Chaczyk Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Witam, na wstępie chciałem zaznaczyć, że jestem początkujący także proszę o wyrozumiałość. Scena jest wykonana w max'ie v9. Do renderowania użyłem domyślnego silnika. Jezeli chodzi o światło użyłem kilku omni. Chciałem was prosić abyście dali mi wskazówki co wypadałoby poprawić w pierwszej kolejności (bo myślę, że oczami zaawansowanych grafików sporo tego będzie) i wskazówki jak to zrobić. Chodzi mi o to, żeby scena wygląda lepiej, była bardziej przyjazna dla oka. :-) Zależy mi na rozwoju, jednak zdaje sobie sprawę, że póki co nie umiem zbyt wiele także każdą wskazówkę wykorzystam i wasz czas jaki poświęcicie nie pójdzie na marne. Owa scena: http://www.chaczyk.republika.pl/3d_scenapierwsza/2.jpg http://www.chaczyk.republika.pl/3d_scenapierwsza/3.jpg http://www.chaczyk.republika.pl/3d_scenapierwsza/4.jpg http://www.chaczyk.republika.pl/3d_scenapierwsza/5.jpg http://www.chaczyk.republika.pl/3d_scenapierwsza/6.jpg http://www.chaczyk.republika.pl/3d_scenapierwsza/7.jpg Jeżeli okaże się, że pomocne byłoby udostępnienie sceny to jestem w stanie wrzucić ją na serwer. Proszę tylko o taką informację. Pozdrawiam, Krzysiek.
dac77 Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Bump na ścianie za duży i skala za duża, najlepiej wogóle go zgób. Jak nie ma światła to nic nie widać. Cienie nie mogą pozostać takie ostre bo to jest nieprzyjemne. Ludzie lubią miekkie cienie. Problemy ze skalą.
xmass Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Użyj mental ray'a, a nie scanline'a(silnik renderujący). Użyj Daylighta. Podłoga ma źle nałożoną teksture, zmniejsz tiling.
Chaczyk Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 Xmass przy okazji poprawiania tego tillingu mam pytanie kiedy zaznaczać "mirror" a kiedy "Tile". Pytam bo obok ustawień wartości tillingu są te opcje. Oświetlenie zmienione z shadow map na ray traced shadows. Dac77 jak ustawić efekt rozproszenia dla cieni, sam szukałem ale jak coś zmieniam to od razu się psuje cały efekt.
Czeczen Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Hej! Tak jak Ci powiedzieli koledzy. Co jeszcze:wybij otwór w ścianie , tak żeby światło mogło wpadać do wnętrza, dalej w wybity otwór wsadź: mr sky portal, on kieruje fotony emitowane ze źródła do pomieszczenia), to powinno pomóc. CO jeszcze: używaj materiałów mental ray'a "arch&design", jeżeli chcesz uzyskać ciekawe efekty faktury na ścianie to spróbuj użyć w slocie "bump" materiału: "noise", zmniejsz rozmiar z 60 do 5 i powinieneś uzyskać ładną fakturę na ścianie, czasami trzeba zmniejszyć jeszcze bardziej rozmiar. Pozdro
halset Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Weź sofe i fotele i dodaj im modyfikator UVW mapping i mapowanie zmień na box. Zrób jakieś okno jak Czeczen pisał, daj trochę więcej światła. Skalę też musisz poprawić bo widać że wszystko robione było "na oko".
Chaczyk Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 Nie ukrywam, że nie mam pomysłu jak okno zrobić, żeby to jakoś wyglądało. Jak wybić otwór... znaczy się jak to najbardziej profesjonalnie zrobić bo chyba nie chodzi o zaznaczenie poligonów i del. ;-) Teraz mam trochę czasu, to wcielę w życie wasze rady. Co do świateł jeszcze jakich używać przy oświetlaniu wnętrza bo póki co mam 4omnie. Warto dodawać delikatny odcień jakiś światłu?
halset Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Przejrzyj ten tutorial: http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34879
Chaczyk Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 Kozacki tutorial z tego co widzę. Ale nie chce od nowa robić całej sceny, potrzebuje tę wykończyć tak żeby się prezentowała lepiej niż teraz. Mam na to czas do soboty (zjazd na uczelni).
indian Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 to może do renderowania użyj mentala: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=46396
KaeMS Napisano 8 Grudzień 2009 Napisano 8 Grudzień 2009 Kozacki tutorial z tego co widzę. Ale nie chce od nowa robić całej sceny, potrzebuje tę wykończyć tak żeby się prezentowała lepiej niż teraz. Mam na to czas do soboty (zjazd na uczelni). Niestety - żeby to jako tako wyglądało musiałbys w zasadzie zrobić od początku. Leżą proporcje mebli, materiały, oświetlenie. Duzo by tu wymieniac. Nie wiem, czy nie szybciej by było gdybyś przysiadł nad tutorialem w jeden czy dwa dni powtarzając nawet kilkukrotnie, następnego dnia ściągnąć darmowe modele i tekstury (jest ich masa w sieci i nie musisz ich kraść sciagajac pirackie), oswietl to jak z tutoriala i jak przysiadziesz to do soboty z pomoca ludzi z forum dasz rade. Wtedy jakos to moze dokonczysz. Jesli bedziesz robil metoda prob i bledow to nie wyrobisz sie w czasie - za duzo zmian.
Chaczyk Napisano 8 Grudzień 2009 Autor Napisano 8 Grudzień 2009 Zrobię ten tutorial tak czy siak bo właśnie dzięki takim rzeczom mogę się czegoś nauczyć. Póki co jestem oczarowany forum jak i waszą pomocą. Masa przydatnych rzeczy jak ktoś chce to z pewnością może skorzystać i się wiele nauczyć. Każdemu kto się wypowiedział klikam "serduszko", chociaż tyle mogę się odwdzięczyć. A wracając do sceny to do soboty tak naprawdę bym się nie wyrobił z nową, dzisiaj wolne miałem, a tak to pracuje w tygodniu. Do tego, żeby w sobotę być na uczelni muszę 7h jechać ze Szczecina do Łodzi, także to już w ogóle przegięcie. Poprawiłem trochę wymiary poszczególnych mebli, dodałem okno i nowe oświetlenie a także korzystając z tutoriala (tego z poprzedniej strony) dodałem otoczenie dookoła pomieszczenia. Póki co zmiana wygląda tak: Z tego co widzę po tym renderze uciekły mi inne cienie (na starych screenach widać je), w sumie nie wiem czemu tak się stało. Ale zajmę się tym już jutro po pracy.
biszkopte Napisano 9 Grudzień 2009 Napisano 9 Grudzień 2009 pomysl jeszcze nad scena, moze jakis szybki projekt aranzacji...a nie bezładne wrzucanie do maxa modeli :) może pomoc w odbiorze sceny. podłoga się sypie..wykonana jakby z płyty meblowej...jakieś podziały wprowadcz itd...no czerstwo jest. moze jak zaczynasz to warto zapoznac sie z vray'em :) powodzenia
xmass Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Witam. Tu masz tutka, może przyda Ci sie do podłogi. Chodzi o sam tilling(nie tutek) http://www.aecbytes.com/tipsandtricks/2008/issue36-3dsMaxDesign.html Biszkopte , nie zrażaj ludzi vray'em;)
mastahcez Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 vray jest w sam raz do statycznych wizualek wnetrz, gi dziala prawie prosto z paczki i materialy vrayowskie sa realistyczne. do animacji i bardziej zaawansowanych efektow zdecydowanie wole mentala. a wracajac do wizualki to swiatlo wolumetrzyczne sobie daruj narazie bo mam wrazenie ze tam nakurzone jest:) popracuj nad swiatlem, przydaloby sie troche ambient occlusion, no i samo wnetrze jest troche puste i boxowe...
Pawel Lipka Napisano 10 Grudzień 2009 Napisano 10 Grudzień 2009 Chaczyk: zastanawialem sie dluzsza chwile jak moglbym Ci doradzic biorac pod uwage, ze do soboty maszniewiele czasu, a dodatkowo jestes na poczatku przygody z 3d:) Jest jednak cos co moze pomoc i nie wymaga szalonych przerobek. Z obecnymi umiejetnosciami mozesz to uzyskac! Jednak musisz zaufac swojemu wyczuciu. 1. Najpierw bardzo mocno wyobraz sobie, ze ta scena bedzie urzeczywistnieniem Twoich marzen o wygladzie wlasnego pokoju. Ktos juz kupil modele wiec nie masz na nie wplywu;) mozesz jednak do woli kombinowac z kolorami, teksturami, swiatlem, aranzacja i kamera. Spojrz na scene i poczuj, ze bedzie to Twoja rzeczywistosc - jak skonczysz prace ktos zrobi Ci taki sam pokoj w realu. Dzieki takiemu podejsciu zaangazujesz sie emocjonalnie w wyglad kazdej czesci. Nie bedziesz mechanicznie poszukiwal lecz czul i wiedzial jakiego efektu szukasz. 2. Znajdz fragment, ktory podoba Ci sie najbardziej i zastanow sie dlaczego? Po czym jeszcze odrobine go popraw, wzbogac. Np dojdziesz do wniosku, ze podoba Ci sie obszar z oknem i ten kawalek sciany. Framuga lekkim brazem pasuje do waniliowej plaszczyzny okna i calosc jest przyjazna dla widza. poczuj pozytywna energie tego fragmentu. 3. Wyobraz sobie, ze energia tego fragmentu udziela sie innym obok..staja sie rownie pozytywne, ladne, subtelne i pasujace do ulubionego fragmentu. Porownuj je z nim i staraj sie scalic abys czul, ze miedzy nimi gra:) Spojrz na fragmenty zadajac sobie pytanie czy one sa ladne i czy pasuja? Np czy ciemny komplet jest git? Nie. Dlaczego? Nie ma tam nic co mozna nazwac ladnym. Nie ma szlachetnego polysku, ktory ratuje ciemne obiekty, na ktorych niewiele sie dzieje. Nie ma ladnych ksztaltow tylko toporne kanty. Nie ma fajne tekstury i chocby akcentow swiatla czy koloru. Ale przede wszystkim zdaja sie w kazdym swoim miejscu zupelnie odcinac od reszty pokoju. Jak izolujac sie moga tworzyc jednosc? Jak bez jednosci moze byc piekno? Polacz sobie przod audi z tylem volvo. Teoretycznie oba fragmenty sa piekne. A razem? Upraszczajac. Patrzysz na fragment obrazka, oceniasz czy ladny i czy pasuje do fragmentu obok;) Nie pasuje/nie jest ladny korygujesz prostymi zabiegami estetyki. Doswietlasz, dodajesz troche zycia, koloru, fajnej wyrazistej teksturki,itd. Good luck:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się