Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, jako że jest to mój pierwszy post chciałem się przywitać ;).

Wiem, że to jest nic w porównaniu z waszymi pracami, ale jednak chciałbym żebyście i moją pracę ocenili. Model zrobiłem, w Wings 3D no i tam też go renderowałem więc stąd taki słaby efekt. Styczność z grafiką 3D mam mniej więcej od roku. Cały czas staram się szlifować moje umiejętności. Może kiedyś przyjdzie mi pracować w maxie ;). Dodam jeszcze, że mam 12 lat więc proszę nie oceniać mnie zbyt surowo, ale sprawiedliwie i szczerze.

 

53114775.jpg

mc2c.jpg

 

mc3o.jpg

mc4u.jpg

 

mc5h.jpg

 

mc6.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

sprawiedliwie, hmmm, do wipa z tym, teksturka daszku nieciekawa(nie pasuje kolorystycznie, do reszty), ogólnie to fajny pomysł, ale wykonanie już nie, posiedź troszkę jeszcze nad tym,

Napisano

Modele bardzo proste, w miarę przyzwoite tekstury, jak na początek nie jest źle. Ale tak jak mówią koledzy lepiej dać do WIPa i jeszcze udoskonalić (albo przy następnym modelu tak zrób).

Do renderowania wings niebardzo się nadaje, może poucz się blendera (też darmowy), co prawda modelowanie (moim zdaniem) jest w nim mniej wygodne niż w wingsie, ale można ustawiać światła, bump mapy (wypukłość) i różne inne efekty.

Pokazuj też siatkę.

edit:

Jak już przeklinasz, to może przynajmniej nie dwa razy tak samo? (na szyldzie na dachu)

Napisano

Blendera już próbowałem (nawet kilka razy). Co jak co ale interfejs nie jest zbyt przyjazny. MC'donald's był robiony na jajo :P. Chciałbym popracować w jakimś lepszym programie. Wiem, że blender jest bardzo dobry, ale przez ten interfejs szczerze mówiąc trochę mnie odrzuca.Wiem, że mam jeszcze czas, ale bardzo zależy mi na nauce innych programów (łatwo powiedzieć) jednak niektóre programy (przynajmniej z wyglądu) mnie przytłaczają.

UV i tekstura zajęła mi więcej niż model ;).

Macie tutaj siatkę:

beztytuusl.jpg

Napisano (edytowane)

lucek - na razie go za bardzo nie tykam bo nie potrafię przestawić środkowej myszki na przesuwanie i to mnie irytuje. ale kiedyś może, jak już go poznam i znajdę czas.

 

A co do siatki - za dużo trisów jak na taki efekt, za mało trisów wpakowanych w dodatkowe szczegóły. No i lepiej modelować prostokątami (tzn. do gier trisy są ok, ale w wypadku tego typu modeli raczej zawadzają, bo nie można np. zrobić sensownie Loop ani Ring selection).

Na słupach niepotrzebnie dzieliłeś wysokość (te podziałki nic nie wnoszą do kształtu, oprócz tej całkiem dolnej). Lepiej było zainwestować w Bevel na kancie.

To samo pod ladą i na blacie.

Boczna ściana też jakoś dziwnie (niepotrzebnie) podzielona.

A można było zamiast tego np. chociażby ugiąć w dół ten przedni daszek, że niby zgina się pod własnym ciężarem.

 

W wingsie zbędne kanty możesz po prostu kasować (Dissolve) a następnie wyczyścić model (body -> Cleanup), tylko uważając żeby nie kasować tych które są potrzebne i tworzą kształt.

 

Nie wiem czy model miał być do gry, ale tak czy owak przeglądnij sobie ten wątek

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=59525

a zwłaszcza ten obrazek gdzie pokazane są siatki

http://img17.imageshack.us/img17/5466/1dachsklad.jpg

każdy dodatkowy edge ma tam na celu jakiś dodatkowy detal, jakieś wybrzuszenie lub zgięcie. U ciebie bardzo dużo edgy jest na płaskim i przez to nic nie wnosi.

Edytowane przez Ania
Napisano

Dzięki wszystkim za posty, a szczególnie Ani, na pewno mi się przydadzą twoje rady. Co do samego modelu, to miałem zamiar wrzucić go do gry (M&B), do moda którego robię dla śmiechu. Dlatego też podzieliłem model na trisy.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności