Napisano 30 Październik 200915 l Witam wszystkich ponownie. Miałem w wolnej chwili poprawić materiały w mustangu, ale na razie jakoś nie mam weny na zabawę z nim. Postanowiłem sobie wymodelować kolejny samochód. Tym razem chce go zrobić do końca, czyli wymodelować również cały środek. Samochodzik chce zrobić w wersji tuningowej :) Up'y postaram się wrzucać w każdy piątek. Na razie zrobiłem trochę przodu i spojler z tyłu. Co o tym sądzicie? :) A tu siatki jak by ktoś chciał zobaczyć: http://www.kubajaniak.republika.pl/crx/h3_siatka.jpg http://www.kubajaniak.republika.pl/crx/h4_siatka.jpg pozdro.
Napisano 31 Październik 200915 l Widzę że działasz dalej to dobrze:). Coś niedobrego się dzieje z przednim słupkiem musisz poprawić. Mógłbyś zacząć "chamfera" używać bo całość zbyt się zlewa, przód ładny gril. Sprawdź na refce oraz zdjęciach na necie gdzie blacha się załamuje i w jakim stopniu i wtedy dostosuj chamfera.
Napisano 31 Październik 200915 l Pokazuj siatki to bedzie mozna pomoc. Jak narazie to gdzie niegdzie krzywo. Mógłbyś zacząć "chamfera" używać ... Ciekawe jak by zrobil swiatla bumpery i spojler bez chamferów?
Napisano 31 Październik 200915 l Autor Chamfery są, tylko jeszcze nie wszędzie :P Słupek poprawię, ale to później, bo na razie robię przód i będę powoli przechodził do tyłu. Jeśli chodzi o siatki, to linki są na samym dole postu :) Edytowane 31 Październik 200915 l przez Kubajaniak
Napisano 31 Październik 200915 l "Ciekawe jak by zrobil swiatla bumpery i spojler bez chamferów?" Chodziło mi o pozostałe obszary po za tym gdzie są... Edytowane 31 Październik 200915 l przez bbandi
Napisano 31 Październik 200915 l Bardzo fajnie się zapowiada czekam na kolejne upy będę obserwować ten temat ;)
Napisano 31 Październik 200915 l Autor Nie wiem, kiedy będzie następny up, bo wylałem herbatę na lapka i klawiatura mi nie chodzi ;(
Napisano 1 Listopad 200915 l ładnie sie zaczyna.... otoz mozna zrobic bumpery i swiatla bez chamfera, metoda supporting edge...
Napisano 1 Listopad 200915 l Autor Właśnie tym sposobem robię większość rzeczy. Jakoś łatwiej mi wszystko ogarnąć tymi "krawędziami pomocniczymi". Chamferów używam głównie jak robię model low poly i czasem (ale to rzadko) przy dalszym modelowaniu. Jutro może oddam kompa do naprawy, więc mam nadzieję, że niedługo wrócę do modelowania :) Pozdro.
Napisano 5 Grudzień 200915 l Autor Trzy tygodnie mi trzymali kompa w naprawie, a i tak nie naprawili :O Musiałem kupić w końcu klawiaturę USB. Trochę sobie dzisiaj pomodelowałem. Zrobiłem jakieś światła z przodu, halogeny, miejsce na rejestracje, progi (na razie wyglądają nie specjalnie, ale z kolorami będzie fajnie), zderzak z tyłu (w dziurach chyba jeszcze dodam siatkę) i koła (felgi nowe, opony z mustanga). Teraz zobaczyłem, że mam linie na środku przedniej szyby, ale to później poprawie, no i babol przy przednim słupku też później będzie robiony. A tu dwa renderki: EDIT: Skapowalem się, że felga jest trochę źle zrobiona, bo nie ma miejsca na tarcze hamulcową, ale to poprawie następnym razem. Edytowane 5 Grudzień 200915 l przez Kubajaniak
Napisano 5 Grudzień 200915 l Autor Miałem już dzisiaj nic nie robić, ale jeszcze się złapałem i pomodelowałem. Zobaczyłem, że mam babole przy dziurach na masce, ale już wiem, jak je poprawić. Przeglądając zdjęcia i oglądając filmy zauważyłem, że sporo ludzi wciska w ten samochód z tyłu światła od Hondy S2000 więc zrobiłem coś podobnego [tylko chyba światła w środku reflektora powinny być w jednej linii, a u mnie im dalej od środka, tym bliżej przodu (ale pokręciłem, mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi)] wyciąłem też okna, drzwi (o klamce zapomniałem :/ ), oddzieliłem dach, zrobiłem uszczelki, nie wiem co tam jeszcze.
Napisano 5 Grudzień 200915 l Sympatyczne autko, ale ja bym tam inne felgi widział, no i przede wszystkim niższy profil opony :)
Napisano 5 Grudzień 200915 l Autor O profilu nie pomyślałem, ale go zmniejsze :) A felga... raczej zostanie. Domyślnie ma być coś takiego. Moja z boku wyglada tak: Edytowane 5 Grudzień 200915 l przez Kubajaniak
Napisano 5 Grudzień 200915 l Na razie to właśnie przez te koła wygląda trochę jak zabawka - profil koniecznie zmniejsz bo taki balon nie pasuje do sportowego auta :) Wsuń je trochę do środka bo za bardzo wystają, no i za wysoko siedzi, na stojąco można wejść pod to auto ;) Dziwne rzeczy się dzieją przy przednim słupku na dole. Aha, i tylny zderzak w ogóle mi się nie podoba, ale to już sprawa gustu i takie moje zboczenie ;)
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Myślałem sobie nad tym co napisał Halset, że samochód jest za wysoki. Zmniejszyłem profil opony, później nawet całe koło, a i tak dziwnie wyglądało. Później się zorientowałem, że ustawiłem zderzaki, według blueprinta, dlatego tak wygląda. Trochę się pobawiłem, poprzesuwałem, rozciągnąłem i wygląda trochę lepiej. Tylko z przodu dziura w zderzaku mi się wydaję trochę za duża, więc pewnie coś w nią wsadzę. A miejsce na rejestracje wywalę całkiem. Klocki hamulcowe i śruby do felg jeszcze dorobię. Jeśli chodzi o babole przy przednim słupku na dole, to zawsze tak mam jak oddzielam poszczególne części karoserii (i chyba nie tylko ja) ale to się na końcu poprawi. Indian co masz na myśli pisząc "gwint w feldze" nie bardzo wiem o co chodzi :/ Tutaj render na szybko zrobiony dzisiaj rano. Tak mniej więcej będzie wyglądać scena końcowa. To z tyłu z dziurami, to będą garaże. Edytowane 6 Grudzień 200915 l przez Kubajaniak
Napisano 6 Grudzień 200915 l ładnie ładnie autko nabiera kształtów tzn. detali, będzie show car;-) śledzę wątek bo ciekawi mnie ta metoda modelowania, może w przyszłości spróbuję. W przedni zderzak daj IC, a w boczne wloty rurki od IC'a
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Woody dobry pomysł, chyba tak zrobię. Dzięki za podpowiedź :) Indian mogłeś napisać dziura na wentyl ;) Aż tak dokładnie chyba nie będę modelować :) Zresztą nie wiem, czy to w ogóle by było widać na końcowych renderach. Edytowane 6 Grudzień 200915 l przez Kubajaniak
Napisano 6 Grudzień 200915 l Kubajaniak plasti O co chodzi w tej metodzie "Supporting edge" Czy mogę prosić o opis, screena, link ?
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Chodzi po prostu o to, że np jak masz krawędź od dziury to dodajesz dwie dodatkowe krawędzie po obu stronach (czasem wystarczy po jednej). W zależności od tego jak będą blisko tak bardzo będzie ostra krawędź. Tutaj tak na szybko zrobione. Przybliżenie rogu A tutaj efekt po dodaniu TS'a
Napisano 6 Grudzień 200915 l Kubajaniak dzięki :) tak myślałem czy tutaj zastosowałeś extrude edge? Jak ogólnie dodajesze te supporting edges? Loopcuty, extrude edge, cut?
Napisano 6 Grudzień 200915 l czasem wystarczy tylko chamfer plus supporting edge a czasem edge plus loop egdes. nie ma tu reguły bo zależy wszystko od wielkości zagniecenia.
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor W tym konkretnym przypadku zaznaczyłem sobie krawędź która na screenie jest w środku, dałem Extrude, Extrusion Height na 0, Base width jaki tam chcesz, później połączyłem vertexy na rogach, żeby nie było trójkącików, znowu zaznaczyłem środkową krawędź, przesunąłem ją troszeczkę z Shiftem do tyłu i później znowu tak daleko jak chcesz. Na początku zamiast extrude możesz dać chamfer i wyjdzie to samo. A ogólnie, to różnie bywa. Używam cut, extrude/chamfer, inset, connect. W tym przypadku można też np żeby było szybciej zaznaczyć sobie poligon gdzie chcesz mieć dziurę, dać Inset (ustawić jakąś małą wartość), później Extrude (małą wartość), znowu extrude (ile się tam chce) A tak na przyszłość, to nie piszcie całego mojego nicku, tylko po prostu Kuba ;)
Napisano 6 Grudzień 200915 l Ten zderzak na ostatnim renderze jakiś za niski się zrobił...a co do kół to:mały profil [przy takiej hondzie to innego niż 35,40 nie widzę;) ], duża felga i opona musi być bardziej kanciata...
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Zrobiłem intercooler, i od nowa oponę. Samochód nie jest na polskie drogi, więc wysokość zostanie taka jak jest :P Koło wygląda tak: A samochód tak: Może być, czy coś do poprawy??
Napisano 6 Grudzień 200915 l Autor Wiem, wiem. W 15 poście pisałem, że tam są babole :P tylko mi to jakoś z głowy wyleciało. Przy następnych renderach już ich nie będzie :)
Napisano 6 Grudzień 200915 l Tarcza chyba za gruba i trochę za blisko felgi :) I jak już kombinujesz ze zderzakiem, to może ten przedni trochę bardziej "rozciągnij" do przodu żeby nie wyglądał tak klockowato?
Napisano 11 Grudzień 200915 l Autor Dużo czasu nie miałem, więc nie dużo zrobiłem. Poprawiłem babole na masce, łączenia między elementami, dodałem od starego samochodu lusterka i wycieraczki (jedna mi wlazła w szybę :/ ) na drzwiach jest klamka, felgi są przykręcone na śruby... chyba to wszystko. Halset tarcza rzeczywiście była przy samej feldze. Musze jeszcze klocki hamulcowe zrobić. Jeśli chodzi o zderzak, to już nie będę z nim kombinować, bo już jak go wyciągałem do dołu, to mi się trochę zniekształcił. Teraz już wiem, że samochód nie będzie w 100% jak oryginał. Trochę źle go zacząłem na samym początku, ale mam nauczkę na przyszłość i mam nadzieję, że nie będę popełniał tych samych błędów później :) Miejscami muszę go jeszcze poprawić, bo prześwituję w niektórych miejscach i chyba z zewnątrz będzie koniec. Miałem też robić cały środek, ale chyba zrobię tak jak ostatnio siedzenia, górę deski i kierownice... jeszcze się zobaczy :) Jutro jak będę miał chwilę, to wrzucę siatki. A tu renderki. Jeśli zobaczycie, że coś jest nie tak, to pisać ;) Pozdro
Napisano 11 Grudzień 200915 l Opona niemal w ogóle nie jest zaokrąglona pomiędzy bieżnikiem,a jej bokiem. Ogólnie przyjemnie, pomijąjąc fakt, iż wóz wygląda strasznie "klockowato", szczególnie na dole. Próg i zderzaki, wg.mnie, mogłyby być bardziej łagodne na dole. Ogólnie z tych wymienionych rzeczy w oczy rzuca się tylko kanciasta opona.
Napisano 11 Grudzień 200915 l Opona do poprawy. Tył mi się nie podoba troszkę skróć ten zderzak żeby to jakoś wyglądało to takto przedni zderzak i tylny są na takiej samej wysokości a tak zazwyczaj nie jest. Spróbuj coś ciekawego zrobić z tyłu bo niewygląda on zbyt ciekawie.
Napisano 11 Grudzień 200915 l Mógłbyś pokazać go z perspektywy? bo to chyba jest orthorgraphic. Wygląda nieźle popraw to co chłopaki napisali.
Napisano 12 Grudzień 200915 l Autor Dzięki za wskazówki. Czyli na pierwszy ogień pójdzie opona. Latos, jeśli chodzi o tylni zderzak, to mam w planach go przerobić, żeby nie było takiej dużej dziury na środku, a jeśli chodzi o wysokość, to chyba taki zostanie (ale jeszcze się zastanowię nad tym co napisałeś). Bbandi wszystkie rendery są robione z kamery. A tu siatki, jakby kogoś interesowały
Napisano 12 Grudzień 200915 l W porządku mam dla Ciebie małą wskazówke może sie przyda, ja np jak wycinam otwory to robię "miejscowe zagęszczenie siatki" zaznaczam segmenty wokół elementu referencyjngo np klamiki "widok z prawej" i klikam "msmoth" wtedy ten obszar (wokół klamki) dzieli się na więcej mniejszych segmentów później wycinanie to przyjemność:). P.S Ja np robie tak 110-tke cały kadłub jest na ms1 tylko tam gdzie tne kształty to zagęszczam, zyskuje przy tym duzo wolnej pamieci. P.S2 Pobaw się ustawieniami kamery "bullit" oraz "perspective" bo masz domyślnie skalibrowaną. Edytowane 12 Grudzień 200915 l przez bbandi
Napisano 12 Grudzień 200915 l mnie sie jakos dziwnie wydaje jakby byl tak jakos wyciagniety do gory(b waski)
Napisano 19 Grudzień 200915 l Autor Mały upek. Mam nadzieję, że się podoba. Powoli mam już dość tego samochodu :/
Napisano 20 Grudzień 200915 l Autor Wrzucam renderek z materiałami z mustanga. Napiszcie co sądzicie o modelu, bo nie wiem, czy może być i pracować nad materiałami, czy jeszcze coś poprawić. Później jeszcze dodam rener z tyłu.
Napisano 20 Grudzień 200915 l Ten render wygląda bardzo słabo, oświetlenie, lakier, tekstura podłoża leżą. Pomijając tuning, który mi się w ogóle nie podoba, to model ma teraz widoczne błędy na przednim zderzaku, no i te koła nie wyglądają za dobrze, przydałoby się zwiększyć profil opony.
Napisano 20 Grudzień 200915 l Autor Halset - rzeczywiście cały bok jest płaski. Na pewno poprawię. Pecet - materiały, oświetlenie itp. itd. są do zmiany. Dałem tylko tak ze starego samochodu, żeby mniej więcej było widać jak to wygląda. Babol na przednim zderzaku poprawię (mam nadzieje). Jak pisałem w poście wyżej chciałem bardziej wiedzieć, co sądzicie o modelu.
Napisano 20 Grudzień 200915 l koła chyba zrobiłeś 2 razy większe niz w rzeczywistości przez co samochód sie zrobił 2 razy wyższy przez co spojlery sa trochę karykaturalne. A ten profil opony to ostro pojechałeś. Ogólnie coś proporcje dziwne.
Napisano 20 Grudzień 200915 l masz babole z przodu ktore zdradza render, na gornej czesci slupka pomiedzy wlotami powietrza sam render niestety b.slaby imho
Napisano 20 Grudzień 200915 l Autor Porównałem sobie widok z boku mojego samochodu z tym http://image.hondatuningmagazine.com/f/29774946/htup_0505_10_z+honda_del_sol+side_view.jpg i rzeczywiście proporcje zgibałem. Wszystko przez za duże koła :/ Teraz zastanawiam się, czy nie zacząć modelu od nowa, bo ten i tak nie jest w pełni zgodny z oryginałem, albo czy w ogóle sobie nie dać z nim spokoju i wymodelować coś innego.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto