Skocz do zawartości

jak wymodelować atom


claude

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 23
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

cześć :) początkujący jestem ale co tam: spróbuję... jakby stworzyć wielokąt, połączyć naprzeciwległe vertexy i poźniej wrzucić na poligony tesselate (jeśli będzie konieczne) a później walnąć lattice na same vertexy i dalej np turbo smooth? wychodzi taki efekt. no a dalej poukładać kilka takich okręgów w kształt który szukasz... Pewnie szukasz szybszego sposobu no i kwestia vertexow wymaga uporządkowania bo te sa dosc rozwalone ale taki mój pomysł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEj. Nie wiem jak w maxie, ale jest pewnie podobnie wiec napisze Ci jak ja robilem:

 

Robisz kulke i boxa - boolenujesz te cwiartke co niepotrzebna.

Zaznaczasz obiekt i w czasteczkach dajesz "fill object"

mozesz pozniej skalowac kulki i zmienic kolorystyke.

Chcialem Ci wypalic do obj, ale cos konwert na polygony sie krzaczy przy takich regularnych kulkach.

 

ale mozesz sobie renderowac particle jak chcesz:

 

23829072.jpg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za szczere chęci ale ja niestety pracuje w maxie

Mr. J - jak to cudo zrobiłeś

streaker - xsi niestety,

mpt - w czym to zrobiłeś fajne, a obj mi się nie przyda bo muszę mięć kulki w dokładnym wymiarze i warstwach

 

a myślałem że max jest najlepszy :( jednak się myliłem

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

claude - Maya, a wniej nParticles

W maxie musi byc tak samo latwo.. tak mysle :)

 

edit: jak ci komp da rade to zrob tak:

 

zrob kulke - low jak najbardziej to mozliwe.

skopiuj w poziomie z odstepem powiedzmy 30 razy

skopiuj w drugiej osi poziomej caly rzadek 30 razy

pozniej cala podstawe 30 razy w osi pionowej.

zrob sobie kule na to i zaznaczaj okraglym zaznaczeniem te kulki co wystaja poza ta duza :)

ew.. pozniej recznie troche powywalaj :P

nie wiem.. moze jest to jakis pomysl :)

 

edit: albo zeby nie zarznac kompa to zrob tylko tak dla cwiartki (raczej 1/8) i pozniej skopiuj te cwiartke 7 razy :P

Edytowane przez ptaszek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, dzięki za podpowiedzi

 

streaker - gdzie jest w maxie ten filtr by wolume

 

Już zrobiłem ten szyk array ale po skasowniau niepotrzebnych kulek strasznie widać że to jest takie kwadratowe, to znaczy że kulki były kopiowane w szeregu

 

Próbowałem bawić się particlami i da się coś podobnego zrobić ale niestety kulko zachodzą jedna na drugą, nawet próbowałem włączyć kolizje ale i to nie pomogło

 

użyłem pCloud ale nawet gdyby one się od siebie odbijały tak jak chcę nie wiem jak zamienić to na geometrie

 

problem mam jak narazie nierozwiązany chyba że się wkurzę i ćwiartkę wymodeluję recznie

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki w końcu zrobiłem scaterem wystarczyło w nim pogrzebać. W skrócie stworzyłem GeoSphere z równymi rozłożonymi trujkątami na to nałożyłem scatterem kulki, jest tam opcja że w każdy vertex jedna kulka wchodzi więc za pomocą GeoSphere można kontrolować rozłożenie czastek.

 

ale dziękuje za inne pomysły i reputacja leci

 

a taki na razie teścik zrobiłem, prace robię dla kuzyna który robi doktorat z chemii, a dokładnie jakich super ogniw - baterii

 

coreshell.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję stworzyć sphere z założeniem, że poszczególne vertexy będą miejscami w którym mają pojawić się kulki. Następnie scatter, po tej sphere, z wyrównywaniem do vertexów ( nie pamiętam jak to się nazywało, nodes? czy jakoś inaczej ). Potem wystarczy powtórzyć to z mniejszymi kulami jako powierzchnia do scatter, żeby stworzyć warstwy wewnątrz.

 

Jest też modyfikator Lattice - tworzy z siatki szkielet, w którym w miejscu jej vertexów mogą pojawić się różne elementy. Możesz ustawić tak, że na przecięciu, czyli tam gdzie były twoje vertexy, będą kule.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Ania - Akurat w tym modelu trzeba pokazać budowę cząsteczki core-shell czyli dwie warstyw platyny i jądro z rutenu. Ale też wymodelowałem inną opcje pomieszaną. Pewnie te cząstki się mieszają i to jest cały problem naukowców. Bo ta struktura z powłoką platynową daje jakieś super efekty.

 

Maestro101 - trochę za późno z tym wyskoczyłeś, bo już sam do tego doszedłem, ale dzięki za chęci.

 

A dzisiaj zrobiłem więcej atomów!

coreshell2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalej ciągne zabawe z atomami.

 

Mam zrobić takie powolne przemieszczanie się połowy czerwnoych atomów do czarnej cząstki.

 

Na animacji sie prawie nie znam, robię to ręcznie każdy atom animuje przejście i dodaje drgania [noise positon] mam problemy z animowaniem dużej ilości obiektów na raz dodawałem drgania do całej grupy tych czarnych cząstek a drgala tylko jedna.

 

Może ktos zna sposób na szybkie zanimowanie przechodzenia cząstek.

 

podgląd animacji w trakcjie pracy tu

http://img180.imageshack.us/img180/3599/strippinganimation0000.mp4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności