo imo oczywiscie :P

Napisano

Zachciało ci się eksperymentów z archaicznymi metodami to się teraz męcz :D

Teraz pytanko z czystej ciekawości - jest jakaś korzyść płynąca z używania PM zamiast LC?

Napisano
  • Autor

photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC

tym bardziej jak masz małe okna w scenie .

jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice.

Napisano

masz w IRR zaznaczone check sample visibility? - moze jakieś sample Irr się przebijają przez ściany?

Napisano
photony duzo lepiej oswietlaja wnetrza niz w LC

tym bardziej jak masz małe okna w scenie .

jak rozwiąże ten problem to policze wam 2 metodami jedną scene i zobaczycie różnice.

 

 

No to może zwiększ siłę secondary bounces dla LC?

Napisano
No to może zwiększ siłę secondary bounces dla LC?

 

Ale jak niby? Przecież nie można powyżej 1 ustawić? Czy myślimy o różnych rzeczach?

Napisano

Photon map lepiej doswietla? nawet na spot3d jest opisane to ze produkuje black corners. W mentalu to jest sama przyjemnosc uzywac fotonow ale jak przerzucilem sie na vray i z ciekawosci sprawdzilem to sie tylko lekko poirytowalem. To daje takie koszmarne rezultaty ze naprawde warto sobie darowac.

Napisano
  • Autor

rozwiązaniem mojego problemu było w photon map - zwiekszenie serch dist -10cm i max denisity - na 3cm

mniejsze wartosci powodowaly wlasnie takie zabrudzenia i babole

Napisano
  • Autor

ja bede obstawal przy tym ze photony sa lepsze nic LC we wnetrzach

wieksza kontrola nad przepaleniami sufitów, jasniejsze wnetrza bez żyłowania siły świateł

Napisano
  • Autor

no to ponizej 2 przykladowe/testowe rendery

IRR(1.0,very low,50,20)+LC (1.0,800-subd)

czas renderu 4.51min

pandairrlc451.th.jpg

 

IRR(1.0,very low,50,20)+photon Map (1.0)

czas renderu 5.40min

 

pandairrpm.th.jpg

Napisano

Niby jaśniej ale przepalenia też większe.

Przydało by się więcej testów. Na chwilę obecną nie widzę w tym jakiegokolwiek poprawy.

Napisano

Wydaje mi się również, że przy LC bardziej naturalnie wygląda to światło. Przy phoyonach wygląda w lewym narożniku pod oknami jakbyś doświetlał jeszcze ze środka czymś dodatkowo, i zobacz co się dzieje we wnętrzu tego regaliku po prawej.

 

Uważam jednak, że receptą jest umiejętne dobranie color mappingu, jak i oświetlenia i ustawień vrayowej kamery, ewentualnie gamma 2.2. ;)

 

Pozdrawiam

Szymon

Edytowane przez pressenter

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności