malin90 Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Witam Jak że jest to mój pierwszy post, na wstępie chciałbym wszystkich powitać ;) Od 2 dni bawię się grafiką 3d w maxie 10 :) dostałem za zadanie ze szkoły (bo studiuję grafię komputerową) wymodelować lampkę nocną. Zrobiłem model i pojawił się problem, otóż nie mogę nanieść materiałów na którykolwiek z elementów, tzn. dajmy na to że chciałem zastosować materiał z drewnem, zamiast drewna z fakturą na model jest naniesiony kolor brązowy. Chciałbym się Was zapytać co zrobić aby usunąć problem :) Pozdrawiam serdecznie
Lucek Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 przeczytać FAQ:) w renderingu też czy tylko w viewporcie?
malin90 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 A mógłbyś powiedzieć co jest przyczyną problemu (jakoś nakierować) bo nie wiem nawet czego szukać w FAQ-u XD
Raju Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 Prawdopodobnie chodzi Ci o to: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=3530 ;) To odnosi sie do koloru brazowego w viewporcie.
malin90 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 no niestety to nie jest to o czym wspomniał ~Raju ale dzięki wielkie za odpowiedź ;)
malin90 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 (edytowane) A jak się włącza to mapowanie uvw o którym wspomniał ~Bacry bo szukam na google ale nie mogę znaleźć... Już znalazłem.... niestety to nie to :( Edytowane 13 Listopad 2009 przez malin90
malin90 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 przeczytać FAQ:) w renderingu też czy tylko w viewporcie? I tu i tu...
Raju Napisano 13 Listopad 2009 Napisano 13 Listopad 2009 malin, materialy brales ze strony typu http://www.vray-materials.de/? Jesli tak, to byc moze nie wrzuciles bitmapy (obrazka) w odpowiednim miejscu w VRay'u (jesli to jego uzywasz). Tutki znajdziesz w necie, pod haslem Vray. Generalnie mozesz sie pobawic w zakladce Maps, gdy klikniesz M w Maxie. Sciagajac materialy z ww. strony powinienes miec pliki ponazywane jako xxx_diffuse.jpg (to wstawiasz do zakladki Diffuse w Maps), xxx_bump.jpg (zakladka Bump, tamże), itp. Pozniej pobaw sie ustawieniemi i powinno byc OK. Nie zapomnij tez o kliknieciu tej tj. kostki rubika. Jesli material bedzie zle ulozony, bedziesz musial uzyc UVW Mappingu, ale o tym wiecej informacji znajdziesz w Google :)
malin90 Napisano 13 Listopad 2009 Autor Napisano 13 Listopad 2009 Dzięki wielkie za odpowiedź. Spróbuje się zastosować i dam znać co wyszło ;) Pozdrawiam
kiraa357 Napisano 21 Maj 2010 Napisano 21 Maj 2010 Hej, żeby nie zakładać nowego tematu to tutaj napiszę. Mam podobny problem, ale podane wcześniej rozwiązania nie pomogły. Chodzi o to, że nie wyświetla się podgląd tekstury, nawet po nałożeniu na model. http://img27.imageshack.us/i/pomocyp.jpg/
Bacry Napisano 22 Maj 2010 Napisano 22 Maj 2010 po pierwsze powinieneś jednak założyć nowy temat, bo o to chodzi żeby osobne problemy były w osobnych wątkach a nie wszystko w jednym po drugie u ciebie nie widać tekstury w podglądzie w ME więc pewnie ścieżka dostępu do bitmapy jest nie właściwa. Kliknij w m przy diffuse i zobacz gdzie ścieżka dostępu kieruje i zmień na taką gdzie bitmapa rzeczywiście jest.
kiraa357 Napisano 22 Maj 2010 Napisano 22 Maj 2010 Myślałam, że mam podobny problem, co malin90. Co do rady Bacry to pomogło ale niestety częściowo. Znalazłam bitmapy ale za każdym razem jak chcę wybrać nową teksturę to muszę szukać ścieżki dostępu. Jest jakiś sposób, żeby wyszukiwało się automatycznie? Drugim problemem jest teraz fakt, że tylko niektóre bitmapy się odnalazły, a np Metal_Chrome czy Reflection_Lake_Gold dalej się nie wyświetlają.
Bacry Napisano 22 Maj 2010 Napisano 22 Maj 2010 ścieżki na stałe można dodać przez: Customize menu > Configure User Paths
kiraa357 Napisano 22 Maj 2010 Napisano 22 Maj 2010 Dzięki za odpowiedzi. Możliwe, że brakuje mi jakichś plików. Chyba będę musiała zainstalować całość jeszcze raz.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się