mati-bor Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Szukam tutorialu, jak zrobić światełko w taki sposób, że np. umieszczone w boxie będzie przebijało tylko jedną ścianę tego boxa, a reszty nie. Interesuje mnie również jak modyfikować 'przepuszczalność' światła przez polygony itd. Innymi słowy wszystko o światełku w pigułce ;P Domyślam się że nie jest to nic skomplikowanego, natomiast nie potrafię sam tego znaleźć. Jeśli ktoś wie jak to można zrobić, to niech napisze chociaż w poście. Szukałem na forum i w różnych tutorialach dot. światła, ale niestety nie znalazłem rozwiązania tego konkretnego problemu. Jestem początkującym użytkownikiem Maxa, więc nie mieszajcie mnie z błotem ;p Zdaję sobie sprawę z tego, że jest to dość banalny kłopot ;p
Lucek Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Musisz do dać na poligony różne material-id a potem kombinować w material editorze z tą przepuszczalnością, ale co do tego to niech sie ktoś inny już wypowie.
Mr_SAN Posted November 8, 2009 Posted November 8, 2009 Co do przepuszczalności to zależy od rendera. W mentalu nazywa się to chyba SSS w material edytorze a we Vray - Translucency.
PICsell Posted November 9, 2009 Posted November 9, 2009 Zależy jaki efekt chcesz uzyskać. Może wystarczy opacity, albo vray'owskie refraction. Jeśli chodzi o kontrolę przezroczystości możesz zmapować tego boxa i wrzucić mapkę do odpowiedniego slotu.
mati-bor Posted November 9, 2009 Author Posted November 9, 2009 Cholerka, kilka patentów mi sprzedaliście :P Jak znajdę trochę czasu to popróbuję. Tak czy owak, widzę, że chyba będę musiał się zaopatrzyć w jakąś biblie maxa chcąc robić wszystkie projekty na studia na kompie. Zbyt uciążliwe i czasochłonne jest szukanie pomocy na forach i w tutorialach :/ Dzięki wielkie!
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now