Kubajaniak Napisano 30 Październik 2009 Napisano 30 Październik 2009 Witam wszystkich ponownie. Miałem w wolnej chwili poprawić materiały w mustangu, ale na razie jakoś nie mam weny na zabawę z nim. Postanowiłem sobie wymodelować kolejny samochód. Tym razem chce go zrobić do końca, czyli wymodelować również cały środek. Samochodzik chce zrobić w wersji tuningowej :) Up'y postaram się wrzucać w każdy piątek. Na razie zrobiłem trochę przodu i spojler z tyłu. Co o tym sądzicie? :) A tu siatki jak by ktoś chciał zobaczyć: http://www.kubajaniak.republika.pl/crx/h3_siatka.jpg http://www.kubajaniak.republika.pl/crx/h4_siatka.jpg pozdro.
bbandi Napisano 31 Październik 2009 Napisano 31 Październik 2009 Widzę że działasz dalej to dobrze:). Coś niedobrego się dzieje z przednim słupkiem musisz poprawić. Mógłbyś zacząć "chamfera" używać bo całość zbyt się zlewa, przód ładny gril. Sprawdź na refce oraz zdjęciach na necie gdzie blacha się załamuje i w jakim stopniu i wtedy dostosuj chamfera.
GrześDuro Napisano 31 Październik 2009 Napisano 31 Październik 2009 Pokazuj siatki to bedzie mozna pomoc. Jak narazie to gdzie niegdzie krzywo. Mógłbyś zacząć "chamfera" używać ... Ciekawe jak by zrobil swiatla bumpery i spojler bez chamferów?
Kubajaniak Napisano 31 Październik 2009 Autor Napisano 31 Październik 2009 (edytowane) Chamfery są, tylko jeszcze nie wszędzie :P Słupek poprawię, ale to później, bo na razie robię przód i będę powoli przechodził do tyłu. Jeśli chodzi o siatki, to linki są na samym dole postu :) Edytowane 31 Październik 2009 przez Kubajaniak
bbandi Napisano 31 Październik 2009 Napisano 31 Październik 2009 (edytowane) "Ciekawe jak by zrobil swiatla bumpery i spojler bez chamferów?" Chodziło mi o pozostałe obszary po za tym gdzie są... Edytowane 31 Październik 2009 przez bbandi
latos Napisano 31 Październik 2009 Napisano 31 Październik 2009 Bardzo fajnie się zapowiada czekam na kolejne upy będę obserwować ten temat ;)
Kubajaniak Napisano 31 Październik 2009 Autor Napisano 31 Październik 2009 Nie wiem, kiedy będzie następny up, bo wylałem herbatę na lapka i klawiatura mi nie chodzi ;(
latos Napisano 31 Październik 2009 Napisano 31 Październik 2009 No nie miałeś kiedy tego robić tylko przy takim fajnym projekcie!?
markus23 Napisano 1 Listopad 2009 Napisano 1 Listopad 2009 kup klawiature USB. TYLKO JAK URUCHOMISZ?HA SAM NIEWIEM.
plasti Napisano 1 Listopad 2009 Napisano 1 Listopad 2009 ładnie sie zaczyna.... otoz mozna zrobic bumpery i swiatla bez chamfera, metoda supporting edge...
Kubajaniak Napisano 1 Listopad 2009 Autor Napisano 1 Listopad 2009 Właśnie tym sposobem robię większość rzeczy. Jakoś łatwiej mi wszystko ogarnąć tymi "krawędziami pomocniczymi". Chamferów używam głównie jak robię model low poly i czasem (ale to rzadko) przy dalszym modelowaniu. Jutro może oddam kompa do naprawy, więc mam nadzieję, że niedługo wrócę do modelowania :) Pozdro.
Kubajaniak Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Napisano 5 Grudzień 2009 (edytowane) Trzy tygodnie mi trzymali kompa w naprawie, a i tak nie naprawili :O Musiałem kupić w końcu klawiaturę USB. Trochę sobie dzisiaj pomodelowałem. Zrobiłem jakieś światła z przodu, halogeny, miejsce na rejestracje, progi (na razie wyglądają nie specjalnie, ale z kolorami będzie fajnie), zderzak z tyłu (w dziurach chyba jeszcze dodam siatkę) i koła (felgi nowe, opony z mustanga). Teraz zobaczyłem, że mam linie na środku przedniej szyby, ale to później poprawie, no i babol przy przednim słupku też później będzie robiony. A tu dwa renderki: EDIT: Skapowalem się, że felga jest trochę źle zrobiona, bo nie ma miejsca na tarcze hamulcową, ale to poprawie następnym razem. Edytowane 5 Grudzień 2009 przez Kubajaniak
latos Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Hoho zapowiada się bardzo fajnie czekam na kolejne UP'y
Kubajaniak Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Napisano 5 Grudzień 2009 Miałem już dzisiaj nic nie robić, ale jeszcze się złapałem i pomodelowałem. Zobaczyłem, że mam babole przy dziurach na masce, ale już wiem, jak je poprawić. Przeglądając zdjęcia i oglądając filmy zauważyłem, że sporo ludzi wciska w ten samochód z tyłu światła od Hondy S2000 więc zrobiłem coś podobnego [tylko chyba światła w środku reflektora powinny być w jednej linii, a u mnie im dalej od środka, tym bliżej przodu (ale pokręciłem, mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi)] wyciąłem też okna, drzwi (o klamce zapomniałem :/ ), oddzieliłem dach, zrobiłem uszczelki, nie wiem co tam jeszcze.
halset Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Sympatyczne autko, ale ja bym tam inne felgi widział, no i przede wszystkim niższy profil opony :)
Kubajaniak Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Napisano 5 Grudzień 2009 (edytowane) O profilu nie pomyślałem, ale go zmniejsze :) A felga... raczej zostanie. Domyślnie ma być coś takiego. Moja z boku wyglada tak: Edytowane 5 Grudzień 2009 przez Kubajaniak
halset Napisano 5 Grudzień 2009 Napisano 5 Grudzień 2009 Na razie to właśnie przez te koła wygląda trochę jak zabawka - profil koniecznie zmniejsz bo taki balon nie pasuje do sportowego auta :) Wsuń je trochę do środka bo za bardzo wystają, no i za wysoko siedzi, na stojąco można wejść pod to auto ;) Dziwne rzeczy się dzieją przy przednim słupku na dole. Aha, i tylny zderzak w ogóle mi się nie podoba, ale to już sprawa gustu i takie moje zboczenie ;)
Kubajaniak Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 (edytowane) Myślałem sobie nad tym co napisał Halset, że samochód jest za wysoki. Zmniejszyłem profil opony, później nawet całe koło, a i tak dziwnie wyglądało. Później się zorientowałem, że ustawiłem zderzaki, według blueprinta, dlatego tak wygląda. Trochę się pobawiłem, poprzesuwałem, rozciągnąłem i wygląda trochę lepiej. Tylko z przodu dziura w zderzaku mi się wydaję trochę za duża, więc pewnie coś w nią wsadzę. A miejsce na rejestracje wywalę całkiem. Klocki hamulcowe i śruby do felg jeszcze dorobię. Jeśli chodzi o babole przy przednim słupku na dole, to zawsze tak mam jak oddzielam poszczególne części karoserii (i chyba nie tylko ja) ale to się na końcu poprawi. Indian co masz na myśli pisząc "gwint w feldze" nie bardzo wiem o co chodzi :/ Tutaj render na szybko zrobiony dzisiaj rano. Tak mniej więcej będzie wyglądać scena końcowa. To z tyłu z dziurami, to będą garaże. Edytowane 6 Grudzień 2009 przez Kubajaniak
woody Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 ładnie ładnie autko nabiera kształtów tzn. detali, będzie show car;-) śledzę wątek bo ciekawi mnie ta metoda modelowania, może w przyszłości spróbuję. W przedni zderzak daj IC, a w boczne wloty rurki od IC'a
Kubajaniak Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 (edytowane) Woody dobry pomysł, chyba tak zrobię. Dzięki za podpowiedź :) Indian mogłeś napisać dziura na wentyl ;) Aż tak dokładnie chyba nie będę modelować :) Zresztą nie wiem, czy to w ogóle by było widać na końcowych renderach. Edytowane 6 Grudzień 2009 przez Kubajaniak
titan Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Kubajaniak plasti O co chodzi w tej metodzie "Supporting edge" Czy mogę prosić o opis, screena, link ?
Kubajaniak Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 Chodzi po prostu o to, że np jak masz krawędź od dziury to dodajesz dwie dodatkowe krawędzie po obu stronach (czasem wystarczy po jednej). W zależności od tego jak będą blisko tak bardzo będzie ostra krawędź. Tutaj tak na szybko zrobione. Przybliżenie rogu A tutaj efekt po dodaniu TS'a
titan Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Kubajaniak dzięki :) tak myślałem czy tutaj zastosowałeś extrude edge? Jak ogólnie dodajesze te supporting edges? Loopcuty, extrude edge, cut?
markus23 Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 czasem wystarczy tylko chamfer plus supporting edge a czasem edge plus loop egdes. nie ma tu reguły bo zależy wszystko od wielkości zagniecenia.
Kubajaniak Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 W tym konkretnym przypadku zaznaczyłem sobie krawędź która na screenie jest w środku, dałem Extrude, Extrusion Height na 0, Base width jaki tam chcesz, później połączyłem vertexy na rogach, żeby nie było trójkącików, znowu zaznaczyłem środkową krawędź, przesunąłem ją troszeczkę z Shiftem do tyłu i później znowu tak daleko jak chcesz. Na początku zamiast extrude możesz dać chamfer i wyjdzie to samo. A ogólnie, to różnie bywa. Używam cut, extrude/chamfer, inset, connect. W tym przypadku można też np żeby było szybciej zaznaczyć sobie poligon gdzie chcesz mieć dziurę, dać Inset (ustawić jakąś małą wartość), później Extrude (małą wartość), znowu extrude (ile się tam chce) A tak na przyszłość, to nie piszcie całego mojego nicku, tylko po prostu Kuba ;)
lukasjogabonito Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Ten zderzak na ostatnim renderze jakiś za niski się zrobił...a co do kół to:mały profil [przy takiej hondzie to innego niż 35,40 nie widzę;) ], duża felga i opona musi być bardziej kanciata...
Kubajaniak Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 Zrobiłem intercooler, i od nowa oponę. Samochód nie jest na polskie drogi, więc wysokość zostanie taka jak jest :P Koło wygląda tak: A samochód tak: Może być, czy coś do poprawy??
Kubajaniak Napisano 6 Grudzień 2009 Autor Napisano 6 Grudzień 2009 Wiem, wiem. W 15 poście pisałem, że tam są babole :P tylko mi to jakoś z głowy wyleciało. Przy następnych renderach już ich nie będzie :)
halset Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Tarcza chyba za gruba i trochę za blisko felgi :) I jak już kombinujesz ze zderzakiem, to może ten przedni trochę bardziej "rozciągnij" do przodu żeby nie wyglądał tak klockowato?
Kubajaniak Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 Dużo czasu nie miałem, więc nie dużo zrobiłem. Poprawiłem babole na masce, łączenia między elementami, dodałem od starego samochodu lusterka i wycieraczki (jedna mi wlazła w szybę :/ ) na drzwiach jest klamka, felgi są przykręcone na śruby... chyba to wszystko. Halset tarcza rzeczywiście była przy samej feldze. Musze jeszcze klocki hamulcowe zrobić. Jeśli chodzi o zderzak, to już nie będę z nim kombinować, bo już jak go wyciągałem do dołu, to mi się trochę zniekształcił. Teraz już wiem, że samochód nie będzie w 100% jak oryginał. Trochę źle go zacząłem na samym początku, ale mam nauczkę na przyszłość i mam nadzieję, że nie będę popełniał tych samych błędów później :) Miejscami muszę go jeszcze poprawić, bo prześwituję w niektórych miejscach i chyba z zewnątrz będzie koniec. Miałem też robić cały środek, ale chyba zrobię tak jak ostatnio siedzenia, górę deski i kierownice... jeszcze się zobaczy :) Jutro jak będę miał chwilę, to wrzucę siatki. A tu renderki. Jeśli zobaczycie, że coś jest nie tak, to pisać ;) Pozdro
Berger Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Opona niemal w ogóle nie jest zaokrąglona pomiędzy bieżnikiem,a jej bokiem. Ogólnie przyjemnie, pomijąjąc fakt, iż wóz wygląda strasznie "klockowato", szczególnie na dole. Próg i zderzaki, wg.mnie, mogłyby być bardziej łagodne na dole. Ogólnie z tych wymienionych rzeczy w oczy rzuca się tylko kanciasta opona.
latos Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Opona do poprawy. Tył mi się nie podoba troszkę skróć ten zderzak żeby to jakoś wyglądało to takto przedni zderzak i tylny są na takiej samej wysokości a tak zazwyczaj nie jest. Spróbuj coś ciekawego zrobić z tyłu bo niewygląda on zbyt ciekawie.
bbandi Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Mógłbyś pokazać go z perspektywy? bo to chyba jest orthorgraphic. Wygląda nieźle popraw to co chłopaki napisali.
Kubajaniak Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 Dzięki za wskazówki. Czyli na pierwszy ogień pójdzie opona. Latos, jeśli chodzi o tylni zderzak, to mam w planach go przerobić, żeby nie było takiej dużej dziury na środku, a jeśli chodzi o wysokość, to chyba taki zostanie (ale jeszcze się zastanowię nad tym co napisałeś). Bbandi wszystkie rendery są robione z kamery. A tu siatki, jakby kogoś interesowały
bbandi Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 (edytowane) W porządku mam dla Ciebie małą wskazówke może sie przyda, ja np jak wycinam otwory to robię "miejscowe zagęszczenie siatki" zaznaczam segmenty wokół elementu referencyjngo np klamiki "widok z prawej" i klikam "msmoth" wtedy ten obszar (wokół klamki) dzieli się na więcej mniejszych segmentów później wycinanie to przyjemność:). P.S Ja np robie tak 110-tke cały kadłub jest na ms1 tylko tam gdzie tne kształty to zagęszczam, zyskuje przy tym duzo wolnej pamieci. P.S2 Pobaw się ustawieniami kamery "bullit" oraz "perspective" bo masz domyślnie skalibrowaną. Edytowane 12 Grudzień 2009 przez bbandi
halset Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Zaciski do tych tarcz jeszcze zrób bo conajmniej dziwnie to wygląda :)
plasti Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 mnie sie jakos dziwnie wydaje jakby byl tak jakos wyciagniety do gory(b waski)
Kubajaniak Napisano 19 Grudzień 2009 Autor Napisano 19 Grudzień 2009 Mały upek. Mam nadzieję, że się podoba. Powoli mam już dość tego samochodu :/
Kubajaniak Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Wrzucam renderek z materiałami z mustanga. Napiszcie co sądzicie o modelu, bo nie wiem, czy może być i pracować nad materiałami, czy jeszcze coś poprawić. Później jeszcze dodam rener z tyłu.
pecet Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 Ten render wygląda bardzo słabo, oświetlenie, lakier, tekstura podłoża leżą. Pomijając tuning, który mi się w ogóle nie podoba, to model ma teraz widoczne błędy na przednim zderzaku, no i te koła nie wyglądają za dobrze, przydałoby się zwiększyć profil opony.
Kubajaniak Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Halset - rzeczywiście cały bok jest płaski. Na pewno poprawię. Pecet - materiały, oświetlenie itp. itd. są do zmiany. Dałem tylko tak ze starego samochodu, żeby mniej więcej było widać jak to wygląda. Babol na przednim zderzaku poprawię (mam nadzieje). Jak pisałem w poście wyżej chciałem bardziej wiedzieć, co sądzicie o modelu.
FF Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 koła chyba zrobiłeś 2 razy większe niz w rzeczywistości przez co samochód sie zrobił 2 razy wyższy przez co spojlery sa trochę karykaturalne. A ten profil opony to ostro pojechałeś. Ogólnie coś proporcje dziwne.
plasti Napisano 20 Grudzień 2009 Napisano 20 Grudzień 2009 masz babole z przodu ktore zdradza render, na gornej czesci slupka pomiedzy wlotami powietrza sam render niestety b.slaby imho
Kubajaniak Napisano 20 Grudzień 2009 Autor Napisano 20 Grudzień 2009 Porównałem sobie widok z boku mojego samochodu z tym http://image.hondatuningmagazine.com/f/29774946/htup_0505_10_z+honda_del_sol+side_view.jpg i rzeczywiście proporcje zgibałem. Wszystko przez za duże koła :/ Teraz zastanawiam się, czy nie zacząć modelu od nowa, bo ten i tak nie jest w pełni zgodny z oryginałem, albo czy w ogóle sobie nie dać z nim spokoju i wymodelować coś innego.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się