krissek Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 (edited) Witam wszystkich! wrzucam projekcik lazienki - liczac na jakies sugestie odnosnie samego pomieszczenia jak i renderu. Zaczynam zglebiac mentala i kazda porada jest dla mnie na wage zlota :) Sredni czas renderow to 5-7 minut. Edited November 18, 2009 by krissek
krissek Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 Teraz sa specjalne - "lazienkowe" laminowane albo z drewna orientalnego, jesli masz na mysli funckjonalnosc.
jahred6 Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 Owszem są ale nie wyglądają tak jak te które wrzuciłeś tu na podłogę. Widoczna jest fuga a elementy są wąskie i długie, Twoje wyglądają zwyczajnie. Konieczne są też listwy przy podłogowe bo cała woda docierająca do ściany dochodziła by też pod podłogę. Brzydkie ujęcia, postaraj się je jakoś lepiej zakomponować-zmień ogniskową by więcej widzieć no i koniecznie korekcja pionów w kamerze.
krissek Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 Jahred6: ale Ty chyba myslisz o plytkach podlogowych imitujacych drewno? Polecam artykul o drewnie w lazience - ja raczej wzorowalem sie na tego typu podlogach. (http://www.urzadzamy.pl/lazienka/urzadzamy-lazienke/wpusc-drewno-do-lazienki,5501_1547.htm ) Co do ujec - lubie "przegiecia" sam zobacz to moje portfolio :) http://www.passeggero.digart.pl, raczej nie schodze ponizej 35 mm, ponizej perspektywa sie wygina i wychodzi to nienaturalnie. Cos o renderze prosilbym i co byscie jeszcze tu dolozyli? :)
jahred6 Posted November 18, 2009 Posted November 18, 2009 (edited) :) Parkiet to parkiet, ty masz panele - panele do łazienki to nowość i wyglądają one tak jak pisałem. Co do ujęć to kiepskie :-) uwierz mi - kompozycja to ciężki kawałek, trzeba mieć jakieś wykształcenie w tym kierunku, albo zdrową praktykę. Małe ogniskowe z korekcją są czesto stosowane w fotografiach i wizkach - zwłaszcza w małych pomieszczeniach. Wysokość kamery dostosuj do wysokości człowieka lub żabia perspektywa (z uzasadnieniem) Widok z nad sufitu jest kiepski - nie rób. Co do wizki. Brak jakiegokolwiek widocznego źródła światła - sztuczne punktowe, lub słoneczne. Przydałby się jakieś cienie konkretne. Ustaw za oknem Daylight mrSun, mrSky ustaw jedno i drugie po 0.07 (mnożnik) FG + GI Sampling Lanczos 1/4 1/16. Problem też z modelami okna i drzwi - bardzo uproszczone. Edited November 18, 2009 by jahred6
krissek Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 Choc na codzien zajmuje sie fotografia nie bede obstawal przy tych ujeciach :) - bo raczej chodzilo mi o sprawdzenie ustawien mentala i materialow - zbadania efektów ciezkiej pracy ;) To jeszcze nie ujecia do katalogu :) Co do sceny trzeba ja dopracowac - na razie glownie skupilem sie na walce z mentalem - to moje poczatki... i sporo sie natrudzilem zeby swiatlo bylo w miare naturalne, dlatego z checia uslyszlabym cos o tym. Co do sceny - jak ja rozwine wrzuce upload...
krissek Posted November 18, 2009 Author Posted November 18, 2009 A i jeszcze pytanko - stosuje chrom na baterie z biblioteki arch&design...nie jest najgorszy, ale to chyba jeszcze nie to - macie jakis przepis" na uzyskanie lepszego materialu?
gonzo71 Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Łazienka wyglada jakby byla usytulowana w centrum handlowym.
jahred6 Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 To znaczy że jak już było pisane, źródło światła jest nierealistyczne. Popraw światło, daj tam Daylight (mr sky i mr sun) i ewentualnie jakiś plane za okno - resztę świateł wywal i pokaż nam obrazek - do roboty !
krissek Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Mialem daylighta i doswietlam wnetrze areaOmni. Teraz ujecie z widocznym zrodlem swiatla - mam nadzieje, ze wyglada to dosc naturalnie. Nadal mam problem z chromem - na plaskich powierzchniach wyglada plastikowo (moze enviroment?). Trzeba bedzie jeszcze sporo tu zrobic...
hcpiter Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Niestety, dalej nie wyglada naturalnie, glownie przez przepalenia bialego, niewyrazny render, materialy i swiatlo (Bardzo plaskie) Musisz jeszcze nad ta scena troszke spedzic czasu poprawiajac wszystko jeszcze raz, bo wczesniejsza wersja przynajmniej nie byla przepalona i wyrazniejsza.
krissek Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Zaraz wrzuce bardziej kontrastowy renderek - pobawilem sie troche swiatlem i przyciemnilem plyty na scianie...moze bedzie lepiej :)
krissek Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 (edited) Wiecej juz dzis nie wydusze :) Edited November 19, 2009 by krissek
jahred6 Posted November 19, 2009 Posted November 19, 2009 Na moje oko umywalka jest na wysokości 60cm :-) Patrząc na fotel, którego siedzisko to ok. 45cm. Umywalka powinna być na wysokości 80cm -85cm. Coś chyba nie teges z proporcjami. Zamiast płytkami możesz bawić się kontrolą ekspozycji pod klawiszem 8 mr photographic exposure control - ustaw tą i tam sobie suwaj burnem, jasnością itd. Sun jest ale go nie widać - nie masz żadnego przepalenia i cienia - co jest typowe dla światła słonecznego. Zrób te listwy przypodłogowe !! Daj wyraźniejszy sampling Lanczos np.
krissek Posted November 19, 2009 Author Posted November 19, 2009 Co do proporcji to pewnie masz racje - trzeba to poprawic...Niestety mam Viza2008 i tam nie ma mrphotographic control, jest za to logarytmic...i tym probuje cos zdzialac :) Zalozenie jest takie, ze ma tobyc scena do prezentacji baterii, dlatego swiatlo chcialem zeby mialo miekkie cienie - daylight z zachnurzonym niebem. Stad tez pytanie o chrom - bo to material, ktory musze miec idealny. Sprobuje tego Lanczosa...moze bedzie ostrzej :) Dzieki za wskazowki Jahred6 :)
krissek Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 Dopasowalem proporcje, przerzucilem sie na mr Sky i mrSun (wczesniej uzywalem IESsky i IESsun), sumpling w Lanczosie, no i jakby lepiej...Jeszcze musze pobawic sie ustawieniami swiatel..bo jak jest fajny kontrast to jest za ciemno, jak jest jasno to znow kontrast niebardzo...Co sadzicie?
jahred6 Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Pomieszczenie wygląda i zapewne ma około 320cm 350cm - rzadko spotykane raczej w współczesnym budownictwie mieszkaniowym. Materiał skóry wygląda jak naciągnięty balon o wzorku skóry - bump - koniecznie i mniejsze błyszczenie. Wiesz jakim problemem dla majstrów byłobyzrobić tego kloca nad kabiną ? Nieładne i nieopłacalne. Kurde kompozycyjnie to ogólnie bania... lustro zbyt długie - wprowadza w błąd i do niczego nie słóży. Blat na którym stawiamy umywalkę wiśi i do niczego nie słóży - kolanko wystaje - a przecież chodzi o to z blatem by go zasłonić - może jakiś mebel ? Sztuczne oświetlenie też nie przemyślane... Sorry że się tak czepiam, ale mam swoje zboczenia a tu widać że architektem nie jesteś :-) Pomyś tak ogólnie o proporcjach i kompozycji + w miare racjonalne budownictwo. Pozdro.
krissek Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 To co piszesz to raczej rzecz gustu. To nie miala byc taka typowka, lazienka w szeregowym bloku, a raczej pokoj kapielowy w jakims np starym budownictwie (tam wysokosc moze miec ponad 3m). Co do lustra, kloca i reszty to jak napisalem..rzecz gustu. Tak samo co do syfonu - jesli jest ladny chromowany raczej sie go nie zaslania, jest elemnetem ozdobnym. Jesli chodzi o balon - to przyznaje racje - za bardzo sie blyszczy:) Chcialbym zebys napisal cos o swietle, tym naturalnym...sztuczne to tak, bo chcialem pocwiczys IESy - wylacze :) Musze miec dobre oswietleniem potem skupie sie na samej scenie. No i czepiaj sie jak najbardziej - o to chodzi :) No i masz racje - architektem nie jestem (jeszcze..he he :))
jahred6 Posted November 20, 2009 Posted November 20, 2009 Nie do końca to co pisze to podstawowe zasady kompozycji - które w każdym stylu obowiązują dekonstruktywizm, secesja itd. Stare budownictwo - chyba się zgubiłeś - bo okno masz jak z fabryki nie mówiąc już że brak Ci nadproża. Dlatego zdecyduj się i naprawdę zapoznaj się z zasadami kompozycji np. złoty podział, stosunek różnych wielkości różnych obiektów do siebie. Rzecz gustu polega na czym innym :-)
krissek Posted November 20, 2009 Author Posted November 20, 2009 jahred6 - ale mi na parwde nie chodzi teraz o scene pod katem architektury, kompozycji itp. To scena testowa - staram sie oswietlic pomieszczenie zrobione na szybcika - wlasnie o swiatlo mi tu chodzi! Co do sceny zajme sie nia kiedy swiatlo zacznie grac... Mowiac o starym budownictwie mialem na mysli raczej stare lofty, pomieszczenie poprzemyslowe itp... a nie stara kamienica ze starym masywnym oknem :)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now