Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Mam problem. Jak widac na zalączonym obrazku nie potrafie obrócic elewacji tak by połączyc ja z rzutem, używa sie do tego snapowania przy obracaniu czy jak? szukałem po necie i nic, kiedys widzialem o tym tutorial. Bede wdzieczny za jakąkolwiek podpowiedz.

 

asdaj.jpg

Edytowane przez KLIK

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wciśnij A na klawiaturze - będzie ci snapował co 5 stopni (domyślnie) jak chcesz inną wartość snapa to ustaw sobie (PPM na ikonie snapowania kątów = zapali ci się jak wciśniesz A).

Napisano
  • Autor

wiem o tym. Zle chyba wyjasniłem, chodzi o to, zeby tak obrócic obiekt(elewacja) zeby oba narozniki stykały sie z rzutem. Obrócic tak by sie stykały przy zalozeniu ze ne znam kątu ( w rzeczywistosci nierownolegle sa w 2 plaszczyznach - ale mysle ze poradze sobie przez alt +d). chodzi o jakby align przez obrót.

 

krzyżyk oznacza punkt obrotu a strzałka punkty które chce połączyc.

 

Tak jak w autocadzie mam rotate > reference - jak to sie robi w maxie?

Edytowane przez KLIK

Napisano

Jeśli twój rzut jest umiejscowiony względem jakiegoś viewportu np Front, ( a wnioskuję że tak) to użyj "Align to View", a następnie Snapa.

 

Możesz wrzucić plik maxa? Ja mam 3ds max 9, wiec nowszych formatów nie przetrawię :/

Edytowane przez Mr. J

Napisano

a nie lepiej zwyczajnie obrocic(elewacje) o 90 stopni ( bo przeciez jak wczytujesz rzut to jest ulozony ortogonalnie a nie pod katem np 34,56 stopnia ) ... a potem przesunac zeby sie dopasowal z drugim rzutem (rynku) .. to zajmuje kilka sekund przeciez

Napisano
  • Autor

no własnie nie jest ortagonalnie, moge sobie oczywiscie tak zrobic w cadzie ale pozniej bedzie problem z kolejna elewacja. Juz którys raz spotykam sie z tym problemem i chcialbym w koncu poznac rozwiazanie

Napisano

Zaznacz np. okno na elewacji i go odłącz od reszty. Przerób go na mesha aby powstała ścianka równoległa do płaszczyzny elewacji i zgrupuj to wszystko. Z rzutu odłącz jedną linię która tworzy obrys elewacji. Daj jej extrude. Zaznacz elewację, wybierz normal align, kursorem zaznacz ściankę, która stworzyła ci się z obrysu okna (pojawi się niebieska strzałka) i następnie wybierz ściankę, którą stworzyłeś z rzutu. Elewacja siądzie jak należy tylko wierzchołki jeszcze zgrasz. Ja tak robię gdy nie mam danych co do kąta.

Napisano

ale po co tyle kombinowac? dajesz modyfikator ffd 2x2x2 zmieniasz go zeby byl 1x1x1 i łapiac za dwa ostatnie wierzchołki snapujesz do punktu gdize ma byc sciana....po problemie

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności