lichu10 Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Witam, Jaki macie pomysł na zrobienie bandany (takiej chusty) zawiązanej na głowie? Największy problem widzę przy wiązaniu z tyłu głowy.. czy użyć do tego clotha? Jak?
Levus Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 Clothem będzie cieżko, najlepiej wymodelować ręcznie. Lub w zbrushu wyrzeźbić z kulki. Węzeł... W grafice 3d wiele rzeczy skonstruowanych jest na zasadzie: "to wygląda jak węzeł, ale węzłem nie jest" Chodzi o to, że jeśli to nie jest film poglądowy traktujący o "wiązaniu tkaniny i zjawiskach fizycznych zachodzących przy procesie wiązania", nie musisz zadbać o to by geometria była naprawdę zaplątana jak prawdziwy węzeł. Jakbyś robił pianę to wymodelujesz każdy bąbelek bo tak jest naprawdę? Otóż nie, wymodelujesz tylko powierzchnię, resztę oszukańczo i podstępnie załatwisz materiałem.
lichu10 Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 .. no tak... wiem... jako grafik ciągle oszukuje :D jasna sprawa... tylko ciężko wymodelować taki węzeł i myślałem że może da rade coś zakombinować żeby się nie narobić... z terminami jakie mam to modelowanie raczej odpada... jak ktoś ma jeszcze jakiś pomysł to czekam, dzięki
Levus Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 "Modelowanie raczej odpada", spadłem z krzesła, nie tacy spece robią ręcznie nie takie błache modele na przedwczoraj. To zamiast czekać aż ktoś Ci podrzuci cudowny pomysł jak zrobić węzeł, zacznij go modelować, skoro tak Cię termin ciśnie. Znam takie nie chce mi się, niech samo się wymodeluje, tak by było najfajniej. Widzę, że miałeś do czynienia już z modelowaniem, więc nie mów mi że nie potrafisz sam ręcznie po bożemu wystrugać węzełka. W maxie jest w extended primitives coś zwane "torus knot", na start wystarczy:D
lichu10 Napisano 11 Grudzień 2009 Autor Napisano 11 Grudzień 2009 Kolego źle mnie zrozumiałeś... po prostu jeśli jest sposób zrobienia tego na zasadzie modyfikatora cloth to ja to chętnie użyję... wiem że są w nim jakieś możliwości blokowania jakichś fragmentów obiektu i opcja "drag" (nie znam jej więc tylko domyślam się do czego może służyć). Pytam na forum bo sam nie umiem tego (na razie) zrobić. Tak - szukam bardzo prostego sposobu. Jeśli miałbym to modelować to zajęłoby mi pewnie ze 2 godziny i nie mam pewności że się uda. Dla mnie termin to jest na za godzinę więc po prostu taka specyfika. Nie zrobię tego w 3D to nie - trudno ale chciałem spróbować bo na pewno dobrze zrobione wyglądałoby bardzo dobrze a miałbym już schemat do kolejnych tego typu projektów (projektuje gadżety i często się powtarzają). Ponadto gdybym zrobił to jakąś "super sztuczką" z plane'a to miałbym załatwione mapowanie grafiki, którą też muszę zaprojektować i nałożyć... ...spadłem z krzesła, nie tacy spece... nie rozumiem po co ta złośliwość Znam takie nie chce mi się, niech samo się wymodeluje, tak by było najfajniej. ...ja nie siedzę teraz bezczynnie czekając na cud lub żeby się samo zrobiło tylko robię swoje dalej. Chyba coś sobie wkręciłeś... typowo Polskie złośliwe podejście niestety... POZDRAWIAM
PLS Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 lichu10 nie spinaj sie tak bo generalnie Levus ma racje. Daruj sobie Clotha bo skoro masz o nim slabe pojecie to zdecydowanie szybciej wymodelujesz wezel. Tworzac taki wezel nie musisz go robic z jednego kawalka. Chusta niech bedzie jednym kawalkiem, wezel np. zlozony z 2 czy 3 kawalkow, pozniej zlaczony. Nie widze w tym problemu. Jesli musisz zrobic gotowy szablon, ktory bedziesz wielokrotnie wykorzystywac to polecam poswiecic czas na wymodelowanie i zmapowanie takiej bandany. Teraz poswiecisz wiecej czasu ale pozniej zdecydowanie go skrócisz.
Levus Napisano 11 Grudzień 2009 Napisano 11 Grudzień 2009 E no sorki, nie miałem zamiaru Cię urazić, może mam zły dzień. Po prostu uznałem że takie zagadnienie to szukanie dziury w całym, nie gniewaj się. Jeśli chcesz automatyki, postaraj się nauczyć maxscriptu. Mógłbyś właśnie zmodyfikować wspomniany torus knot do proceduralnego modelowania węzłów. Też pozdrawiam!;)
lichu10 Napisano 12 Grudzień 2009 Autor Napisano 12 Grudzień 2009 Spoko luzik :) rozumiem, każdemu się może zdarzyć... zrobiłem plane'a, pod nim kulkę, puściłem clothem plane'a na kulkę i dziewczynom które mi to zlecają wystarczyło :) i było szybko i automatycznie... PLS - ja wiem, lepiej zrobić raz porządnie i podmieniać tekstury, sam bym tak chciał ale terminy, terminy, terminy... A tak na marginesie to Levus widziałem Twoją stronkę i chciałbym być na tym etapie rozwoju co Twoje prace... są konkretne...
ptaszek Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 Spoko luzik :)zrobiłem plane'a, pod nim kulkę, puściłem clothem plane'a na kulkę i dziewczynom które mi to zlecają wystarczyło :) i było szybko i automatycznie... heh no to faktycznie wezel :P edit: nie wiem jak max, ale maya ma symulacje ubran w czasie rzeczywistym, wiec moglbys poprostu taki wezel zawiazac wirtualnie :)
Bacry Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 max też ma symulację w czasie rzeczywistym ale czy by się dało zawiązać węzeł w ten sposób :D chciałbym to zobaczyć :D
ptaszek Napisano 12 Grudzień 2009 Napisano 12 Grudzień 2009 max też ma symulację w czasie rzeczywistym ale czy by się dało zawiązać węzeł w ten sposób :D chciałbym to zobaczyć :D Da sie, da sie :) Najlepiej ustawic mase na zero i ze 3 constrainty. A latwiej na motion path, ale to przy dlugich sznurkach lepiej. W tym wypadku zabawy clothem raczej nieoplacalne :) lepiej 2 pączki polaczyc :P a tu na szybko supel w maya cloth: 1
Rekomendowane odpowiedzi