mati-bor Napisano 8 Listopad 2009 Napisano 8 Listopad 2009 Szukam tutorialu, jak zrobić światełko w taki sposób, że np. umieszczone w boxie będzie przebijało tylko jedną ścianę tego boxa, a reszty nie. Interesuje mnie również jak modyfikować 'przepuszczalność' światła przez polygony itd. Innymi słowy wszystko o światełku w pigułce ;P Domyślam się że nie jest to nic skomplikowanego, natomiast nie potrafię sam tego znaleźć. Jeśli ktoś wie jak to można zrobić, to niech napisze chociaż w poście. Szukałem na forum i w różnych tutorialach dot. światła, ale niestety nie znalazłem rozwiązania tego konkretnego problemu. Jestem początkującym użytkownikiem Maxa, więc nie mieszajcie mnie z błotem ;p Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to dość banalny kłopot ;p
Lucek Napisano 8 Listopad 2009 Napisano 8 Listopad 2009 Musisz do dać na poligony różne material-id a potem kombinować w material editorze z tą przepuszczalnością, ale co do tego to niech sie ktoś inny już wypowie.
Mr_SAN Napisano 8 Listopad 2009 Napisano 8 Listopad 2009 Co do przepuszczalności to zależy od rendera. W mentalu nazywa się to chyba SSS w material edytorze a we Vray - Translucency.
PICsell Napisano 9 Listopad 2009 Napisano 9 Listopad 2009 Zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Może wystarczy opacity, albo vray'owskie refraction. Jeśli chodzi o kontrolę przezroczystości możesz zmapować tego boxa i wrzucić mapkę do odpowiedniego slotu.
mati-bor Napisano 9 Listopad 2009 Autor Napisano 9 Listopad 2009 Cholerka, kilka patentów mi sprzedaliście :P Jak znajdę trochę czasu to popróbuję. Tak czy owak, widzę, że chyba będę musiał się zaopatrzyć w jakąś biblie maxa chcąc robić wszystkie projekty na studia na kompie. Zbyt uciążliwe i czasochłonne jest szukanie pomocy na forach i w tutorialach :/ Dzięki wielkie!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się