Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

witam

 

BZYKU : chcialbym spytac jak robisz filety ... bo mnie nie wychodza tak jakbym chcial ... albo wychodza polamane ...

 

2X surface + przerwa miedzy nimi (rowna)

 

daje FILET SURFACE (extend + trim) i lipka ... nie wychodzi nic albo wychodzi polamane ...

 

jak je extruduje recznie i obetne na intersection ... joine ... to FILET EDGE dla poly robi sie sliczny ...

 

pozdrawiam ...

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wiesz raczej nie mam jakis problemów z filletowaniem samego filleta surface uzywam dosc rzadko wiekszosci pracy i tak robie w polysurf... wiec traktuje go filletedge ale czesto tez go potem kasuje i tworze krzywe na początku i na koncach edge i daje zwyklego 2rail albo network tez zalezy gdzie i kiedy.

choc nie bardzo rozumiem o co tokladnie tobie chodzi i tak rhino nie ma jakiegos swietnego continuity wiec czesto dopiero przy metamorfozie nurbs to mesh trzeba to zniwelowac niestety......

Napisano
  • Autor

to w takim razie robie to tak samo ... a chodzilo mi o to ze w sumie to sam filet srf jest na wierzchu ... wiec wydawac by sie moglo ze jest to jakas wazna funkcja ... a tak naprawde ... to niewiele mozna nia zrobic ... :)

 

probowales zrobic cos organicznego w rhino ?

 

pozdrawiam ...

Napisano

zipper daj screena tego filleta. a fillet to raczej nie jest najlepsze narzedzie do organicznych obiektow. dosc rzadko spotykane w naturze :)

Napisano

Nie nigdy nie próbowalem nawet w poly a co dopiero w nurbsach :) i rhino raczej ma taki interface niezbyt do organic. Wiesz na początku jak zaczynalem robic w rhino to uzywalem tylko \"fillet srf\" bo nie mialem pojecia co to i ze wogóle jest cos takiego jak \"fillet edge\" :) w całym porsche 550 nie ma ani jednego fillet edge wszystko robilem pojedynczymi surfacami co zajelo mi jak dobrze pamietam ok. 2 dni samo filletowanie częsci :)

Napisano
  • Autor

organic... to mi wyszedl oftopic :) tak tylko pytalem ... bo sam ostatnio probowalem zrobic leb jakiegos ogra czy czegos takiego ... i srednio to idze (szlo) a co do filetow to nie mam screena ... poprostu sie z tym bawilem ... i zastanawialem sie czy moze jest cos szczegolnego co mozna tym osiagnac ... ale widze ze moj sposob (filet edge) albo blend dla \"misc radius\" nie rozni sie od waszego :)

 

PS. Mozemy z tego zrobic luzny topic ? czy raczej nie ?

jak tak ... to myslalem na wspolna praca ... kilku ludzi jeden pomysl ... podzial sceny na ludzi ... no i pozniej wszystko do kupy ... i render :) co wy na to ?

 

pozdrawiam ...

Napisano

Myślę, że poligony są stworzone do organicznych obiektów. Zabawa z nurbsami mija się z calem w tym przypadku.

 

Dobra idę sobie stąd bo pojęcia zielonego o nurbsach nie mam ;).

Napisano

To sprawdz sobie komende \"vrbsrf\" stosuje jeszcze czasami ten typ dla variable radiusowych przejsc.

jest wiele sposobów filletowania to juz zalezy od upodobań :).

Napisano
  • Autor

bzyku ... mam halo czy przy twoim poscie widnieje godzina 4 rano ... ? czy ty wogule nie sypiasz ? :)

Napisano

mam problem, nie moge utworzyc filletu w miejscu zaznaczonym na scrrenie, daje na Fillet Surface , wybieram plaszczyzny i nic sie nie dzieje :/

Napisano

musi sie dac to jest mam nadzieje tylko dwie powierzchnie inaczej 2 edge co nie pownno sprawic problemów. tu wystarczy fillet srf tylko wielkosc musi odpowiednia jak bedzie za duza to nie zfilletuje. no a skoro nie to zobacz na linie komend jest przewijanie do góry wiec przewin o jedno pole do gory i zobacz co ci rhino napisal czy masz jakis błąd.

Napisano

1. radius moze byc za duzy

2. placzyzny moga do siebie nie przystawac

3. czasem lepsze efekty daje join surface i solid > fillet edge

Napisano

albo \"pipe\" dajesz split i pomiedzy 2rail musi byc dobrze zoabcz w analizie jak wygladają edge-sy ich poprawnosc lub inne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności