ptaszek Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 (edited) Czolem Chlopaki. leca czasteczki i maja sie odbic od wielu obiektow. Zaznaczam particle, pozniej obiekt o ktory maja sie obic i dziala. Zaznaczam particle i kilka obiektow i nie dziala :P Jest jakas opcja zeby podpiac te cala reszte pod ten jeden geoconnector? :/ edit: Po intensywnych poszukiwaniach znalazlem takie cos: Any particle system can collide with any scene geometry, but you have to set each collision up separately. To do so, you select the particles, Shift-select the geometry they will collide with, and choose Particles > Make Collide. The particles then collide if they hit the object. i jest mi bardzo smutno bo mam 60 obiektow ktore musze odbic czasteczki :P a jest mi jeszcze smutniej jak sobie pomysle ze musialbym zmieniac resilience dla kazdego z nich :P Edited November 24, 2009 by ptaszek
Kroopson Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 { $sel = `ls -sl`; string $attr = "resilience"; float $value = .3; string $shapes[]; for ($obj in $sel){ $shape = `listRelatives -f -c -s $obj`; $shapes[size($shapes)] = $shape[0]; } for ($sh in $shapes){ $geos = `listConnections -t "geoConnector" $sh`; setAttr ($geos[0] + "." + $attr) $value; } } prosze - zaznaczasz sobie obiekty i powinno działać. Zadanie domowe - przerobić sobie tak żeby ustawiało coś innego niż resilience ;) (Jak to mawia Jason Schleifer - "Learn MEL for Gods sake") ;)
silverfox Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Panel Create > Space Warps UDeflector – możliwość wskazania obiektów w scenie, które będą działały jak deflector (polecenie Pick). tylko nie zapomniej podpiąc deflectora do Emitera particli
Kroopson Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Panel Create > Space Warps UDeflector – możliwość wskazania obiektów w scenie, które będą działały jak deflector (polecenie Pick). tylko nie zapomniej podpiąc deflectora do Emitera particli Kurde... szukam i szukam i nie mogę tego znaleźć. 1
silverfox Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 Create panel > Space Warps (takie falki) > z menu rozwijalnego wybierz Deflectors dodaj do sceny Udeflector i za pomocą pick wybierz obiekty które mają być Deflectorami w scenie. teraz Podłączy Udeflector do Emitera particli: zaznacz Udeflector i za pomocą Bind to space Warp podłącz go do Emitera. :)
Kroopson Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 czekaj czekaj bo my chyba mówimy o nie tej wersji Maya. Pewnie siedzisz na 2009 albo 2010 unlimited i mówisz o nParticles
DaveBorck Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 silverfox- tak prosto to jest tylko w maxie;) a tu chodzi o Mayę
silverfox Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 DaveBorck ooops ;) to się zagalopowałem, to jest oczywiście dla maxa.
ptaszek Posted November 24, 2009 Author Posted November 24, 2009 Bardzo dzieki. Wieczorem sprobuje :)
Kroopson Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 DaveBorck ooops ;) to się zagalopowałem, to jest oczywiście dla maxa. gorące brawa :P
silverfox Posted November 24, 2009 Posted November 24, 2009 sorki większość pytań jest do maxa, można się "przyzwyczaić" ;) obiecuję, ze będę bardziej czujny
beny Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 Hehehe tez tak czytam i czytam - "Create Panel" ... "Deflectors" ... WTF sobie myślę :) aż mi kolana zmiękły że to jest aż tak proste a ja zawsze robiłem tak jak Kroopson :D
bartolomeo Posted November 25, 2009 Posted November 25, 2009 przyzwyczajanie się do jednego softu jest przereklamowane ;)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now