claude Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 jak szybko zrobić atom taki jak w załączniku, jakoś nie kręci mnie kopiowanie kulek jednej po drugiej a opcja array też mi jakoś nie leży do tego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 może scatterem ? 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinW Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 cześć :) początkujący jestem ale co tam: spróbuję... jakby stworzyć wielokąt, połączyć naprzeciwległe vertexy i poźniej wrzucić na poligony tesselate (jeśli będzie konieczne) a później walnąć lattice na same vertexy i dalej np turbo smooth? wychodzi taki efekt. no a dalej poukładać kilka takich okręgów w kształt który szukasz... Pewnie szukasz szybszego sposobu no i kwestia vertexow wymaga uporządkowania bo te sa dosc rozwalone ale taki mój pomysł :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hynol Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 A to musi być super dokładnie? Bo ja bym to partiklami zrobił produkowanymi w objętości sfery. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2009 no tak wiem że pewnie particlami się da ale o particlach nie mam pojęcia - jak by mi ktoś wyłożył w kilku krokach jak to się robi te serducho wcisne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. J Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 czy takie coś cię zadowala? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 Polecam się na przyszłość ;) http://www.thetastudio.pl/streaker/xsi_02.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 HEj. Nie wiem jak w maxie, ale jest pewnie podobnie wiec napisze Ci jak ja robilem: Robisz kulke i boxa - boolenujesz te cwiartke co niepotrzebna. Zaznaczasz obiekt i w czasteczkach dajesz "fill object" mozesz pozniej skalowac kulki i zmienic kolorystyke. Chcialem Ci wypalic do obj, ale cos konwert na polygony sie krzaczy przy takich regularnych kulkach. ale mozesz sobie renderowac particle jak chcesz: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 5 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 5 Grudzień 2009 dzięki za szczere chęci ale ja niestety pracuje w maxie Mr. J - jak to cudo zrobiłeś streaker - xsi niestety, mpt - w czym to zrobiłeś fajne, a obj mi się nie przyda bo muszę mięć kulki w dokładnym wymiarze i warstwach a myślałem że max jest najlepszy :( jednak się myliłem pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ptaszek Napisano 5 Grudzień 2009 Share Napisano 5 Grudzień 2009 (edytowane) claude - Maya, a wniej nParticles W maxie musi byc tak samo latwo.. tak mysle :) edit: jak ci komp da rade to zrob tak: zrob kulke - low jak najbardziej to mozliwe. skopiuj w poziomie z odstepem powiedzmy 30 razy skopiuj w drugiej osi poziomej caly rzadek 30 razy pozniej cala podstawe 30 razy w osi pionowej. zrob sobie kule na to i zaznaczaj okraglym zaznaczeniem te kulki co wystaja poza ta duza :) ew.. pozniej recznie troche powywalaj :P nie wiem.. moze jest to jakis pomysl :) edit: albo zeby nie zarznac kompa to zrob tylko tak dla cwiartki (raczej 1/8) i pozniej skopiuj te cwiartke 7 razy :P Edytowane 5 Grudzień 2009 przez ptaszek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 6 Grudzień 2009 Share Napisano 6 Grudzień 2009 Particlami oczywiście można to załatwić. Dawno nie używałem i nie pomogę. Opcja 2, o której pisał mpta, ale trzeba będzie usunąć niepotrzebne sfery. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
streaker Napisano 6 Grudzień 2009 Share Napisano 6 Grudzień 2009 do opcji wyżej - może filter by volume ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 10 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 10 Grudzień 2009 Cześć, dzięki za podpowiedzi streaker - gdzie jest w maxie ten filtr by wolume Już zrobiłem ten szyk array ale po skasowniau niepotrzebnych kulek strasznie widać że to jest takie kwadratowe, to znaczy że kulki były kopiowane w szeregu Próbowałem bawić się particlami i da się coś podobnego zrobić ale niestety kulko zachodzą jedna na drugą, nawet próbowałem włączyć kolizje ale i to nie pomogło użyłem pCloud ale nawet gdyby one się od siebie odbijały tak jak chcę nie wiem jak zamienić to na geometrie problem mam jak narazie nierozwiązany chyba że się wkurzę i ćwiartkę wymodeluję recznie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
