Skocz do zawartości

Filety w RHINO


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam

 

BZYKU : chcialbym spytac jak robisz filety ... bo mnie nie wychodza tak jakbym chcial ... albo wychodza polamane ...

 

2X surface + przerwa miedzy nimi (rowna)

 

daje FILET SURFACE (extend + trim) i lipka ... nie wychodzi nic albo wychodzi polamane ...

 

jak je extruduje recznie i obetne na intersection ... joine ... to FILET EDGE dla poly robi sie sliczny ...

 

pozdrawiam ...

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wiesz raczej nie mam jakis problemów z filletowaniem samego filleta surface uzywam dosc rzadko wiekszosci pracy i tak robie w polysurf... wiec traktuje go filletedge ale czesto tez go potem kasuje i tworze krzywe na początku i na koncach edge i daje zwyklego 2rail albo network tez zalezy gdzie i kiedy.

choc nie bardzo rozumiem o co tokladnie tobie chodzi i tak rhino nie ma jakiegos swietnego continuity wiec czesto dopiero przy metamorfozie nurbs to mesh trzeba to zniwelowac niestety......

Napisano

to w takim razie robie to tak samo ... a chodzilo mi o to ze w sumie to sam filet srf jest na wierzchu ... wiec wydawac by sie moglo ze jest to jakas wazna funkcja ... a tak naprawde ... to niewiele mozna nia zrobic ... :)

 

probowales zrobic cos organicznego w rhino ?

 

pozdrawiam ...

Napisano

Nie nigdy nie próbowalem nawet w poly a co dopiero w nurbsach :) i rhino raczej ma taki interface niezbyt do organic. Wiesz na początku jak zaczynalem robic w rhino to uzywalem tylko \"fillet srf\" bo nie mialem pojecia co to i ze wogóle jest cos takiego jak \"fillet edge\" :) w całym porsche 550 nie ma ani jednego fillet edge wszystko robilem pojedynczymi surfacami co zajelo mi jak dobrze pamietam ok. 2 dni samo filletowanie częsci :)

Napisano

organic... to mi wyszedl oftopic :) tak tylko pytalem ... bo sam ostatnio probowalem zrobic leb jakiegos ogra czy czegos takiego ... i srednio to idze (szlo) a co do filetow to nie mam screena ... poprostu sie z tym bawilem ... i zastanawialem sie czy moze jest cos szczegolnego co mozna tym osiagnac ... ale widze ze moj sposob (filet edge) albo blend dla \"misc radius\" nie rozni sie od waszego :)

 

PS. Mozemy z tego zrobic luzny topic ? czy raczej nie ?

jak tak ... to myslalem na wspolna praca ... kilku ludzi jeden pomysl ... podzial sceny na ludzi ... no i pozniej wszystko do kupy ... i render :) co wy na to ?

 

pozdrawiam ...

Napisano

Myślę, że poligony są stworzone do organicznych obiektów. Zabawa z nurbsami mija się z calem w tym przypadku.

 

Dobra idę sobie stąd bo pojęcia zielonego o nurbsach nie mam ;).

Napisano

To sprawdz sobie komende \"vrbsrf\" stosuje jeszcze czasami ten typ dla variable radiusowych przejsc.

jest wiele sposobów filletowania to juz zalezy od upodobań :).

Napisano

mam problem, nie moge utworzyc filletu w miejscu zaznaczonym na scrrenie, daje na Fillet Surface , wybieram plaszczyzny i nic sie nie dzieje :/

Napisano

musi sie dac to jest mam nadzieje tylko dwie powierzchnie inaczej 2 edge co nie pownno sprawic problemów. tu wystarczy fillet srf tylko wielkosc musi odpowiednia jak bedzie za duza to nie zfilletuje. no a skoro nie to zobacz na linie komend jest przewijanie do góry wiec przewin o jedno pole do gory i zobacz co ci rhino napisal czy masz jakis błąd.

Napisano

albo \"pipe\" dajesz split i pomiedzy 2rail musi byc dobrze zoabcz w analizie jak wygladają edge-sy ich poprawnosc lub inne

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności