Gość raval Napisano 4 Grudzień 2009 Napisano 4 Grudzień 2009 (edytowane) witam, chciałbym stworzyć animacje za pomoca połączenie sie dwóch obiektów w 3ds max'ie, chodzi o to, by krawędzie jakiś dwóch figur, zespawać ze sobą po upływie np. 20 klatek. mógłby ktos poratować i poradzić jak ową animacje stworzyć? z góry dzięki ;) Edytowane 4 Grudzień 2009 przez raval
3,14-ter Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 witam Jeśli te obiekty są bryłami zamkniętymi to może spróbuj po prostu booleanem. Na wzór tego tutoriala : http://www.3dtotal.com/team/Tutorials/cutting/cutting1.php Oba obiekty połącz wcześniej, a animowany będzie tylko efekt pojawiania się przestrzeni między nimi.
Gość raval Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 lecz boolean to raczej nic innej jak operacja wycinania kształtów.. mi chodzi o zanimowanie złączenia się ze sobą dokładnie 3-ech krawędzi ;)
Gość Gosc Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 figur, wiec mowa o czyms plaskim zanimuj polozenia vertexow w kolejnych klatkach
3,14-ter Napisano 6 Grudzień 2009 Napisano 6 Grudzień 2009 Nie wiem dokładnie jaki efekt chcesz osiągnąć. Zrobiłem na szybko test łączenia 3 krawędzi sposobem, który podałem w poprzednim moim poście - czyli właśnie boolean. http://www.youtube.com/watch?v=PnCwDwS-7C4
lsebastian Napisano 8 Lipiec 2013 Napisano 8 Lipiec 2013 (edytowane) Witam, ja mam podobny problem, tylko sprawa jest troche bardziej skomplikowana. Na początek dam link do filmu z gry, który z obrazuje to o co mi chodzi w 20 sekundzie filmu golem zaczyna sie rozpadać pozostając w ruchu, podobny efekt chciałbym uzyskać, tlyko zamiast rozpadać będzie sie scalał golem , to jedank wiem jak zrobić , po prostu odwróce czas sekwencji w Track View - Dope Sheet . Mam już gotowy efekt rozpadającego się golema, użyłem do tego MassFX w 3dsmax v2012, potem nałożyłem na obiekt CAT rig oraz SKIN modyfikator , i teraz gdy dodam kości do SKINa golem przestaje się rozpadać ale CAT działa. Jednak udało mi się to zrobić innym sposobem po przez LINK CONSTRAIN , zalinkowałem do CAT te kawałki golema, które będą dołanczać się do reszty w odpowiednich momentach filmu i teraz prawie wszytko działa dobrze, tlyko zalinkowane kawałki sa pozbawione modyfikatora SKIN , i nie deformują się gdy golem sie porusza. Na myśl przychodzi mi jeszcze jeden sposób , do określonej klatki wyrenderować golema z samym MassFX a puźniej od tego momentu na scene wrzucić animowanego golema, tylko wtedy nie bedzie to wygladało tak jak zakładałem. Może ktoś z was wie jak ten problem inaczej rozwiązać, i podzieli się swoją wiedzą, może jest jakiś plugin (skrypt) do MAXA eventulanie MAYA który daje możliwość tworzenia tego typu scen. Edytowane 8 Lipiec 2013 przez lsebastian
Pawelkos Napisano 8 Lipiec 2013 Napisano 8 Lipiec 2013 Do derformowania fragmentow mozesz sprobowac uzyc modyfikatora skinWrap
lsebastian Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 (edytowane) Dzięki za odpowiedź, fajna sprawa z tym skinWarp, ale nadal jest tak że, gdy do objektu dodam SKINWARP to nie moge nim manulanie sterować , wykonuje tylko te ruchy które zaplanuje w CAT. SkinWarp rozwiązywał by czesć problemów, reszte zrobię może w ten sposób że podziele calą animacje na ujęcia, naprzykład: -pierwsze ujęcie będzie to, animacja do momentu gdy jedna z części dołąnczy się, i od tego momentu będe renderował już postać z animowaną wcześniej która jest w całości, a wszystkie klatki puzniej połącze w AE naprzykład. Edytowane 9 Lipiec 2013 przez lsebastian
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się