Napisano 8 Listopad 200915 l Szukam tutorialu, jak zrobić światełko w taki sposób, że np. umieszczone w boxie będzie przebijało tylko jedną ścianę tego boxa, a reszty nie. Interesuje mnie również jak modyfikować 'przepuszczalność' światła przez polygony itd. Innymi słowy wszystko o światełku w pigułce ;P Domyślam się że nie jest to nic skomplikowanego, natomiast nie potrafię sam tego znaleźć. Jeśli ktoś wie jak to można zrobić, to niech napisze chociaż w poście. Szukałem na forum i w różnych tutorialach dot. światła, ale niestety nie znalazłem rozwiązania tego konkretnego problemu. Jestem początkującym użytkownikiem Maxa, więc nie mieszajcie mnie z błotem ;p Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to dość banalny kłopot ;p
Napisano 8 Listopad 200915 l Musisz do dać na poligony różne material-id a potem kombinować w material editorze z tą przepuszczalnością, ale co do tego to niech sie ktoś inny już wypowie.
Napisano 8 Listopad 200915 l Co do przepuszczalności to zależy od rendera. W mentalu nazywa się to chyba SSS w material edytorze a we Vray - Translucency.
Napisano 9 Listopad 200915 l Zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Może wystarczy opacity, albo vray'owskie refraction. Jeśli chodzi o kontrolę przezroczystości możesz zmapować tego boxa i wrzucić mapkę do odpowiedniego slotu.
Napisano 9 Listopad 200915 l Autor Cholerka, kilka patentów mi sprzedaliście :P Jak znajdę trochę czasu to popróbuję. Tak czy owak, widzę, że chyba będę musiał się zaopatrzyć w jakąś biblie maxa chcąc robić wszystkie projekty na studia na kompie. Zbyt uciążliwe i czasochłonne jest szukanie pomocy na forach i w tutorialach :/ Dzięki wielkie!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto