Gość hEX_7 Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 Witam mam pewien problem z wykonaniem przekroju w blenderze. Otóż długo nie mogłem znaleźć odpowiedniej funkcji i pewnie do tej pory jestem w błędzie;) ...w końcu jednak wykonałem przekrój za pomocą modyfikatora boolean przykrywając jeden element drugim i odcinając. Jednak po takiej operacji w trybie edit mode strasznie burzy się siatka płaszczyzny przekroju, którą potrzebuje gdyż głównym celem tego co chce zrobić jest policzenie pola powierzchni sumy wszystkich płaszcyzn w przekroju. Po operacji boolean siatka strasznie się komlikuje co utrudnia sprawe. Tak więc rodzą się dwa pytania:) 1. Czy operacje boolean to dobry sposób na wykonanie przekroju czy do tego typu zadań są jakieś fachowe funkcje? 2. Face Area wyrzuca pole powierzchni danej płaszczyzny, jak natomiast uzyskać sume wszystkich pól powierzchni w danym przekroju. Z góry dziękuje za wszelką pomoc. Pozdrawiam
mandragora Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 1. Możesz użyć Knife 2. Tutaj raczej nic ci nie pokarze, więc trzeba liczyć samemu.
Ania Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 Takie opcje są chyba w niektórych programach CAD, prawie na pewno w AutoCADzie i w ArchiCADzie. Blender i podobne programy (Max, Maya itd.) są głównie po to żeby uzyskać ładny efekt optyczny (render), nie do obliczeń albo dokładnych planów (da się, ale jest to raczej mozolne w porównaniu do CADów) Dlatego jeśli potrzebujesz tego częściej, to radzę się zastanowić jeszcze raz nad wyborem programu. Jeśli tylko jednorazowo, to tak jak pisze madragora.
dac77 Napisano 16 Październik 2009 Napisano 16 Październik 2009 Poszukaj na stronie Blendera odnośników do scryptów Pythona. Wśród nich jest wiele narzędzi CAD. Widziałem gdzieś tam coś o obliczniue powierzchni. Co do tego boolean to rzeczywiście knife z Ctrl jest lepszy, ale też nie idealny.
Mruk Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 http://yorik.uncreated.net/scripts.html - kilka przydatnych skryptów i tutoriali do wizualizacji arch. w blenderze. Zerknij na skrypt Cross Section. Tu masz jego opis: http://wiki.blender.org/index.php/Extensions:Py/Scripts/Manual/System/CrossSection
Gość hEX_7 Napisano 17 Październik 2009 Napisano 17 Październik 2009 Właśnie, brakowało mi funkcji knife, a co do skryptu CrossSection to jest to również bardzo ciekawa opcja. Przy okazji nauczyłem się odpalać skrypty;) Dzięki za podpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się