ptaszek Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 (edytowane) Czolem Chlopaki. leca czasteczki i maja sie odbic od wielu obiektow. Zaznaczam particle, pozniej obiekt o ktory maja sie obic i dziala. Zaznaczam particle i kilka obiektow i nie dziala :P Jest jakas opcja zeby podpiac te cala reszte pod ten jeden geoconnector? :/ edit: Po intensywnych poszukiwaniach znalazlem takie cos: Any particle system can collide with any scene geometry, but you have to set each collision up separately. To do so, you select the particles, Shift-select the geometry they will collide with, and choose Particles > Make Collide. The particles then collide if they hit the object. i jest mi bardzo smutno bo mam 60 obiektow ktore musze odbic czasteczki :P a jest mi jeszcze smutniej jak sobie pomysle ze musialbym zmieniac resilience dla kazdego z nich :P Edytowane 24 Listopad 2009 przez ptaszek
Kroopson Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 { $sel = `ls -sl`; string $attr = "resilience"; float $value = .3; string $shapes[]; for ($obj in $sel){ $shape = `listRelatives -f -c -s $obj`; $shapes[size($shapes)] = $shape[0]; } for ($sh in $shapes){ $geos = `listConnections -t "geoConnector" $sh`; setAttr ($geos[0] + "." + $attr) $value; } } prosze - zaznaczasz sobie obiekty i powinno działać. Zadanie domowe - przerobić sobie tak żeby ustawiało coś innego niż resilience ;) (Jak to mawia Jason Schleifer - "Learn MEL for Gods sake") ;)
silverfox Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Panel Create > Space Warps UDeflector – możliwość wskazania obiektów w scenie, które będą działały jak deflector (polecenie Pick). tylko nie zapomniej podpiąc deflectora do Emitera particli
Kroopson Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Panel Create > Space Warps UDeflector – możliwość wskazania obiektów w scenie, które będą działały jak deflector (polecenie Pick). tylko nie zapomniej podpiąc deflectora do Emitera particli Kurde... szukam i szukam i nie mogę tego znaleźć. 1
silverfox Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 Create panel > Space Warps (takie falki) > z menu rozwijalnego wybierz Deflectors dodaj do sceny Udeflector i za pomocą pick wybierz obiekty które mają być Deflectorami w scenie. teraz Podłączy Udeflector do Emitera particli: zaznacz Udeflector i za pomocą Bind to space Warp podłącz go do Emitera. :)
Kroopson Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 czekaj czekaj bo my chyba mówimy o nie tej wersji Maya. Pewnie siedzisz na 2009 albo 2010 unlimited i mówisz o nParticles
DaveBorck Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 silverfox- tak prosto to jest tylko w maxie;) a tu chodzi o Mayę
silverfox Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 DaveBorck ooops ;) to się zagalopowałem, to jest oczywiście dla maxa.
ptaszek Napisano 24 Listopad 2009 Autor Napisano 24 Listopad 2009 Bardzo dzieki. Wieczorem sprobuje :)
Kroopson Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 DaveBorck ooops ;) to się zagalopowałem, to jest oczywiście dla maxa. gorące brawa :P
silverfox Napisano 24 Listopad 2009 Napisano 24 Listopad 2009 sorki większość pytań jest do maxa, można się "przyzwyczaić" ;) obiecuję, ze będę bardziej czujny
beny Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 Hehehe tez tak czytam i czytam - "Create Panel" ... "Deflectors" ... WTF sobie myślę :) aż mi kolana zmiękły że to jest aż tak proste a ja zawsze robiłem tak jak Kroopson :D
bartolomeo Napisano 25 Listopad 2009 Napisano 25 Listopad 2009 przyzwyczajanie się do jednego softu jest przereklamowane ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się