La R Napisano 10 Grudzień 2009 Share Napisano 10 Grudzień 2009 Claude jest w maksie modyfikator Volume Select ( tak jak wspomniał streaker ). Robisz array i w środek wstawiasz sfere, która Ci służy jako obiekt znaczący obiekty wewnątrz...do reszty dojdziesz :). 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2009 Dzięki w końcu zrobiłem scaterem wystarczyło w nim pogrzebać. W skrócie stworzyłem GeoSphere z równymi rozłożonymi trujkątami na to nałożyłem scatterem kulki, jest tam opcja że w każdy vertex jedna kulka wchodzi więc za pomocą GeoSphere można kontrolować rozłożenie czastek. ale dziękuje za inne pomysły i reputacja leci a taki na razie teścik zrobiłem, prace robię dla kuzyna który robi doktorat z chemii, a dokładnie jakich super ogniw - baterii Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PICsell Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 Wyszło bardzo fajnie i smacznie podane :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
polka dot Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 W skrócie stworzyłem GeoSphere z równymi rozłożonymi trujkątami na to nałożyłem scatterem kulki to chyba było najlepsze/najekonomiczniejsze wyjście. fajny renderek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 Ładnie :) tylko że czerwone z czarnymi powinny być bardziej wymieszane, inaczej się rozpadnie. Był chyba jakiś modyfikator Material ID random by element albo coś w tym stylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mulholland Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 Proponuję stworzyć sphere z założeniem, że poszczególne vertexy będą miejscami w którym mają pojawić się kulki. Następnie scatter, po tej sphere, z wyrównywaniem do vertexów ( nie pamiętam jak to się nazywało, nodes? czy jakoś inaczej ). Potem wystarczy powtórzyć to z mniejszymi kulami jako powierzchnia do scatter, żeby stworzyć warstwy wewnątrz. Jest też modyfikator Lattice - tworzy z siatki szkielet, w którym w miejscu jej vertexów mogą pojawić się różne elementy. Możesz ustawić tak, że na przecięciu, czyli tam gdzie były twoje vertexy, będą kule. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2009 Cześć! Ania - Akurat w tym modelu trzeba pokazać budowę cząsteczki core-shell czyli dwie warstyw platyny i jądro z rutenu. Ale też wymodelowałem inną opcje pomieszaną. Pewnie te cząstki się mieszają i to jest cały problem naukowców. Bo ta struktura z powłoką platynową daje jakieś super efekty. Maestro101 - trochę za późno z tym wyskoczyłeś, bo już sam do tego doszedłem, ale dzięki za chęci. A dzisiaj zrobiłem więcej atomów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ania Napisano 11 Grudzień 2009 Share Napisano 11 Grudzień 2009 aa ok myślałam że to ma być jeden atom (a raczej jądro). nazwa trochę myląca (atom u ciebie to jedna taka mała kulka). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Share Napisano 11 Grudzień 2009 aa ok myślałam że to ma być jeden atom (a raczej jądro). nazwa trochę myląca (atom u ciebie to jedna taka mała kulka). Wiem, jakoś tak mi się napisało, żeby nie wchodzić w chemiczne szczegóły. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mr. J Napisano 13 Grudzień 2009 Share Napisano 13 Grudzień 2009 Hehe zrobiłeś to identycznym sposobem jak ja, tylko bardziej to dopieściłeś. Sorry, że nie odpisałem Ci przedtem na czas, masz przynajmniej więcej satysfakcji ponieważ sam do tego doszedłeś. :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
claude Napisano 8 Kwiecień 2010 Autor Share Napisano 8 Kwiecień 2010 Dalej ciągne zabawe z atomami. Mam zrobić takie powolne przemieszczanie się połowy czerwnoych atomów do czarnej cząstki. Na animacji sie prawie nie znam, robię to ręcznie każdy atom animuje przejście i dodaje drgania [noise positon] mam problemy z animowaniem dużej ilości obiektów na raz dodawałem drgania do całej grupy tych czarnych cząstek a drgala tylko jedna. Może ktos zna sposób na szybkie zanimowanie przechodzenia cząstek. podgląd animacji w trakcjie pracy tu http://img180.imageshack.us/img180/3599/strippinganimation0000.mp4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi