Skocz do zawartości

Honda DelSol


Kubajaniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ponownie. Miałem w wolnej chwili poprawić materiały w mustangu, ale na razie jakoś nie mam weny na zabawę z nim. Postanowiłem sobie wymodelować kolejny samochód. Tym razem chce go zrobić do końca, czyli wymodelować również cały środek. Samochodzik chce zrobić w wersji tuningowej :) Up'y postaram się wrzucać w każdy piątek. Na razie zrobiłem trochę przodu i spojler z tyłu. Co o tym sądzicie? :)

 

h3.jpg

h4.jpg

 

A tu siatki jak by ktoś chciał zobaczyć:

http://www.kubajaniak.republika.pl/crx/h3_siatka.jpg

http://www.kubajaniak.republika.pl/crx/h4_siatka.jpg

 

pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 49
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Widzę że działasz dalej to dobrze:).

Coś niedobrego się dzieje z przednim słupkiem musisz poprawić.

Mógłbyś zacząć "chamfera" używać bo całość zbyt się zlewa, przód ładny gril.

Sprawdź na refce oraz zdjęciach na necie gdzie blacha się załamuje i w jakim stopniu i wtedy dostosuj chamfera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tym sposobem robię większość rzeczy. Jakoś łatwiej mi wszystko ogarnąć tymi "krawędziami pomocniczymi". Chamferów używam głównie jak robię model low poly i czasem (ale to rzadko) przy dalszym modelowaniu. Jutro może oddam kompa do naprawy, więc mam nadzieję, że niedługo wrócę do modelowania :)

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzy tygodnie mi trzymali kompa w naprawie, a i tak nie naprawili :O Musiałem kupić w końcu klawiaturę USB. Trochę sobie dzisiaj pomodelowałem. Zrobiłem jakieś światła z przodu, halogeny, miejsce na rejestracje, progi (na razie wyglądają nie specjalnie, ale z kolorami będzie fajnie), zderzak z tyłu (w dziurach chyba jeszcze dodam siatkę) i koła (felgi nowe, opony z mustanga). Teraz zobaczyłem, że mam linie na środku przedniej szyby, ale to później poprawie, no i babol przy przednim słupku też później będzie robiony. A tu dwa renderki:

 

h5.jpg

 

h6.jpg

 

EDIT: Skapowalem się, że felga jest trochę źle zrobiona, bo nie ma miejsca na tarcze hamulcową, ale to poprawie następnym razem.

Edytowane przez Kubajaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem już dzisiaj nic nie robić, ale jeszcze się złapałem i pomodelowałem. Zobaczyłem, że mam babole przy dziurach na masce, ale już wiem, jak je poprawić. Przeglądając zdjęcia i oglądając filmy zauważyłem, że sporo ludzi wciska w ten samochód z tyłu światła od Hondy S2000 więc zrobiłem coś podobnego [tylko chyba światła w środku reflektora powinny być w jednej linii, a u mnie im dalej od środka, tym bliżej przodu (ale pokręciłem, mam nadzieje, że wiecie o co mi chodzi)] wyciąłem też okna, drzwi (o klamce zapomniałem :/ ), oddzieliłem dach, zrobiłem uszczelki, nie wiem co tam jeszcze.

 

h7.jpg

 

h8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie to właśnie przez te koła wygląda trochę jak zabawka - profil koniecznie zmniejsz bo taki balon nie pasuje do sportowego auta :) Wsuń je trochę do środka bo za bardzo wystają, no i za wysoko siedzi, na stojąco można wejść pod to auto ;)

Dziwne rzeczy się dzieją przy przednim słupku na dole.

Aha, i tylny zderzak w ogóle mi się nie podoba, ale to już sprawa gustu i takie moje zboczenie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem sobie nad tym co napisał Halset, że samochód jest za wysoki. Zmniejszyłem profil opony, później nawet całe koło, a i tak dziwnie wyglądało. Później się zorientowałem, że ustawiłem zderzaki, według blueprinta, dlatego tak wygląda. Trochę się pobawiłem, poprzesuwałem, rozciągnąłem i wygląda trochę lepiej. Tylko z przodu dziura w zderzaku mi się wydaję trochę za duża, więc pewnie coś w nią wsadzę. A miejsce na rejestracje wywalę całkiem. Klocki hamulcowe i śruby do felg jeszcze dorobię. Jeśli chodzi o babole przy przednim słupku na dole, to zawsze tak mam jak oddzielam poszczególne części karoserii (i chyba nie tylko ja) ale to się na końcu poprawi. Indian co masz na myśli pisząc "gwint w feldze" nie bardzo wiem o co chodzi :/

 

Tutaj render na szybko zrobiony dzisiaj rano. Tak mniej więcej będzie wyglądać scena końcowa. To z tyłu z dziurami, to będą garaże.

 

s1.jpg

Edytowane przez Kubajaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ładnie ładnie autko nabiera kształtów tzn. detali, będzie show car;-) śledzę wątek bo ciekawi mnie ta metoda modelowania, może w przyszłości spróbuję.

W przedni zderzak daj IC, a w boczne wloty rurki od IC'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Woody dobry pomysł, chyba tak zrobię. Dzięki za podpowiedź :)

 

Indian mogłeś napisać dziura na wentyl ;) Aż tak dokładnie chyba nie będę modelować :) Zresztą nie wiem, czy to w ogóle by było widać na końcowych renderach.

Edytowane przez Kubajaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi po prostu o to, że np jak masz krawędź od dziury to dodajesz dwie dodatkowe krawędzie po obu stronach (czasem wystarczy po jednej). W zależności od tego jak będą blisko tak bardzo będzie ostra krawędź. Tutaj tak na szybko zrobione.

 

Przybliżenie rogu

e3.jpg

 

A tutaj efekt po dodaniu TS'a

 

e4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku zaznaczyłem sobie krawędź która na screenie jest w środku, dałem Extrude, Extrusion Height na 0, Base width jaki tam chcesz, później połączyłem vertexy na rogach, żeby nie było trójkącików, znowu zaznaczyłem środkową krawędź, przesunąłem ją troszeczkę z Shiftem do tyłu i później znowu tak daleko jak chcesz. Na początku zamiast extrude możesz dać chamfer i wyjdzie to samo. A ogólnie, to różnie bywa. Używam cut, extrude/chamfer, inset, connect. W tym przypadku można też np żeby było szybciej zaznaczyć sobie poligon gdzie chcesz mieć dziurę, dać Inset (ustawić jakąś małą wartość), później Extrude (małą wartość), znowu extrude (ile się tam chce)

 

A tak na przyszłość, to nie piszcie całego mojego nicku, tylko po prostu Kuba ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo czasu nie miałem, więc nie dużo zrobiłem. Poprawiłem babole na masce, łączenia między elementami, dodałem od starego samochodu lusterka i wycieraczki (jedna mi wlazła w szybę :/ ) na drzwiach jest klamka, felgi są przykręcone na śruby... chyba to wszystko. Halset tarcza rzeczywiście była przy samej feldze. Musze jeszcze klocki hamulcowe zrobić. Jeśli chodzi o zderzak, to już nie będę z nim kombinować, bo już jak go wyciągałem do dołu, to mi się trochę zniekształcił. Teraz już wiem, że samochód nie będzie w 100% jak oryginał. Trochę źle go zacząłem na samym początku, ale mam nauczkę na przyszłość i mam nadzieję, że nie będę popełniał tych samych błędów później :) Miejscami muszę go jeszcze poprawić, bo prześwituję w niektórych miejscach i chyba z zewnątrz będzie koniec. Miałem też robić cały środek, ale chyba zrobię tak jak ostatnio siedzenia, górę deski i kierownice... jeszcze się zobaczy :) Jutro jak będę miał chwilę, to wrzucę siatki.

 

A tu renderki. Jeśli zobaczycie, że coś jest nie tak, to pisać ;)

Pozdro

 

s5.jpg

s6.jpg

s7.jpg

s8.jpg

s9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona niemal w ogóle nie jest zaokrąglona pomiędzy bieżnikiem,a jej bokiem. Ogólnie przyjemnie, pomijąjąc fakt, iż wóz wygląda strasznie "klockowato", szczególnie na dole.

Próg i zderzaki, wg.mnie, mogłyby być bardziej łagodne na dole. Ogólnie z tych wymienionych rzeczy w oczy rzuca się tylko kanciasta opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona do poprawy.

Tył mi się nie podoba troszkę skróć ten zderzak żeby to jakoś wyglądało to takto przedni zderzak i tylny są na takiej samej wysokości a tak zazwyczaj nie jest. Spróbuj coś ciekawego zrobić z tyłu bo niewygląda on zbyt ciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wskazówki. Czyli na pierwszy ogień pójdzie opona. Latos, jeśli chodzi o tylni zderzak, to mam w planach go przerobić, żeby nie było takiej dużej dziury na środku, a jeśli chodzi o wysokość, to chyba taki zostanie (ale jeszcze się zastanowię nad tym co napisałeś). Bbandi wszystkie rendery są robione z kamery.

A tu siatki, jakby kogoś interesowały

c1s.jpg

c2s.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W porządku mam dla Ciebie małą wskazówke może sie przyda, ja np jak wycinam otwory to robię "miejscowe zagęszczenie siatki" zaznaczam segmenty wokół elementu referencyjngo np klamiki "widok z prawej" i klikam "msmoth" wtedy ten obszar (wokół klamki) dzieli się na więcej mniejszych segmentów później wycinanie to przyjemność:).

P.S Ja np robie tak 110-tke cały kadłub jest na ms1 tylko tam gdzie tne kształty to zagęszczam, zyskuje przy tym duzo wolnej pamieci.

P.S2 Pobaw się ustawieniami kamery "bullit" oraz "perspective" bo masz domyślnie skalibrowaną.

Edytowane przez bbandi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten render wygląda bardzo słabo, oświetlenie, lakier, tekstura podłoża leżą. Pomijając tuning, który mi się w ogóle nie podoba, to model ma teraz widoczne błędy na przednim zderzaku, no i te koła nie wyglądają za dobrze, przydałoby się zwiększyć profil opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Halset - rzeczywiście cały bok jest płaski. Na pewno poprawię.

Pecet - materiały, oświetlenie itp. itd. są do zmiany. Dałem tylko tak ze starego samochodu, żeby mniej więcej było widać jak to wygląda. Babol na przednim zderzaku poprawię (mam nadzieje). Jak pisałem w poście wyżej chciałem bardziej wiedzieć, co sądzicie o modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koła chyba zrobiłeś 2 razy większe niz w rzeczywistości przez co samochód sie zrobił 2 razy wyższy przez co spojlery sa trochę karykaturalne. A ten profil opony to ostro pojechałeś. Ogólnie coś proporcje dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównałem sobie widok z boku mojego samochodu z tym http://image.hondatuningmagazine.com/f/29774946/htup_0505_10_z+honda_del_sol+side_view.jpg i rzeczywiście proporcje zgibałem. Wszystko przez za duże koła :/ Teraz zastanawiam się, czy nie zacząć modelu od nowa, bo ten i tak nie jest w pełni zgodny z oryginałem, albo czy w ogóle sobie nie dać z nim spokoju i wymodelować coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności