OmeN2501 Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 No Ortheza coraz lepiej ci to malowanie idzie. Jak dla mnie troche zbyt oszczedne zroznicowanie tonalne kolorow w obrebie obrazka ale cieniowanie i ogolny odobior calkiem pozytywny ;]
Bedyk Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 chmury cos jakos dziwnie wisza ale ogolnie dales czadu
ortheza Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 Dzieki za komenty :) Z tym zroznicowaniem kolorkow to racja. Tez to zauwazylem ale juz mi sie nie chcialo poprawiac. Przydaloby sie troche odpowiedniej zieleni, dobrze by pasowalo... pomysle moze jescze cos przy tym podlubie,
ICE Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Generalnie bardzo fajny obrazek, ale pewne partie troche zbyt ubogie, nudnawo przez to w niektorych miejscach. Dodaj, pare bajerow i kilka bzdetow i bedzie na tip top, a wiemy ze potrafisz ;)
gutekfiutek Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Ja to bym tak zrobił: strasznie monochromatyczny obrazek, zielenie by się przydały. Gurneyjournej ma takie coś http://gurneyjourney.blogspot.com/2008/02/shapes-of-color-schemes.html Zauważ że te kolory zawsze przechodzą przez środek koła barwnego, więc zawsze masz jakieś dopełniające się barwy. Na tym obrazku nie ma w ogóle zielonego. Np ziemia/skały - może parę kępek mchu by ożywiło tą płaszczyznę? Zieleń by podbiła te pomarańcze/brązy, nawet bardzo małe zielone plamki. Ambient - panna/kurak i ziemia mają chyba podobne barwy, ale panna w ogóle nie jest oświetlona ambientem. Dodatkowo może jakieś podświetlenie (ziemia odbija światlo) Jak na tym obrazku- ziemia "świeci" http://4.bp.blogspot.com/_Eiwce13X738/Rut82qskI3I/AAAAAAAAANw/1pDgq7U9YYA/s1600-h/Market+Square.pp.JPG No i jeszcze bym pomarudził że panna wygląda jakby chciała chwycić gałązkę (panna i krzak mają taką samą "ostrość, ustawiają się na jednej płaszczyźnie) Może błękit nieba zróżnicować gradientem od góry do dołu... I głowa panny- chciałbym zobaczyć szyję, może dałoby się przesunąć ją w prawo, podnieść i pochylić? Tak zeby głowa, tułów i biodra tworzyły ładny łuk. Ale to tylko takie marudzenia:P
peteRlo Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Nie, nie. Tu przypuszczalnie chodziło o ton koloru w obrębie i barwę dźwięku poza obrębem obrazka. Ahahaha, sorry musiałem. Tak poważniej i po ludzku to chyba by znaczyło mięszaj więcej te kolory. Szeroki temat, a każde dziecko 'wie', że niebo jest niebieskie, a drzewo zielone. Pozdrawiam
lordbiernac Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 A mi akurat kolorki sie podobaja ;) Monochromatyczne nie znaczy zle przeciez... Natomiast konsekwentnie nie kupuje tych czarnych obrysow, ktore miejscami pojawiaja sie w roznych dziwnych miejscach Twoich prac... Nie wiem, czy sa one wynikiem techniki malowania (najpierw tworzysz generalna ciemna plame np. postaci, a potem nakladasz jasniejsze tony i kolorki?), czy swiadomego poszukiwania stylu? W przypadku tego obrazka szczegolnie razi mnie roznica miedzy drzewkiem a tymi skalkami. Drzewko jest przysmolone i toporne, podczas gdy skalki sa supersubtelne (swoja droga bardzo mi sie podoba, jak je namalowales- szczegolnie ten niebieskawy fiolet na dole jest super). Moze warto by bylo, tak dla sprawdzenia, zrobic jakas pracke wykorzystujac inna technike cieniowania? Moze odkryjesz cos ciekawego... Na razie dla mnie to jest rzecz, ktora zabija Twoje prace, bo masz fajne, subtelne i charakterystyczne podejscie do koloru, ale mordujesz je troche tymi topornymi (jakos pasuje mi tu to okreslenie ;]) obrysami...
ICE Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 (edited) W sumie jest jeszcze jedna wazna sprawa, narazie masz tam przykucnieta babeczke z nienagannym cycuniem ;) Ale brakuje mi troche historii w tym obrazku, bo niby jest z jakims ptakiem robiacym za psa, ma dzide i mozna by sie domyslic ze jest to tropicielka. Zrobilem szybciutki over, wybacz nabkowi ze pozwolil sobie na cos takiego. Dodalem akcji twojemu artowi, odrazu widac, ze babka cos tropi, mamy slady krwi i widz odrazu zalapie o co kaman p.s Osobiscie jej kanarka ustawil bym tez w bardziej dynamicznej pozie. Edited November 21, 2009 by ICE
gutekfiutek Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Nie, nie. Tu przypuszczalnie chodziło o ton koloru w obrębie i barwę dźwięku poza obrębem obrazka. Ahahaha, sorry musiałem. Tak poważniej i po ludzku to chyba by znaczyło mięszaj więcej te kolory. Pozdrawiam Hehe. He. Rozumiem ze użycie terminu "ton" w grafice jakoś umknęło? Icecold, fajnie, fakt ze to dało więcej akcji. Jeszcze takie coś ode mnie, taka jakaś mniej "zahukana":)
peteRlo Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Hehehe, jak się nie mylę i dobrze pamiętam, to nie umknęło. Natomiast jesteś w stanie jednoznacznie zdefiniować o co ludziom dokładnie chodzi. Ja znam kilka definicji, a analogie można tworzyć. A jak 'grafik' jest głuchy jak pień, a ma sokoli wzrok. Hehe.
ortheza Posted November 21, 2009 Author Posted November 21, 2009 dzieki a tłumne komentowanie. Z czescia uwag sie zgadzam z czescia nie. Jak juz wczesniej pisalem dodam zielnie gutekfiutek chyba ci to umknelo :) O ptaszkach na niebie tyz juz myslalem i raczej je dodam. nie bedzie ich tyle co na overze , ale napewno beda bardziej znaczace dla kompo. Nie zgadzam sie z idea głowy na patyku, dziwnie wyglada, Plamy krwi sa fajowym pomyslem rozwaze je w poprawce. "kontur" stram sie eliminowac, wynika on z tego ze czesto zaczynam o lineartu. i to nie czernia. czesciej ciemnym brazem. Ale czasem cos mi umknie Doceniam ze chcialo wam sie overy strzelac Niezbyt czesto mam okazje obejrzec tyle opini przy moich pracach. serdeczne dzieki :)
Urbanboogie Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Świeeetny klimacior ma ta ilustracja! Baardzo duzo zyskala jak dodales otoczenie, jedynie ptak wzbudzal wiecej sympatii w poprzedniej odslonie :)
OmeN2501 Posted November 21, 2009 Posted November 21, 2009 Ja cham bez szkoly wiec moze zlego terminu uzylem ale cghodzilo mi o cos takiego (na szybko robione): Ortheza w twoich obrazkach renderujesz wiekszosc materialow jak ten pierwszy - bardzo szybko wchodzisz na bardzo jasne i bardzo ciemne obszary a pomiedzy nimi niewiele sie dzieje. W rzeczywistosci wiekszosc obiektow jest jednak bardziej matowa jak material drugi i bardzo jasne i bardzo ciemne obszary sa zdominowane przez to piekne srodkowe przejscie ktore mozna roznicowac dodatkowo dodajac do niego mieszanki kolorow z otoczenia. Na rzykladzie twojego obrazka szybki paintover - dodalem warstwe w trybie "jasniej" i duzym brushem doswietlilem co nieco dodajac wlasnie wiecej przejsc tonalnych. O to mi chodzilo ;] -
ortheza Posted November 22, 2009 Author Posted November 22, 2009 jak dla mnie odrobine za jasno, ale kumam o co biega :] Zwroce na to uwaga nastepnym razem. Bede jeszcze dzis meczyl ten łobrazek ale nie za duzo, lepiej sie juz wziac za cos nowego z nadzieja ze wyjdzie lepiej .
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now