Skocz do zawartości

animacja łączeni się obiektów


Gość raval

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

chciałbym stworzyć animacje za pomoca połączenie sie dwóch obiektów w 3ds max'ie, chodzi o to, by krawędzie jakiś dwóch figur, zespawać ze sobą po upływie np. 20 klatek.

 

mógłby ktos poratować i poradzić jak ową animacje stworzyć? z góry dzięki ;)

Edytowane przez raval
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

lecz boolean to raczej nic innej jak operacja wycinania kształtów.. mi chodzi o zanimowanie złączenia się ze sobą dokładnie 3-ech krawędzi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja mam podobny problem, tylko sprawa jest troche bardziej skomplikowana.

 

Na początek dam link do filmu z gry, który z obrazuje to o co mi chodzi

w 20 sekundzie filmu golem zaczyna sie rozpadać pozostając w ruchu, podobny efekt chciałbym uzyskać, tlyko zamiast rozpadać będzie sie scalał golem , to jedank wiem jak zrobić , po prostu odwróce czas sekwencji w Track View - Dope Sheet .

Mam już gotowy efekt rozpadającego się golema, użyłem do tego MassFX w 3dsmax v2012, potem nałożyłem na obiekt CAT rig oraz SKIN modyfikator , i teraz gdy dodam kości do SKINa golem przestaje się rozpadać ale CAT działa.

 

Jednak udało mi się to zrobić innym sposobem po przez LINK CONSTRAIN , zalinkowałem do CAT te kawałki golema, które będą dołanczać się do reszty w odpowiednich momentach filmu i teraz prawie wszytko działa dobrze, tlyko zalinkowane kawałki sa pozbawione modyfikatora SKIN , i nie deformują się gdy golem sie porusza.

 

Na myśl przychodzi mi jeszcze jeden sposób , do określonej klatki wyrenderować golema z samym MassFX a puźniej od tego momentu na scene wrzucić animowanego golema, tylko wtedy nie bedzie to wygladało tak jak zakładałem.

 

Może ktoś z was wie jak ten problem inaczej rozwiązać, i podzieli się swoją wiedzą, może jest jakiś plugin (skrypt) do MAXA eventulanie MAYA który daje możliwość tworzenia tego typu scen.

Edytowane przez lsebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź, fajna sprawa z tym skinWarp, ale nadal jest tak że, gdy do objektu dodam SKINWARP to nie moge nim manulanie sterować , wykonuje tylko te ruchy które zaplanuje w CAT.

 

SkinWarp rozwiązywał by czesć problemów, reszte zrobię może w ten sposób że podziele calą animacje na ujęcia, naprzykład:

-pierwsze ujęcie będzie to, animacja do momentu gdy jedna z części dołąnczy się, i od tego momentu będe renderował już postać z animowaną wcześniej która jest w całości, a wszystkie klatki puzniej połącze w AE naprzykład.

Edytowane przez lsebastian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności