Jump to content

[SZUKAM] Jak zrobić odpowiednie światełko [3dsMAX]


Recommended Posts

Posted

Szukam tutorialu, jak zrobić światełko w taki sposób, że np. umieszczone w boxie będzie przebijało tylko jedną ścianę tego boxa, a reszty nie. Interesuje mnie również jak modyfikować 'przepuszczalność' światła przez polygony itd.

Innymi słowy wszystko o światełku w pigułce ;P

Domyślam się że nie jest to nic skomplikowanego, natomiast nie potrafię sam tego znaleźć.

Jeśli ktoś wie jak to można zrobić, to niech napisze chociaż w poście.

 

Szukałem na forum i w różnych tutorialach dot. światła, ale niestety nie znalazłem rozwiązania tego konkretnego problemu.

 

Jestem początkującym użytkownikiem Maxa, więc nie mieszajcie mnie z błotem ;p Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to dość banalny kłopot ;p

  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Musisz do dać na poligony różne material-id a potem kombinować w material editorze z tą przepuszczalnością, ale co do tego to niech sie ktoś inny już wypowie.

Posted

Zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Może wystarczy opacity, albo vray'owskie refraction. Jeśli chodzi o kontrolę przezroczystości możesz zmapować tego boxa i wrzucić mapkę do odpowiedniego slotu.

Posted

Cholerka, kilka patentów mi sprzedaliście :P Jak znajdę trochę czasu to popróbuję. Tak czy owak, widzę, że chyba będę musiał się zaopatrzyć w jakąś biblie maxa chcąc robić wszystkie projekty na studia na kompie. Zbyt uciążliwe i czasochłonne jest szukanie pomocy na forach i w tutorialach :/

 

Dzięki wielkie!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy