Jump to content

Recommended Posts

Posted

Witam

Jak że jest to mój pierwszy post, na wstępie chciałbym wszystkich powitać ;)

Od 2 dni bawię się grafiką 3d w maxie 10 :) dostałem za zadanie ze szkoły (bo studiuję grafię komputerową) wymodelować lampkę nocną. Zrobiłem model i pojawił się problem, otóż nie mogę nanieść materiałów na którykolwiek z elementów, tzn. dajmy na to że chciałem zastosować materiał z drewnem, zamiast drewna z fakturą na model jest naniesiony kolor brązowy. Chciałbym się Was zapytać co zrobić aby usunąć problem :)

 

Pozdrawiam serdecznie

  • Replies 15
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted (edited)

A jak się włącza to mapowanie uvw o którym wspomniał ~Bacry bo szukam na google ale nie mogę znaleźć...

 

Już znalazłem.... niestety to nie to :(

Edited by malin90
Posted

malin, materialy brales ze strony typu http://www.vray-materials.de/? Jesli tak, to byc moze nie wrzuciles bitmapy (obrazka) w odpowiednim miejscu w VRay'u (jesli to jego uzywasz). Tutki znajdziesz w necie, pod haslem Vray. Generalnie mozesz sie pobawic w zakladce Maps, gdy klikniesz M w Maxie. Sciagajac materialy z ww. strony powinienes miec pliki ponazywane jako xxx_diffuse.jpg (to wstawiasz do zakladki Diffuse w Maps), xxx_bump.jpg (zakladka Bump, tamże), itp. Pozniej pobaw sie ustawieniemi i powinno byc OK. Nie zapomnij tez o kliknieciu tej tj. kostki rubika. Jesli material bedzie zle ulozony, bedziesz musial uzyc UVW Mappingu, ale o tym wiecej informacji znajdziesz w Google :)

Posted

po pierwsze powinieneś jednak założyć nowy temat, bo o to chodzi żeby osobne problemy były w osobnych wątkach a nie wszystko w jednym

po drugie u ciebie nie widać tekstury w podglądzie w ME więc pewnie ścieżka dostępu do bitmapy jest nie właściwa. Kliknij w m przy diffuse i zobacz gdzie ścieżka dostępu kieruje i zmień na taką gdzie bitmapa rzeczywiście jest.

Posted

Myślałam, że mam podobny problem, co malin90. Co do rady Bacry to pomogło ale niestety częściowo. Znalazłam bitmapy ale za każdym razem jak chcę wybrać nową teksturę to muszę szukać ścieżki dostępu. Jest jakiś sposób, żeby wyszukiwało się automatycznie? Drugim problemem jest teraz fakt, że tylko niektóre bitmapy się odnalazły, a np Metal_Chrome czy Reflection_Lake_Gold dalej się nie wyświetlają.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy