Tamyl91 Napisano 5 Styczeń 2010 Autor Napisano 5 Styczeń 2010 s_vimes, we wcześniejszym poście napisałem właśnie o tym efekcie szerokiego kąta, tak się składa, że fotografuję od paru lat i naprawdę znam się na tym :) Troche faktycznie wyszło mi rybie oko, ale mam zatem pytanie, aby zastosować dłuższą ogniskową i zmieścić w kadrze to wszystko, muszę sporo oddalić kamerę, a tuż za nią mam obecnie ścianę... Muszę więc oddalić też ścianę? Wtedy troche pierwszy plan będzie słabiej oświetlony, bo jednak taka ściana trochę światła odbija...
dac77 Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 No właśnie że Ci nie wyszło rybie oko. Albo zmniejsz kąt albo sprawdź czy twój silnik ma jakiś shader soczewek który pozwala modyfikować geometrię (efekt rybiego oka - beczki), albo w jakimś postprocesingu popraw. Chociaż ja bym najpierw dopracował scenę, a potem za to się wziął. Ty masz tutaj jakieś 60-80 stopni kąta kamery chyba. Przy oglądaniu na monitorze na ogół patrzy się na 22-24 cale z odległości 70 cm więc to daje jakieś 30 stopni. Różnica ponad dwukrotna. Żaden mózg tego nie przełknie bez wertygo.
s_vimes Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 Popieram Daca, jesli fotografujesz od kilku lat to sie dziwię żę mylisz pojecia u ciebie sie obraz rozjeżdża a nie beczkuje. A co do sciany to nie musisz nic przesówać poprostu dopracować ustawienia kamery, wcześniej cię prosiłem abyś podał wymiary pomieszczenia napewno bedzie nam łatwiej ci coś podpowiedzieć ;)
Tamyl91 Napisano 5 Styczeń 2010 Autor Napisano 5 Styczeń 2010 Dzięki za odpowiedzi. Sorry, pomyliłem pojęcia :) Pewnie to właśnie przez nawyki z fotografii, gdzie obiektywy o szerokich kątach dają obraz beczkowaty. Co do tego nieszczęsnego koca, to robiłem go za pomocą cloth i chyba dałem mu default, bądź cotton, dlatego wyszedł pewnie za twardy. Jaki materiał z gotowych presetów da najlepszy efekt (nie będzie taki twardy)? A wracając do tematu zniekształceń, na vraycam mam coś takiego:
dac77 Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 Jak pisałem nie znam Vraya ale sprawdziłbym w manualu czy przypadkiem distortion i distortion type nie realizują tego zadania.
s_vimes Napisano 5 Styczeń 2010 Napisano 5 Styczeń 2010 Polecam na poczatek wcisniecie przycisku Guess vertical shift bardzo mozliwe ze wtedy kamera sama poprawi minimalne mankamenty ogólnie zobacz jak ci sie będzie zmieniał wygląd przy zmianie parametru vertical shift i oczywiście ustawienia na które zwrócił ci uwagę Dac77
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się